A Honda már 2003-ra gondol
Bár csak nemrég mutatták be a gyártók 2002-es
modelljeiket, a Honda már a 2003-as modellévre gondolva egy sor
újdonságról fedte fel a leplet. A VTX1800 mellé két új VTX modell
csatlakozik, a VTX1800 Retro és a VTX 1300 Retro.
Mindkettő nagy lábtartódeszkákkal jön, amelyen kényelmesen lábfejjel és sarokkal is válthatunk sebességet. A hosszan elnyúló sárvédők is jellegzetes stílusjegyei lesznek a Retro modelleknek. Minden idomzat, a sárvédők is acélból készülnek, így a japán cruiser/chopper ellenzők már nem tudják kritizálni, hogy "mert ez műanyag". A súly meg úgysem számít az ilyen jellegű motoroknál. Mindkét újdonság motorja a jelenlegi VTX-én alapszik. Az 1800-as Retro ugyanazt az 52 fokos V2-es motort használja, mint a VTX, amely 106 lóerős csúcsteljesítménnyel és busz nagyságú, 162 Nm forgatónyomatákkal rendelkezik. A kisebb VTX Retro 1312 köbcentis motorjának felépítése megegyezik a nagytestvérével, mindössze a löketett vették rövidebbre. Hivatalos adatokat nem közölt a Honda, de a 75 lóerős teljesítmény és a 115 NM forgatónyomaték nem hangzik hihetetlen értéknek.
Furcsa módon ez a kisebb motor csak
karburátorokat kapott, amely a szigorodó környezetvédelmi normák
ellen, de költségek csökkentése mellett szól. Felhasználtak egyéb
költségkímélő eljárásokat, mint például a 41 mm-es, hagyományos
első teleszkópok az 1800-as Retro felfordított 45 mm-ese helyett.
Ezen kívül az 1800-as Retro dupla első féktárcsával rendelkezik,
míg az 1300-ason csak egy tárcsa van, bár ez extrém nagy, 336
mm-es, valamint az 1800-as modell Dual-CBS fékrendszere sem került
át a kisebb modellbe, az 1300-nak csak hagyományos fékrendszere
van.
A VTX 1300 Retro súlya 295 kg, a VTX 1800
Retro-é pedig 335 kg, ami meghatározza a vásárlók körét a 2
méter magas, 120 kg-os egyedekben. Az 1800-as Retro kétféle
verzióban lesz kapható, az R könnyűfém, az S hagyományos fűzött
kerekeken gurul. Amerikában a VTX 1800 Retro 2002. márciusában
lesz kapható, de ez már ott 2003-as modellnek számít. A VTX
1300 Retro eladásai 2002. második felére húzodnak már át.
Egyelőre nincs infomáció arról, hogy Európában megvásárolhatóak
lesznek-e és mikor ezek a modellek.
A gyerekek és a szórakozni vágyó felnőttek részére mutatta be a Honda a CRF150F és CRF230F négyütemű krosszgépeket. Ezek a külalakjukban a Honda verseny krosszgépeit imitálják, de valójában könnyű és egyszerűen használható motorok, amelyek a Yamaha TTR hasonló céllal gyártott gépeinek legnagyobb ellenfelei lehetnek. Mindkét típus árusítása 2002. őszén kezdődik, így már ezek is 2003-as modellnek számítanak.