Még agresszívebb lesz az élsportoló

2001.08.15. 10:21

 
   
   

Az 1998-as modellévben bemutatott Yamaha R1, mint ez már nyilvánvaló, a 2002-es modellévre alapos átdolgozáson megy majd keresztül. Manapság ugyanis egy sportmotor esetében minden második évben ráncfelvarrást, minden negyedik évben komplett átdolgozást hajtanak végre a gyártók, legalábbis a japán motorok esetében.

Az új R1-nek olyan kihívásra kell majd megfelelnie, mint az idei év egyik szenzációjának, a GSX-R 1000-nek. De további olyan konkurensek felbukkanása várható, mint az új Honda FireBlade, vagy az új ZX-9R a Kawasakitól. A legfrissebb R1 az idei Milánói Motorshown lesz bemutatva szeptemberben, de az MCN japán forrásai pár információ morzsát már feltálaltak nekünk.

 
   
   

Az új gépnek teljesen új váza lesz, meghozzá Deltabox 3 elnevezéssel. Ebbe minden az R7-es superbike versenygéppel szerzett tapasztalatot beépítenek majd, a nagyobb merevség és a kisebb súly érdekében. Az R1 váza lehet, hogy fekete színű lesz, mint az R7-é. A blokk szintén komoly fejlesztésen esik majd át, várhatóan benzinbefecskendező rendszert kap, hogy csökkenjen a fogyasztása és megfeleljen a 2003-tól életbe lépő szigorú Európai kipufogógáz szabványoknak. Hogy a konkurenciától ne maradjon le erőben sem, az erőforrás teljesítménye 160 lóerő körül mozog majd.

A formaterv bár új lesz, mégis azonnal felismerhető majd róla a Yamaha R család stílus jegyei. A fejidom valamivel hegyesebb és áramvonalasabb lesz mint a jelenlegi R1-esé. A laposabb, de szélesebb tank, valamint a faridom még agresszívabb kinézetet kölcsönöz majd a Yamaha élsportolójának. A hátsó lámpa az R6-os LED diódás világítótestjére hasonlíthat majd. Az egyik legszembetűnőbb változás viszont a motor fényezése lehet, ami valószínűleg kevésbé matricázott egyszerű színváltozatokból fog állni.