V-TEC után Hyper V-TEC a CB400-ban
Felfrissült a Honda forradalmian új
technológiát bevezető motorja, az 1999-ben bemutatott CB400 Super
Four V-TEC. Ez volt az első olyan motor, amelyben a Honda a
változtatható szelepvezérlést alkalmazta. Ezen próbálta ki először
a japán gyártó, hogy az autóiból már jól ismert motorvezérlési
rendszere megfelelően működik-e a mindennapokban a motorokon.
Sikeressége révén a V-TEC bekerült az idén bemutatott VFR800-as
modellbe is. A japán belpiaci modell más országokban is igen
kedvelt típus, de sajnos csak szürkeimportban áll rendelkezésre. Az
új Hyper V-TEC rendszer csak 2 szelepet használ a négyből alacsony
fordulatszámokon a nagy nyomaték érdekében. Magas
fordulatszámtartományban viszont mind a 4 szelep üzemel, a
maximális teljesítmény eléréséhez.
Egyelőre nincs részletes specifikáció a Hyper V-TEC miben változott még, de az új CB400 Super Four Spec II esetében az üzemmód váltás 6300-as fordulatnál történik, a korábbi 6750-es helyett, a sportosabb használhatóság miatt. A bicaj egyébként szemre nem sokat változott, viszont a 400-asok közt először szerelték fel a Honda H.I.S.S. biztonsági lopásgátló rendszerével. Ha a motorban történt változások igazolják létjogosultságukat, akkor valószínűleg a nagyobb Honda modellekbe is átkerülhetnek hamarosan.