2002 legszebb és legrondább motorja
Az MCN megszavaztatta olvasóit, melyik a
legszebb és legcsúnyább motor a mostanság bemutatott 2002-es
modellek, koncepció motorok közül. Mindkét "nyertes" Olaszországból
érkezett: a legrosszabb kinézettel az olvasók szerint a Ducati
Multistrada rendelkezik, míg a legjobbal az Aprilia Blue Marlin. A
Ducati Multistrada-t nevezték bátornak, kihívónak,
ellentmondásosnak, de legtöbbször csak csúnyának hívták az olvasók.
A szavazás egyértelmű volt, mivel 72.5 százalékkal "nyert" a Multistrada. Pierre Francesco Caliari a Ducati-tól elmondta: "Nagyon csalódottak vagyunk az emberek Multistrada-val kapcsolatos véleményétől, de szerintünk ez az a motor, ami élőben mutatja meg igazi erényeit. Megpróbáltunk valami egészen eltérőt alkotni, de ez csak egy mérce volt, hogy leteszteljük a nagyközönség reakcióit, mielőtt a modell 2003-ban gyártásba kerül".
Hát mit mondjak, nem voltak valami túl jók a
reakciók, ráadásul ez azt sugalja, hogy a Ducatinak nem áll
szándékában túl sokat változtatni a Multistradan. Megjegyzendő hogy
a legjobb kinézetű motor kategória nyertese, az Aprilia Blue Marlin
is kapott 6.9 százalékot a legcsúnyábbak versenyében, ami a
vélemények erős szubjektívitására utal.
Az Aprilia gyár által széria közelinek mondott bemutató modell Milánóban is sokak tetszését elnyerte már. Egyelőre a nagyközönség kedvező reakcióit várja az Aprilia, hogy a szériagyártás mellett döntsön. Nos az MCN olvasóinak véleménye szerint akár már holnap elkezdhetnék gyártani a Blue Marlin-t. 20.4 százalékkal győzött a szavazáson, míg a második a 2002-es Yamaha R1 lett 11 százalékkal. Remélhetőleg ez az eredmény hozzásegíti az Aprilia-t a kedvező döntés meghozásában.