Kawasaki Mean Streak

2001.07.20. 10:13

 
   
   

Hát hogyne. Bár eddig a Kawasaki még nem mutatott semmiféle 2002-es power cruiser-t, eddig, de úgy látszik a 2002-es év divat irányzata elkerülhetetlen. A Kawasaki is bemutatta a jövő évi Vulcan 1500 Mean Streak modelljét, ami tökéletesen beleillik ebbe a kategóriába.

Mint az emlékezetes, a Kawa nagy, 1470 köbcentis, V2-es motorja volt az egyik legkorszerűbb erőforrás a chopper kategóriában (vízhűtés, felülvezérelt, egy vezérműtengely, összesen 8 szelep, benzinbefecskendezés). Nos ezt a blokkot használja fel a Kawasaki az új Mean Streak-hez is, de kb. 10%-al megerősítve a hagyományos befecskendezéses Vulcan modellt. Így kb. 70 lóerő körülit tud majd a legizmosabb Kawa cruiser.

 
   
   

A Mean Streak lényeges változásokon ment át a korábbi a Vulcan modellekhez képest mind a blokk, mind a váz-futómű tekintetében. Sokat fejlődött a kezelhetősége és a fékek hatásfoka. Visszatérve az erőforrásra, a gyár megnövelte a szívó és kipufogó szelepek méretét, újratervezte a hengerfejet, a vezérműtengelyeket és a dugattyúkat, valamint megnövelte a befecskendező torok átmérőjét. A váz komplett átdolgozáson esett keresztül, a geometriáját megváltoztatták, hosszabb tengelytávot kapott a Kawa, ezáltal javult a stabilitása mindez viszonylag fürge kezelhetőséggel párosult.

A villaszög meredekebbre lett véve, mint a többi versenytárs power cruisernél (talán csak a szintén új Yamaha Road Star Warrior-é hasonló). A 17 colos, öntött aluminium kerekek sportmotoros gumikat hordanak, és sportmotor fékek lettek rájuk szerelve. A 6 dugattyús fékek mellesleg közvetlenül a szupersport nagymotor ZX9-R-től érkeztek, és köztudott róluk, hogy ez az egyik legjobb utcai fékberendezés. A futómű is a helyzet magaslatán áll, elől teljesen új felfordított teleszkópvillákat találunk, hátul pedig levegő rásegítéses rugóstagokat, 4 fokozatban állítható csillapítással.

 
   
   

Amint a képekről is látható, a Kawa kiváló munkát végzett a formatervezéssel. Talán kevésbé radikális, mint a most megjelent többi hasonló cirkálóé, de a Mean Streak mindenképpen megfelelő távolságban áll a Vulcan formavilágától. Az egyedi sárvédők, a lámpák, az üzemanyagtankon lévő visszajelző-lámpák, a gyönyörű és teljesen varratmentes tank mind agresszívak és elegánsak is egyben. Olyan kényelmi funkciókat is beépítettek, mint az automatikusan visszatérő indexek, az 5 pozícióban állítható kuplung- és fékkar, az üzemanyag-szintjelző, valamint egy modern fényszóró.

A Mean Streak műszerfalán teljes méretű kilométer- és fordulatszámmérő órát találunk. Mindezek a kezelőszervek és műszerek is azt jelzik, hogy a Kawasaki vágya, hogy minél több "áttérő" motorosnak tudjon majd érdekes alternatívát kínálni a Mean Streak-kel, olyanoknak, akik a sportmotorokról vagy valamilyen más hagyományos motorról jönnek át a power cruiserek világába. Az újdonság ára és a pontos megjelenés dátuma egyelőre még nem ismert.