Erion Blade

2001.07.17. 11:32

 
   
   

Az amerikai Erion versenycsapat irigylésre méltó verseny alkatrész sorozattal rendelkezik. Mindezekből a legjobb elemeket rakták össze, és megszületett utcai bemutató motorjuk, az Erion Blade.

A legtöbb melót az angol importőr, a Performance Bike végezte a bicajon. Rick Capella főnök szerint a Honda váza gyakorlatilag hibátlan, így ezt csak esztétikailag vették kezelésbe: fekete homok fúvott színt kapott a váz, a lengővilla, a segédváz, és az utas lábtartói.

Az erőforrás igényelte viszont a legtöbb munkát. A 929 köbcentis motor 955 köbcentisre lett felfúrva, majd Nikasil kezelést kapott, hogy minél kisebb legyen a súrlódás a munkavégzés során. Az Erion könnyített verseny dugattyúit kapták meg a felfúrt hengerek, és egyes fokozatú verseny vezérműtengelyekre cserélték le a széria Honda vezérlőket. Ezek nemcsak a szelepemelés mélységét, hanem a nyitási idő mértékét is jóval hosszabbra állítják. Egy teljes Erion verseny kipufogó rendszert is kapott a Blade rozsdamentes acélból. A hengerfejet is kezelésbe vették, a jobb gázáramlás kialakítása érdekében, és az elektronikus gyújtás szintén átprogramozásra került, hogy az új motorhoz jól passzoljon.

A végeredmény 20 lóerővel több mint a széria 900RR, kb. 150 lóerő a hátsó keréken mérve. Az áthangolás komplett költsége a kipufogóval együtt kb. 1 millió forint, ami nem kevés. De ha a 180 lóerős verzió majd 3 milliós költségeihez mérjük, mindenképpen jutányosnak mondható.