Japánban divat a brit replika
![]() |
|
![]() |
![]() |
A japánok annak ellenére, hogy technikailag a
legkifinomultabb motorokat gyártják, mégiscsak a régi angol
motorgyártás híres típusaiért rajonganak. És mivel Japánban a
kereslet kielégítése az elsőrendű üzleti szempont a Honda nem
akarja ezt kiaknázatlanul hagyni, így jövőre a Honda bemutatja a
GB400RS-t.
Az új modell a jelenlegi, 1998-ban bemutatott, szintén retro gép CL400-ra hasonlít majd, az MCN grafikusa ebből rajzolta meg az újdonság feltételezhető körvonalait. A GB400RS az előd CL 397 köbcentis, 4 szelepes, egy hengeres blokkját örökli meg, amely a régi szép napokra emlékeztető 30 lóerőt ad le 7000-es percenkénti fordulaton. A váz szintén az előd modell acél vázát kapja majd meg, de a formatervet átdolgozzák, hogy a motor még jobban a 60-as évekbeli gépekre hasonlítson.
A legfontosabb változás az üzemanyagtankot érinti, a CL400 hagyományosan formázott tankja helyett egy sokkal inkább könnycsepp alakú tankot kap az új modell, krómozott oldalfallal, és gumiborítással a vezető térdeinél. A motor várhatóan jövő tavasszal kerül a boltokba, alig 1.2 millió forint körüli áron, de valószínűleg nem hozzák majd át Európába, maximum a szürke importon keresztül bukkanhat fel pár darab.