A MuZ visszatér
A német MuZ gyár visszatért a GP színhelyére
egy új 1000 köbcentis sportmotor prototípusával felfegyverkezve,
amelyet a sachsenringi GP futamon mutatott be a sajtónak. Ez az
első darabja annak a nagy lökettérfogatú motorcsaládnak, amellyel a
német gyár megpróbálja meggyőzni a vásárlókat, hogy a japán és
olasz típusokról váltsanak MuZ motorokra.
A korábbi GP sztár Ralf Waldmann tesztelte a 130 lóerős gépet a sachsenringi pályán elérve a 240 km/h-ás sebességet az elragadtatott honi közönség nagy örömére. Az 1000 köbcentis, befecskendezős, soros 2 hengeres sport-túra gépet a teljesítmény és a praktikusság kombinációjának jegyében tervezték. Közvetlen versenytársa lesz olyan gépeknek, mint a VFR800, a Ducati ST4, a Triumph Sprint ST vagy az Aprilia Futura.
A MuZ jelenleg azt tervezi, hogy minden 6 hónapban megkezdi egy-egy új modelljének a gyártását. Ezek közt lesz egy visszafogottabb erejű 1000 köbcentis roadster, egy 750-es olcsó naked bike, és később egy 1200-1500 köbcenti körüli szupertúra gép. Tulajdonképpen a szériában megtalálható lesz egy teljes idomos feltöltött túramotor és egy enduró is. A cég, amely korábban inkább a kisebb általános célú motorokban volt érdekelt, most úgy tervezi, hogy az 1000 köbcentis soros két hengerest mintegy alapot használja majd fel, és köré épít többféle új motort. A német gyár reméli, ezzel az elképzeléssel komoly versenytársakat állít majd a közeli jövőben mindenféle motorral szemben, a Suzuki SV650-től kezdve a Honda SP1-ig.
Az MuZ gyár még 1919-ben tette meg első lépéseit a motorkerékpár-gyártás világába, amikor első kétütemű erőforrását megtervezte. Az első széria motorkerékpár 1922-ben gördült ki a MuZ gyárból, és egyből nagy sikert aratott a világon. A legutolsó fejlesztések eredményeit buzgón üdvözölték a szurkolók és az iparág képviselői egyaránt, az 1000-es gépek sorozatgyártása 2002-ben kezdődik meg.