A Suzuki is 4 ütemben gondolkozik
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Suzuki is bejelentette, hogy nekilát egy négy
ütemű GP prototípus fejlesztésének az új GP szabályok alapján.
Elképzeléseik szerint még az idei év végén megkezdődhetnek a
tesztek az új géppel. A bejelentés a Spanyol Nagydíjon történt és
ez egy fajta válasz volt a másik két japán gyártó bemutatóira
(Honda V5 motor, Yamaha YZR-M1 prototípus).
A fejlesztendő gép motorja egy ultrakompakt, teljesen új, 990 köbcentis, 16 szelepes, V4-es erőforrás lesz, amelyet a Suzuki 2000-es, világbajnoki címet szerző gépébe építenek majd be. A prototípus kódneve XRE0. Ebből az XR a Suzuki versenygépeit jelöli, az E az angol Evolution(fejlődés) szóra utal, míg a nulla egy verzió szám. A Suzuki célja, hogy az új fejlesztése 2003-ra kerüljön teljesen versenykész állapotba.
A mérnökök több mint 210 lóerőt jósolnak a vadi új motorblokknak,
amely természetesen benzinbefecskendezős lesz. A tervet 2000
februárjában végzett intenzív tanulmányok és számítógépes szimulációk
alapozták meg. A V4-es konstrukció mérete hasonló a jelenlegi kétütemű
erőforráséval, így viszonylag probléma mentesen belepasszol majd az
RGV500 vázába is.
A Suzuki felhasználja azokat az adatokat, amelyeket a gyári GP
csapat még tavaly gyűjtött, valamint figyelembe veszi a jelenlegi
500-as világbajnok Kenny Roberts Jr. útmutatásait is az új XRE0-val
kapcsolatban. Amikor csak szükséges, a GP csapat és a versenyzők meg
lesznek invitálva, hogy közreműködjenek a fejlesztési programban.
Az új szabályok szerinti első évben, azaz 2002-ben a gyári csapat a kétütemű RGV500 Gamma-val fog szerepelni a GP mezőnyében, a váltás náluk csak 2003-ban esedékes majd.