80 éves a Moto Guzzi
Az olasz gyár bizony már 80 éve gyárt
motorkerékpárokat, igaz mostanában egy kissé betegeskedik. De ez
már minden bizonnyal nem tarthat sokáig, mivel a gyárat a kb.
negyed annyi idős Aprilia vette át még 2000-ben, és rengeteg Guzzi
újdonság terve készül szép csendben.
A méltó ünneplésre addig is a jelenlegi
szűk modelpaletta számos tagja kapott ünnepi ruhát. Az első a
Le Mans Tenni, amely a legutolsó félidomos Le Mans-on alapszik,
és a 20-30-as évek legendás Guzzi versenyzője, Omobono Tenni
után kapta a nevét. A szériagép 1064 köbcentis motorját
örökölte az ünnepi modell, de az 1957-es Moto Guzzi V8
versenygépre jellemző zöld-szürke fényezést kapott.
A gépen az első teleszkópokat titán-nitrit
bevonatot látták el, és a kuplungot a könnyebb kezelés
érdekében módosították. A California EV80 szintén az ünnepre
készült, szövetségben egy olasz kanapé gyártóval, a Poltrona
Frau-val. A túragép egy méretes szélvédővel ellátott fejidomot,
és két oldalsó táskát kapott extraként a szériához képest.
Ezenfelül a gépen a Poltrona Frau következtében eluralkodott a
bőr: valódi nemes bőrrel vonták be az ülést, a táskákat, a
kormány markolatokat, sőt még a fék- és gázkarokat is.
A harmadik ünnepi modell a California Stone Metal, amely krómozott üzemanyagtankjáról ismerhető fel könnyen. A többi Guzzi sem maradt teljesen érintetlenül, hála az Aprilia pénztárcájának. A V11 Sport Scura motorja a széria V11 Sport 1064 köbcentis erőforrásán alapul, de a Scura új fekete fejidomot, szénszálas kipufogódobokat, és teljes Öhlins futóművet kapott. Szintén új a California EV Touring, amelyet hasonló szélvédővel és lábvédőkkel szerelik, mint az EV80-at, de a bőrbevonatokat mellőzik róla. Az árak egyelőre nem ismertek, az új Guzzi modellek a jövő év elejétől vásárolhatóak meg.