GluGlu mánia
Úgy tűnik Japánban hódít a dirt track stílusú
gépek mániája. Láttunk már pár bolondos motorcsodát a
szigetországból, így azon sincs mit csodálkozni, hogy ezt a
divathullámot egy japán cég igyekszik azonnal kihasználni. A
formatervet az amerikában oly népszerű dirt track bajnokság
sztárjától, a Harley XR750-estől kölcsönözték, és a 70-es évek
népszerű színeiben pompázik. Az utcára legalizált dirt track gépek
nem kis üzletet jelentenek, mert a modell paletta egyre növekszik.
A GluGlu olyan gépeket használ donorként,
mint a Yamaha TRX850, az SRX 400/600, vagy a Suzuki Katana 250.
Létezik egy versenyváltozata a modellcsaládnak, ami szintén a
TRX850-re épül, és a Y850R nevet kapta. Az utcai Y850T szintén
a TRX 850 köbcentis, soros két hengeres blokkját használja,
valalmint a váz, a kerekek, a fékek, és egyéb alkatrészek is
ettől a szériagéptől származnak.
A tervező Satoshi Takahashi, aki előzőleg
az igen jó nevű japán tuningcégnél, az Over-nél dolgozott,
korábban a 120 lóerős OZ1 TRX speciál géppel és más egyéb TRX
átalakításokkal tette le névjegyét a szakmában. A
versenyváltozat Y850R egy elég érdekes fejlesztés, a maga 19
colos fűzött kerekeivel, és az első fék mellőzésével. Mindkét
850-es modellen egy SuperTrapp rendszer növeli a teljesítményt,
amely más levegőszűrővel és fúvókázással 10 lóerő pluszt jelent
a széria TRX teljesítményéhez képest.
Az Y400S és Y600S a Yamaha SRX400 és 600 egy hengeres blokkjait használja. A legtöbb alkatrész szintén a donor modellekről lett átrakva, úgymint a váz, a kerekek és a sebváltó. De az idomzat vadonatúj, akárcsak a 850-esnél. A SuperTrapp kipufogórendszer ezekre a modellekre is felkerült. A család legkisebb tagja a 250 köbcentis S250M, amelyhez a Suzuki Katana pörgös 250-es blokkját kobozták el, és kb. 45 lóerős teljesítményt hoztak ki belőle. A gépek árai 1 milliótól 2.5 millióig terjednek, típustól függően.