Yamaha BT1100 Bulldog
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizony még el sem telt az idei év fele, és már
megérkezett a Yamahatól az első vadonatúj jövő évi modell, a BT1100
Bulldog. Meglehetősen érdekes formát mutat a teljesítmény és
komfort jegyében tervezett újdonság. A japánok úgy gondolták, hogy
készítenek egy olyan motort, amely amellett, hogy stílusos és jól
kezelhető, még komfortos is.
A Bulldog nem a sportmotorosoknak lett tervezve, hanem azoknak, akik hosszú utazásokat kívánnak vele megtenni kényelmesen, mindenféle fizikai fájdalom nélkül. Az SOHC V2-es hajtómű a Yamaha 1100-as chopperjéből érkezett és 65 lóerőt biztosít a Bulldog számára 5500-as percenkénti fordulaton. A nyomatéka igen tisztességes, 90 NM 4500-at forgó főtengelynél. Ennek köszönhetően a motor már alulról igen jól húz, és így igen élvezetesen és könnyen motorozhatóvá teszi a BT 1100-at.
A letisztult formájú léghűtéses a nővérei jellemvonásait örökölte, míg a nem túl komplikált SOHC vezérlés az üzemeltetési és karbantartási költségekre gyakorol majd jótékony hatást. A csővázas szerkezet teljesen új, ebben a dupla acélcső gerinc igen széles felső csővekből áll, ami nagy merevséget kölcsönöz az egész váznak. Az első futómű és a fékek a 600-as Fazertől érkeztek. A hátsó futómű egy mono rugóstag, hozzá a lengővilla alumíniumból készült. Kezdetnek három színben lehet majd a V2-es naked bike-ot kapni, fekete, metál ezüst és sötét metál kék.