Gilera 600 üt!
A szeptemberben Milánóban bemutatandó új Gilera
600-as sportmotorról megjelentek az első kémfotók, amikért azért
annyira nem kellett sokat rejtőzködni a fotósoknak. Nyilván az
olasz gyár hagyta egy kicsit a kémkedést, különben hogy
születhettek volna ilyen jó fotók. Az MCN olvasói így nyilatkoztak
a képek láttán: "Ez egyszerűen elképesztő, a legjobban kinéző
600-as gép, ilyet akarok!" ; "Ha olyan jól megy, mint ahogyan
kinéz, akkor bombasiker lesz.." ; "Én általában óvakodom a
600-asoktól, de egyből vennék egyet ebből." ; "Saját stílus kellene
a gépnek, inkább mint más motorok formaterveinek elemeit
összerakosgatni."
Nos tény, a dizájn egyes elemeit olyan motorokon láthattuk már, mint a Yamaha R6, a Honda SP-1, az MV Agusta F4S és az Aprilia RSV Mille, de mindezek ellenére az eredmény egy egyedi és tetszetős, hamisítatlan olasz formaterv. Az ülés pozíció és a dizájn alapján látható, a motor nem túrázásra készül majd, hanem a kanyargós utak uralására. Az egyik legjobb 600-as blokkot kapja majd meg, a legutolsó Suzuki GSX-R 600 benzinbefecskendezéses hajtóművét.
A gyár már megkötötte szerződését a Suzukival a
motorok szállítására, és egyéb más Suzuki alkatrészeket is találunk
majd az új Gilera 600-ason. Ami korántsem baj, ismerve a japán
modellek megbízhatóságát. Bár a Gilera megpróbálja a motort mint
teljesen új fejlesztést bemutatni, azért sok ismerős alkatrészre
bukkanhatunk. Ilyen a hátsó lengővilla, amely a GSX-R 600-ról jött
egyenesen, csakúgy, mint a fékek. A kerekek és a lánckerekek
szintén Suzuki darabok, hasonlóan a vezető és az utas lábtartókhoz,
az első sárvédő és a láncvédő műanyag elemeihez.
A benzinbefecskendezőt viszont a Gilera
útmutatási szerint várhatóan átprogramozzák majd, hogy
megfeleljen az olasz gyár saját kipufogójához és ram-air
rendszeréhez, így némileg talán erősebb lehet mint az eredeti
blokk. A könnyűfém hídváz már tényleg saját fejlesztés, de
olyan magas színvonalú és szilárd, hogy akár egy sokkal drágább
1000 köbcentis motornak is megfelelne. A középen elhelyezett
légbeömlő arra enged következtetni, hogy a Honda SP-1-hez
hasonlóan a váz nyakán rések vannak, amin keresztül a levegő az
air-boxba áramlik. Ezzel a fejidom előtti magas nyomású levegő
egyenesen az air-boxba áramlik, nincs szükség semmi komplikált
nyomástároló eszközre. Ugyanis semmiféle más, az air-boxba
vezető cső nem látszik, és ez is ezt az elképzelést erősíti
meg.
A hátsó rugóstag majdnem a GSX-R-ével
azonos, de az első futómű teljesen más. Egy igen jó minőségű,
teljesen beállítható fordított teleszkópvilla látható elől,
amely még nagyobb motorokon is ritkaság számba menne. A 600-as
Szupersport szabályzat ugyanis nem engedélyezi a teleszkópok
cseréjét a versenysportban, így a jobb széria villák nagyobb
esélyt jelentenek majd a világbajnoki futamok során, ahol
minden bizonnyal indítani fogják.
Roberto Zerbi a Gilerától elmondta, az embléma és a grafika még messze van a végső megoldástól, és a farokidomon található SuperSport 600 sem a neve a motornak. Azonban a vörös szín egészen biztosan ott lesz a befutó variációk közt, mivel ez a gyár hivatalos verseny színe. A Gilera úgy képzeli, hogy a motor ára valahová a Ducati 748 és a japán 600-asok ára közé lesz majd belőve, tehát ha hozzánk egyáltalán eljut, kb 2.800-2.900 ezer forint körüli szám lesz az árcéduláján.