Gas Gas endurók végleges formában
A jövő évi két ütemű Enducross modellek
fejlesztése során a spanyol Gas Gas megtartotta azt a jó szokását,
miszerint gépeit élénk motorral, minőségi futóművel, és nagyszerű
kezelhetőséggel látja el. Tette mindezt anélkül, hogy
szükségszerűen megerősítette volna a motort, ehelyett inkább olyan
egyedi jellemvonásokkal látta el a modelljeit, amely jól
összerakott gép érzetét tükrözi a vevők felé.
Az Enducross néhány kisebb simításon esett csak át. A legfontosabb ezek közül, hogy mindegyik lökettérfogatú modell (125, 200, 250, 300 köbcenti) új fejlesztésű vázat kapott, amely a hátsó rugóstag felett lett megerősítve, valamint maga a hátsó rugóstag is vadonatúj. A motor az egyik legnagyobb attrakciója a Gas Gas modelleknek: tele van energiával, a gázmarkolat legkisebb mozdulatára azonnal reagál, viszont a 2001-es modellekhez képest teljesítmény tekintetében nem változott. Ehelyett inkább egységesítették a különböző modellek kinézetét.
A 200, 250, 300 köbcentis erőforrások új főtengelyt kaptak és más kisebb alkatrészeket cseréltek le bennük, a 200-ast ezen kívül új hengerfejjel is ellátták. A bicaj többi részén csak apróbb módosítások történtek. A teleszkópvillák új beállítást kaptak, a fékberendezés pedig új tárcsákat. A főfékhenger, az első és hátsó féknyergek Nissin gyártmányúak ezentúl. A hatsebességes váltó egy új hidraulikus kuplunggal segíti az endurós munkáját.
A Gas Gas EC mindig egy személyiséggel rendelkező motor volt, amely alternatívát kínál az enduró kategóriában a japán gyártók termékei mellett. Az apróbb módosítások után az Enducross változatai most már az egyik legversenyképesebb szereplői a piacnak.