Gilera nagymotor tervek

2001.07.12. 10:32

 
   
   

A cég első új bicaja egy 600 köbcentis sportmotor lesz, amelyet a Milánói Motorshow-n mutatnak majd be szeptemberben. Sorozatgyártásba viszont csak 2002 nyarán kerül. A motorja a legfrissebb Suzuki GSX-R 600-astól származik, míg a váz és a formaterv Gilera munka lesz. Az üzlet a Suzuki blokkok vásárlásáról még nem nyert megerősítést, de a gyár úgy tűnik biztos a dolgában. Azonban ha az üzlet mégiscsak kútba esik, akkor a Gilera tulajdonosa, a Piaggio kijelentette, hogy a gépet akkor is megépítik, még ha ehhez saját maguknak is kell majd erőforrást fejleszteniük.

A Piaggo-nak ugyanis nagy tervei vannak a Gilera-val, mivel rajta keresztül akar benyomulni a nagymotor piacra, egy teljesen új modell skálával. Stefano Rosselli Del Turco, aki a Piaggio főnöke megerősítette, hogy a cég dolgozik egy saját fejlesztésű, két hengeres motor skálán, amelyek lökettérfogata 600-tól 1000 köbcentiig terjedne. Mindez azért szükséges, hogy az elkövetkezendő években bemutatásra kerülő Gilera modellekhez megfelelő erőforrás álljon rendelkezésre. Már megvan a bemutatások időrendje is, de ezt nem kötötték az újságírók orrára egyelőre.

A gyár nem tartja a Gilera márkát a többi olasz gyártó riválisának, inkább a japán cégek piacát célozzák meg, ami nem kis merészségre vall. Az árakat is a kétféle piaci szereplő árai köze szándékoznak majd belőni, és remélik lesz ott keresnivalójuk. Bár egyelőre az új Gilera-król még titkosak a részletek, annyi már bizonyos, hogy a két hengeres megoldás a tradicionális V2-es lesz. A Gileranak van ebben némi tapasztalata, ugyanis a 90-es évek elején belefogott már egy 60 fokos, V2-es tervezésébe, amely az Aprilia RSV motorjához lett volna hasonló. A teljesítményük 100 és 140 lóerő közt volt, de a Piaggio 1993-ban töröltette a fejlesztési programot. Tulajdonképpen a választék az egy hengeres endurótól a négy hengeres sportmotorokig mindent felölelhet majd.

A Piaggio támadását a motoros piacon a Gilera fogja vezetni, de a cég tárgyal más márkákkal is. Így például az MV Agusta főnökével, Claudio Castiglioni-val is, és nem lehetetlen hogy a Piaggio esetleg átveszi az irányítást a nagynevű MV Agusta, a Cagiva és a Husqvarna márkák felett, ha meg tudnak állapodni a Castiglioni fivérekkel.