Versenygép a közutakra

2001.09.13. 12:45

 
   
   

Mindössze 2 éve mutatta be a Honda VTR1000 SP-1 motorját, amely a Superbike Világbajnokságban induló versenygépük alapját képezi. Nagyjából így fog kinézni a következő idényre, de az igazi változások az idomok alatt lesznek. A Honda folyamatosan fejleszti SBK VB motorját, ennek az utcára is alkalmazható eredményei kerülnek át most a közúti verzióba. Az SP-2 a bizonyíték erre.

A fotó egyelőre még csak egy számítógépes szimuláció, és nem sok változást mutat az idei modellhez képest. A váz nagyon hasonló, de a belsejében történt változások következtében sokkal merevebbé válik, jobb visszajelzést adva a vezetőjének. Az egyik fő módosítás a váznyak körül történt. Az SP-1 egyik forradalmi újítása az egyenesen a váznyakon keresztül vezetett légbeömlő nyílás, amin a levegő keresztül haladva, torlónyomást képez a légszűrőházban. A japán források szerint ezt most továbbfejlesztették, és megtartva az eredeti ötletet, tovább növelték ezen a területen a váz merevségét. Ez a változás némileg módosíthatja a villaszöget is.

A váz hátul megváltozik, az SP-2 várhatóan új, merevebb hátsó lengővillát kap, valamint átdolgozzák a vázhoz való csatlakozási pontját, bevezetve azokat a változtatásokat, amelyet a VB motor már megkapott az idén. Az ülés pozíció a könnyebb dönthetőség érdekében szintén megváltozik. Ugyanis amikor az első SP-1 kikerült a pályákra, a versenyzők sokat panaszkodtak, hogy a kormányvégek pozíciója és a tank formája nem igazán megfelelő a motoron való gyors mozgáshoz. Az SBK VB szabályai megengedték ezen alkatrészek kicserélését, de az utcán megmaradtak ezek a kényelmetlenségek, idáig, mert most az utcai verzió is megkapja ezeket a jobban használható alkatrészeket.

A tank vékonyabb és nagyobb kivágást kap a vezető térdeinél, de magasabb is lesz, hogy ne változzon a kapacitása. Sőt, talán még egy kicsit több benzin is elfér majd benne, ami nem árt, mert az utcai változat hatótávolsága alig 160 km körül volt. Az idomzat nem sokat változik, mivel eleve igen aerodinamikusra tervezték, amit láthattunk az SBK futamokon, amikor a Hondák az egyenesben mentek el 4 hengeres versenytársaik mellett.

Új fényezés és matricázás persze valószínű. A kipufogórendszer viszont egy, a gázokat sokkal szabadabban áramoltató darab lesz, az SBK motorhoz hasonlóan magasan elvezetett hátsódobokkal. Könnyen lehet, hogy az egyébként is használhatatlan utasülés a múlté lesz, bár ezért a magasan elvezetett dob inkább csak opció marad. Nyilván a motor is kisebb átalakításokon esik majd át, főleg a gázreakciót ért kritikák miatt áthangolják majd a motorvezérlést és a benzinbefecskendezést, mivel kis fordulaton nagyon nehéz volt szabályozni a gázkarral az erőforrást. Így néhány plusz lóerő is beleeshet a V2-es, 1000 köbcentis gépbe.

A bemutatója valamikor a milánói kiállítás felé lesz, ára a 4 millió forintot fogja ütlegelni, és karácsonyra már itt lehetnek az első példányok.