Még agresszívebb lesz az élsportoló
Az 1998-as modellévben bemutatott Yamaha R1,
mint ez már nyilvánvaló, a 2002-es modellévre alapos átdolgozáson
megy majd keresztül. Manapság ugyanis egy sportmotor esetében
minden második évben ráncfelvarrást, minden negyedik évben komplett
átdolgozást hajtanak végre a gyártók, legalábbis a japán motorok
esetében.
Az új R1-nek olyan kihívásra kell majd megfelelnie, mint az idei év egyik szenzációjának, a GSX-R 1000-nek. De további olyan konkurensek felbukkanása várható, mint az új Honda FireBlade, vagy az új ZX-9R a Kawasakitól. A legfrissebb R1 az idei Milánói Motorshown lesz bemutatva szeptemberben, de az MCN japán forrásai pár információ morzsát már feltálaltak nekünk.
Az új gépnek teljesen új váza lesz, meghozzá
Deltabox 3 elnevezéssel. Ebbe minden az R7-es superbike
versenygéppel szerzett tapasztalatot beépítenek majd, a nagyobb
merevség és a kisebb súly érdekében. Az R1 váza lehet, hogy fekete
színű lesz, mint az R7-é. A blokk szintén komoly fejlesztésen esik
majd át, várhatóan benzinbefecskendező rendszert kap, hogy
csökkenjen a fogyasztása és megfeleljen a 2003-tól életbe lépő
szigorú Európai kipufogógáz szabványoknak. Hogy a konkurenciától ne
maradjon le erőben sem, az erőforrás teljesítménye 160 lóerő körül
mozog majd.
A formaterv bár új lesz, mégis azonnal felismerhető majd róla a Yamaha R család stílus jegyei. A fejidom valamivel hegyesebb és áramvonalasabb lesz mint a jelenlegi R1-esé. A laposabb, de szélesebb tank, valamint a faridom még agresszívabb kinézetet kölcsönöz majd a Yamaha élsportolójának. A hátsó lámpa az R6-os LED diódás világítótestjére hasonlíthat majd. Az egyik legszembetűnőbb változás viszont a motor fényezése lehet, ami valószínűleg kevésbé matricázott egyszerű színváltozatokból fog állni.