Rossi körrekordot motorozott a Honda RCV211-esén

2001.12.27. 12:17

 
   
   

Valentino Rossi első komoly tesztköreit rótta Jerezben a Honda új V5-ös GP motorján. 46 kört teljesített az RCV211-esen az első nap, és a legjobb ideje 1:43.1 perc volt, amellyel megdöntötte az általa idén korábban a Spanyol GP-n felállított körrekordot. Ezt még a kétütemű NSR500-al érte el. A 22 éves olasz elmondta: " A motor rendben van, és nagyszerűen kezelhető. A Honda nagyon sokat fejlesztett rajta az augusztusi suzuka-i tesztek óta. Szinte minden olyan részén javítottak a mérnökök, ahol megkértem erre őket. Csak most kezdtük el a gépet beállítani a jerez-i pályára, de egyelőre csak jókat mondhatok róla.

 
   
   

Rossi jövő évi csapattársa, Tohru Ukawa, szintén jelen volt a teszten, és 72 kör megtétele után a legjobb ideje csak 0.4 mp-el maradt el Rossi legjobbjától. A Honda új 500-as pilótája, az idén 250-ben csodálatosan versenyző Daijiro Katohí is kipróbálta új motorját, amely egy idei NSR500 kétütemű gép, és alig 1 mp-el maradt el világbajnok csapattársától. A rövid alkalmazkodás nem akadályozta meg abban Katoh-t, hogy másnap még Rossi új, nem hivatalos körrekordjánál is 0.3 mp-el jobbat motorozzon. Az újjonc elmondta, hogy minden nagyon különbözik a 2001-es 250-es gépétől, és egyelőre még semmi sincs beállítva az ő méreteihez és vezetési stílusához. Sokkal több időt kell a motoron töltenie, és akkor még gyorsabban is tud majd menni az NSR500-as géppel.

 
   
   

Mi lesz itt, ha Katoh-nak egy tökéletesen beállított NSR500-asa lesz?! Koránt sem biztos, hogy nem fújja ki a hihetetlen tempóban fejlesztett négyütemű gépek pilótáinak, így akár Rossinak is az orrát. Katoh legnagyobb problémája egyébként a hátsó kerék állandó kipörgése volt. Ezen nincs mit csodálkozni, hiszen mindössze 58 kg-ot nyom a japán motoros fenomén, és ezt a súlyt, valamint a motor 135 kg-ját egy 190 lóerős blokk tolja ki a világból.

A jerez-i teszten részt vett a jövő évi 250-es csapat két tagja, Roberto Rolfo és Emilio Alzamora, valamint a jövőre szintén egy gyári Honda NSR500-al versenyző holland Jürgen van den Goorbergh is. A hollandus ideje a kétütemű géppel és az új Bridgestone gumikkal még nem volt annyira biztató, de állítása szerint még megszokást igényel az óriási erő, ami a V4-es blokkban ébred.