80 éves a Moto Guzzi

2001.10.26. 10:05

 
   
   

Az olasz gyár bizony már 80 éve gyárt motorkerékpárokat, igaz mostanában egy kissé betegeskedik. De ez már minden bizonnyal nem tarthat sokáig, mivel a gyárat a kb. negyed annyi idős Aprilia vette át még 2000-ben, és rengeteg Guzzi újdonság terve készül szép csendben.

 
   
   

A méltó ünneplésre addig is a jelenlegi szűk modelpaletta számos tagja kapott ünnepi ruhát. Az első a Le Mans Tenni, amely a legutolsó félidomos Le Mans-on alapszik, és a 20-30-as évek legendás Guzzi versenyzője, Omobono Tenni után kapta a nevét. A szériagép 1064 köbcentis motorját örökölte az ünnepi modell, de az 1957-es Moto Guzzi V8 versenygépre jellemző zöld-szürke fényezést kapott.

 
   
   

A gépen az első teleszkópokat titán-nitrit bevonatot látták el, és a kuplungot a könnyebb kezelés érdekében módosították. A California EV80 szintén az ünnepre készült, szövetségben egy olasz kanapé gyártóval, a Poltrona Frau-val. A túragép egy méretes szélvédővel ellátott fejidomot, és két oldalsó táskát kapott extraként a szériához képest. Ezenfelül a gépen a Poltrona Frau következtében eluralkodott a bőr: valódi nemes bőrrel vonták be az ülést, a táskákat, a kormány markolatokat, sőt még a fék- és gázkarokat is.

 
   
   

A harmadik ünnepi modell a California Stone Metal, amely krómozott üzemanyagtankjáról ismerhető fel könnyen. A többi Guzzi sem maradt teljesen érintetlenül, hála az Aprilia pénztárcájának. A V11 Sport Scura motorja a széria V11 Sport 1064 köbcentis erőforrásán alapul, de a Scura új fekete fejidomot, szénszálas kipufogódobokat, és teljes Öhlins futóművet kapott. Szintén új a California EV Touring, amelyet hasonló szélvédővel és lábvédőkkel szerelik, mint az EV80-at, de a bőrbevonatokat mellőzik róla. Az árak egyelőre nem ismertek, az új Guzzi modellek a jövő év elejétől vásárolhatóak meg.