Új év, új szörnyek a Ducatinál
A Ducati részben felfrissítette örökzöld
Monster szériáját. Jelenleg 5 különböző motorral választható szörny
a modellpalettáról: a régi karburátoros 600-as, az új
befecskendezős 620ie, a 750ie, a 900ie és a legerősebb, 916-os
motorjával szerelt S4. Az S4 kivételével minden Monster keresztül
ment a változtatások legtöbbjén.
A 620ie előre dupla tárcsaféket kapott az
egy helyett, benzinbefecskendezős motorjához új kipufogót,
benne katalizátorral. A kissé nagyobb 750ie mostantól szintén
befecskendező rendszerrel van szerelve, és az ülésmagasság
állítható az új Sachs hátsó rugóstag révén. Létezik még egy
750S modell kizárólag az amerikai piacra. Ez új hátsó
lengővillát, első lámpaidomot, megnövelt hasmagasságot
ülésmagasság állítással, szénszálas oldalidomokat és hővédőket
kapott. A 900ie-n elől mostantól teljesen beállítható Showa
teleszkópvillákat találunk, valamint az oldaltámasz megszakítja
a gyújtást, ha váltó sebességben van (sok Ducati-nál az utóbbi
időkig ez a biztonsági felszerelés egyszerűen hiányzott).
Minden Monster 30 százalékkal merevebb
vázat kapott, amely egyenesen az S4 Monster-ről érkezett. A
kormány mostantól alacsonyabb és kissé előrébb tolt helyzetben
áll, ami a hosszabb utazások nagyobb komfortját szolgálja.
Szintén minden Monster-re új műszerfal került, órával, és egy
háttérvilágítás beállító gombbal. Mostantól létezik egy 620S
verziója a 620ie-nek, ez nagyobb hasmagassággal, szénszálas
oldalidomokkal és hővédővel, alumínium lengővillával, és S4
stílusú első lámpaborítással van felszerelve.
Az összes Monster ezentúl benzinbefecskendezős, kivétel a Monster 600 Dark, amely viszont nagyon alacsony árával fog hódítani. Az árakról azonban egyelőre még semmi közelebbi információ sincs. A Ducati ST2, a 916-os motorját használó ST4 és ST4S új katalizátoros kipufogódobokat, és alumínium kuplungfedelet kapott, más egyéb változás nem történt a Ducati túrasport modelljein.