2200 köbcentis Triumph?
A régóta várt Triumph power cruiser a
híresztelések szerint akár 2.2 liter összlökettérfogatú is lehet,
és 2003 előtt semmi esetre sem jelenik meg. Sajnos még grafikus
által készített kép sem került napvilágra. De ezzel a 2200
köbcentis motorjával messziről kikerülné a Honda VTX 1800-asát.
A Triumph a fejlesztés végső szakaszába érkezett a géppel, amely egy háromhengeres modell lesz. Ráadásul a 3 henger egymás mögött helyezkedik el, azaz a főtengely a motor hossztengelyével párhuzamosan állna. Ilyen motorkonstrukciót láthattunk anno az Indian, és a Henderson amerikai gyártók modelljein, az 50-es évek 2 hengeres Sunbeam-jén, vagy a BMW korábbi K szériás 750-es gépén. Ez a felépítés igen hosszú tengelytávot eredményez majd, de ez a cruisereknél egyébként sem ritka. A modell élete, mint kutatási projekt kezdődött a Hinkley-i gyárban, és várhatóan jövő év végére pillanthatjuk meg először hivatalosan.
A tesztek viszont már jelenleg is folynak Anglia és Amerika útjain, hogy lássák nem melegszik-e túl az egyedi elrendezésű háromhengeres erőforrás. A Triumph mérnökei úgy gondolják képesek lesznek az elképzeléseknél is kisebb blokkot készíteni, a prototípus például a Sprint 955 köbcentis erőforrásának a főtengelyét használja, habár a hengerek magasabbak, és hosszabb löketűek annál. Hogy a motor kompakt maradhasson, ez lesz a leghosszabb löketű erőforrása a Triumph-nak. A 98 mm hosszú löket - a 97 mm furat mellett - várhatóan iszonyatos mértékű nyomatékot biztosít majd az új Triumph vezetője számára. Mindezt persze elvárja egy ilyen jellegű motortól a gazdája, mint ahogy a valószínűsíthető szíjhajtást is. A Triumph egyelőre nem kommentálta a géppel kapcsolatos híreket.