Laverda Phoenix, az import robogó
A Laverda, azóta hogy az Aprilia átvette a
céget, most jelenteti meg az első 150 köbcentis robogóját, a
Phoenix-et, amelyet a kínai SYM tervezett és épít számára. Az
Aprilia lerendezte az üzletet, és a kissé átcsomagolt SYM Joyride
fog megjelenni nemsokára a Laverda neve alatt, azért hogy életben
tartsa a márkát, amíg az "igazi", nevéhez méltó motorjai
megjelennek a piacon.
A Phoenix-nek az ülése alatt igen tágas rakodótér van, két sisak is elfér az ülés alatt. A hagyományos műszerfalon egy LCD kijelzős, kilométer számlálós komputer is helyet kapott, az első fék tárcsafék. Az Aprilia néhány korai Laverda formatervet szintén meg fog szellőztetni, amellyel a vásárlói felé szándékozik megmutatni, hogy az új Laverda modellek mindenféleképpen elkészülnek.
Hat teljesen új gépről szólnak a hírek, köztük legalább egy superbikeról. Azonban ezek nem lesznek piacon egy hamar, legalább 3 év, amíg az első új Laverda megjelenik. Jelenleg még nem lehet tudni, hogy milyen erőforrás dolgozik a motorkerékpárokban, az egyik opció a Laverda saját három hengeres koncepciója, a másik alternatíva az Aprilia V2-es blokkja.
A Laverda gyártósorai egyelőre álomba szunnyadva várják jobb sorsukat. Ugyanis az összes régebbi, soros két hengeres modelljük gyártásával még tavaly nyáron leálltak, amikor elfogyott a cég pénze, röviddel azelőtt hogy az Aprilia átvette volna a nagyhírű olasz motorgyártót.