400 lóerős Hayabusa
Az angol Paul Richardson-nak úgy tűnik kevés a
széria Suzuki Hayabusa 175 lóereje, így elkészítette a gépet a
saját receptje szerint, ami csekély 348 lóerőt tud jelenleg, de a
végcél természetesen a kerek 400 lóerő.
A motor teljesen legalizált utcára is, bár a jelenleg mért
348 km/h-ás végsebesége már nem annyira. Ellenben nemsokára igen
híres lehet, mivel a brit földi, utcai használatra is
engedélyezett, széria alapokra épült kétkerekű járművek hivatalos
sebesség rekordja 349 km/h.
A tulaj szerint minden probléma nélkül áttöri ezt a rekordot, amint kész lesz a 400 lóerős blokk, sőt akár 386 km/h sem elképzelhetetlen szerinte. Kiváncsi vagyok ehhez kell-e már felszállási engedély?! Mindenesetre még az álomhatár elérése után is utcai közlekedésre alkalmas, és műszakilag levizsgáztatott gép marad a Hayabusa.
A rendkívüli erőhatásoknak kitett futómű sem maradhatott széria
állapotban. A híres angol futómű specialista cég, a Maxton Engineering
tervezte át, a hátsó lengővillát egy JMC gyártmányúra cserélték le,
mert a gyárinak gondot okozhatott volna a plusz teljesítmény. A
felniket Dymag könnyűfém ötvözetű kerekek váltották fel.
A blokkot a Kent Cams dolgozta át, az új kipufogó rendszer egy
helyi specialistától, a Wunoff-tól érkezett, még a gyorsváltó szett a
Racegadgets jóvoltából került a motorra. A fékezést segítő
acélsodronyos fékcsőveket a HEL Performance, míg a megerősített
kuplungszerkezetet az amerikai MTC Engineering biztosította.
Richardson szerint mire eléri a 400 lóerőt kb. 8.5 millió forintnak megfelelő fontja lesz elköltve a Suzukira, de szerencsére ennek nagy részét szponzorok állják. A hátsó gumik élettartamáról csak annyit, hogy azt nem mérföldekben, hanem napokban számolják.