Supermoto terepmotor alkatrészekből

2001.08.13. 13:19

 
   
   

A brit CCM azt reméli új R30-as modelljétől, hogy a nagyközönség egy szélesebb körét nyűgözi majd le vele. A CCM inkább terepre való motorkerékpárjairól ismert, de az R30 teljesen más modell, még ha sok alkatrészt használ is a kis brit gyártó raktárából.

A felhasznált elemek egyébként kizárólag a legjobb beszállítóktól érkeznek. Az olasz Grimeca szállítja a 17 colos könnyűfém kerekeket. Ezeken elől 120-as hátul 150-es jól tapadó Dunlop GPR80 mintázatú gumikat találunk. A futómű szintén az egyik legjobb névtől, a holland WP-től származik. Előre egy pár 43 milliméter átmérőjű, minden elemében beállítható fordított teleszkópvilla, hátulra pedig egy szintén minden irányban állítható központi rugóstag került, amely a CCM egyedi, himbarendszer nélküli kapcsolódási rendszerét használja.

A felső kategóriás alkatrészek sora nem ért véget ezzel. A fékek a Brembo-tól érkeztek, elől egy 320 milliméteres tárcsát találunk két dugattyús féknyereggel, hátul pedig 280 millimétereset, egyetlen dugattyúval. Az R30 váza kézzel készített, hasonlóan a gyár többi Supermoto modelljeihez. A lengővilla valamivel rövidebb, mint a CCM enduróké, ez segít a gyorsabb kormányzásban, ami jelen esetben egy mutatós Renthal kormánnyal történik.

A gép száraz súlya 132 kg és ez kiváló aszfalt karistolóvá teszi az R30-ast. A Rotax Bombardier léghűtéses, 4 szelepes blokk 57 lóerőt produkál 7000-es percenkénti fordulaton, és ehhez 55 newtonméter forgatónyomatékot tesz hozzá 6800-as értéknél. A CCM ígéri, a teljesítmény kifejtése az erőforrásnak hasonlóan jól használható lesz, mint a többi modellé, amellett hogy a sebváltó fokozatokat az utcai használathoz igazították.

Úgy látszik a kereskedőknek bejön a gép, mert a szokásos 1-1 példány helyett 3-4 darab CCM R30-ast rendeltek kapásból. Rendelhető színek az ezüst, a fekete és a zöld. Az ára kb. 2.2 millió forint lenne itthon, bár sajnos nálunk ennek a réteg modellnek igen kevés a forgalmazási esélye.