Sachs Beast feltöltővel

2001.07.30. 14:23

 
   
   

Mint arról már korábban hírt adtunk, a Seachs Beast show-motorja szériagyártásba kerül. A motorja körül vannak találgatások még, a legújabb variáció szerint egy feltöltött blokkot fog kapni, amely a Suzuki GSX-R 1000-sel is felveszi a versenyt erő dolgában. A saját fejlesztésű erőforrás egy 60 fokos V2-es lesz. Harmut Huhn vezető tervező elmondása szerint a motor még tervezési fázisban van és hasonló lesz a Folan motorjához, de kihangsúlyozta hogy ez nem az a motor.

Továbbra is partnereket keresnek a fejlesztés finanszírozásához. Az egyik ilyen partner lehet a brit CCM, mint ahogy ezt már korábban megírtuk. A motor egy komplett családot takar majd, különféle lökettérfogat variációkkal, de ugyanazzal az alapokkal.

A csúcs a 160 lóerős feltöltős változat lesz. A mechanikus feltöltő előnye a turbóval szemben, hogy sokkal jobban reagál, nincs a motorokra igen veszélyes turbólyuk, könnyű, helytakarékos és olcsóbb is. A 160 lóerőre viszont mindössze csak 150 kg jut, amely úgy 20-szal könnyebb, mint a kategória bajnok Suzuki súlya. A súly megtakarítás okát a váztervezésben kell keresni. A Beast váza egy könnyűfém monocoque darab, amely magába foglalja a hűtőt és az airboxot is, amellyel további kilogrammokat sikerült lefaragni a motor súlyából.

Huhn megerősítette, hogy a Beast az eredeti terveknek megfelelően kerül át a szériagyártásba, pár kiegészítő felszereléssel, amik az utcai szabályok miatt nélkülözhetetlenek. Ilyenek például a nagyobb és halkabb kipufogó, és a tükrök.