Honda VTX1300S, a cirkálócska
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Honda America hihetetlen tempóban üzemel. Már
most bemutatta a VTX1800 power cruiser kisöccsét a VTX1300S-et, ami
még csak a 2003-as modellévre fog majd megérkezni a boltokba. kb.
Egy 1312 köbcentis, vízhűtéses, 52 fokos V2-es motorral ellátott kétkerekűre azelőtt senki sem mondta volna, hogy valamelyik másik motornak a kisöccse. De ugye a VTX1800 után mi másnak lehetne hívni ezt a kisebb testvért, ami ráadásul hasonlít rá? A Honda a nagy testvér amerikai sikere után döntött úgy, hogy egy kisebb, kevésbé drága modellt is bemutat ebben a stílusban.
Bár a formája jóval klasszikusabb a kis tesónak, mint az eredeti VTX-é, de azért jól felismerhetőek a rokon vonások. Egyébként jövőre az 1800-as modellnek is megjelenik egy klasszikus S változata, amely pár elemét az 1300S-től kölcsönzi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1300-as motorjának van egy
érdekes tervezési sajátossága, méghozzá a hengerek 13,5
milliméterrel el vannak tolva egymáshoz képest. A Honda állítása
szerint azért, hogy ezzel csökkenjenek a dugattyúkra ható káros
erők és elmozdulások a detonáció pillanatában, de megmaradjon az
erőteljes löket érzése a hengerekben. A japán gyártó szerint ez az
első eset, hogy ezt a technikát szériagyártásban alkalmazzák, és
állításuk szerint az 1312 köbcentis blokk bőségesen elegendő erőt
képes leadni, annak ellenére, hogy csak a kisöccse az 1800-as
monstrumnak.
A klasszikus stílus egyébként nyilvánvaló a sárvédők formájából, a tankba épített műszerekből, a lábtartódeszkákból és egyéb más elemekből. Ezek később az 1800S változaton is láthatóak lesznek.