A MotoGP futama - a Csendes Óceáni Nagydíj - ismét Rossi-nak kedvezett
A Csendes Óceáni Nagydíjon a 250 köbcentis
verseny látszólag kevesebb izgalmat ígért, mivel a japán Daijiro
Katoh (Honda) nagyon vezetett a VB pontversenyében, így nem volt
életbe vágó számára a győzelem. A 23 körös versenyen a szintén
japán Tetsuya Harada (Aprilia) indulhatott neki az első
rajtkockából, őt Katoh, Marco Melandri (Aprilia) és Jeremy
McWilliams (Aprilia) követte. A rajt sima volt, Katoh kapta el a
legjobban, de az első kanyarban már Harada fordult elsőként, majd a
másodikban Melandri is megelőzte Katoh-t.
Ők hárman fokozatosan elhúztak a mezőnytől, de sajnos a 6. körben majdnem tragikus bukás történt. A hétvégére egyébként jellemző volt a rengeteg fetrengés a pálya sóderes részein. Jelen esetben Melandri túl korán és nagy erővel próbált kigyorsítani egy kanyarból, de motorjának hátsó kereke kitört, amit nem tudott időben korrigálni, így egy közepesen látványos high-side után az aszfalton találta magát. Igen ám, de Katoh mindössze kb. 1 méteren belül követte őt, így már nem tudta kikerülni a sóder felé szánkázó Melandrit, és keresztülment az olasz fiú fején. Szerencsére komolyabb sérülés nem lett a dologból, bár Melandri Dr. Costa helyi orvosi klinikáján végezte.
Az első helyet senkitől sem zavartatva Harada
szerezte meg. A megüresedett második-harmadik helyért McWilliams és
Alzamora harcolt, amiből a spanyol Hondás került ki győztesen,
elcsípve ezzel a dobogó értékes 2. fokát. Fonsi Nieto szintén az
utolsó métereken előzte le Rolfo-t, ezzel negyedik lett, hatodik
Locatelli, majd Matsudo, Battaini és őket két helyi japán menő
követte.
Katoh majd 50 pontos előnye a bukásával 24 pontra olvadt Harada-val szemben, a többi versenyzőnek már nincs esélye beleszólni a világbajnoki küzdelembe.
A 25 körös 500 köbcentis futam maradt utoljára, ahol Loris Capirossi (Honda) indulhatott az első helyről, őt Max Biaggi (Yamaha), Alex Barros (Honda) és Valentino Rossi (Honda) követte. A rajt Kenny Roberts-nek sikerült a legjobban, nyomában ott volt Biaggi és Rossi, majd Gibernau, Barros, és Capirossi. Roberts és idén igen beteges Suzukija még egy körig sem vezethetett, először Biaggi, majd nem sokkal utána Rossi előzte le őt. Az 5. körben már Barros és Capirossi is Roberts előtt voltak.
A 6. körben Biaggi megmutatta azt, amit
mostanában jó pár versenyen sikerült rendszeresen összehoznia, egy
óriásit bukott úgy, hogy annak látszólag semmi előzetes jele nem
volt. Megint a motor első kereke vesztette el hirtelen a tapadását
a híd utáni gyors balos kanyarban. Korábban az ilyen jellegű
eséseket Biaggi azzal indokolta, hogy Rossival ellentétben neki
folyamatosan kockáztatva kell mennie, ha az élen akar motorozni,
ezért történnek vele ilyen versenybalesetek. Hát én nem tudom ez
igaz-e, de ez már a sokadik ilyen, és ez ugye senkinek sem jó.
Egy körrel utána Haga is megirigyelte a
korai zuhanyozás lehetőségét, és szintén eldobta Red Bull
Yamaha-ját, pedig addig nagyon jól jött fel. A továbbiakban
Rossi biztos távolságban tudta tartani az őt üldözni próbáló
Barros és Capiross West-Honda különítményt, így magabiztosan
nyerte a versenyt a két fent említett pilóta előtt. Abe végig
jó formában ment és be is futott a negyedik helyre. A hátsó
alakzatokban Roberts, Ukawa és Nakano küzdött, de Roberts-et
végülis mindkettő megelőzte, sőt még a közben hátulról érkező
Checa sem kegyelmezett a világbajnoki címet védő Suzukis
versenyzőnek.
A VB pontversenyében Valentino Rossi-nak mindössze 8 pont hiányzik a világbajnoki cím elhódításához, amit még három futamon gyűjthet be. Ezzel szinte biztos, hogy ezen a héten az ausztrál Phillip Island-on legalább egy világbajnokot avatunk, az olasz motorversenyző fenomén személyében.