A Piaggio az MV Augusta fejlődésének a kulcsa?
Az MV Agusta több változást jelentett be a
2002-es modellévre, amely a modellpalettáját érinti. Ezenkívül
megszületett a döntés, miszerint a napokban a Piaggio az eddigi 20
százalékról, 100 százalékra növeli tulajdonrészét az MV Agusta-ban.
Valószínűleg a gyár pénzügyi segítséget is kap új tulajdonosától,
hogy végre befejezhesse régóta várt, 1000 köbcentis superbike
modelljét, az F5-öst.
Addig is az MV több változtatást is hajtott végre jelenlegi modelljein. A széria MV Agusta F4S megörökölte az exkluzív, de még nem sorozatban gyártott SPR verzió erősebb motorját. A blokk sok apró részletén módosítottak, átprogramozták a vezérlő elektronikát, így mostantól az F4S 135 lóerős a korábbi 127 helyett.
A másfélszer annyiba kerülő SPR változat eddig
nem került sorozatgyártásba, de a Piaggio anyagi segítségének
köszönhetően 2002-ben valószínűleg megkezdődik a gyártása.
Vigasztalásként a blokk 140 helyett már 145 lóerős lesz benne.
Meglepetésképpen az MV az új Brutale S-nek viszonylag alacsony árat
szabott meg. Legalább 20 százalékkal lesz olcsóbb mint az F4S, bár
ez még mindig kb. 3,7 milliós forintos árat jelent. Viszont a
blokkja szintén 135 lóerősre erősödik, mint az F4S-nél már
láthattuk.
Ha a Piaggio a terveknek megfelelően megszerzi az MV Agusta 100%-os tulajdonrészét, akkor a gyártás 2002 elején újból felpöröghet, mert idén bizony beszállítói problémákkal küszködött a nagynevű márka.