Rossi körrekordot motorozott a Honda RCV211-esén
Valentino Rossi első komoly tesztköreit rótta Jerezben a
Honda új
V5-ös GP motorján. 46 kört teljesített az RCV211-esen az
első nap, és a legjobb ideje 1:43.1 perc volt, amellyel megdöntötte
az általa idén korábban a Spanyol GP-n felállított körrekordot. Ezt
még a kétütemű NSR500-al érte el. A 22 éves olasz elmondta: " A
motor rendben van, és nagyszerűen kezelhető. A Honda nagyon sokat
fejlesztett rajta az augusztusi suzuka-i tesztek óta. Szinte minden
olyan részén javítottak a mérnökök, ahol megkértem erre őket. Csak
most kezdtük el a gépet beállítani a jerez-i pályára, de egyelőre
csak jókat mondhatok róla.
Rossi jövő évi csapattársa, Tohru Ukawa,
szintén jelen volt a teszten, és 72 kör megtétele után a
legjobb ideje csak 0.4 mp-el maradt el Rossi legjobbjától. A
Honda új 500-as pilótája, az idén 250-ben csodálatosan
versenyző
Daijiro Katohí is kipróbálta új motorját, amely egy idei
NSR500 kétütemű gép, és alig 1 mp-el maradt el
világbajnok csapattársától. A rövid alkalmazkodás nem
akadályozta meg abban Katoh-t, hogy másnap még Rossi új, nem
hivatalos körrekordjánál is 0.3 mp-el jobbat motorozzon. Az
újjonc elmondta, hogy minden nagyon különbözik a 2001-es 250-es
gépétől, és egyelőre még semmi sincs beállítva az ő méreteihez
és vezetési stílusához. Sokkal több időt kell a motoron
töltenie, és akkor még gyorsabban is tud majd menni az
NSR500-as géppel.
Mi lesz itt, ha Katoh-nak egy tökéletesen
beállított NSR500-asa lesz?! Koránt sem biztos, hogy nem fújja
ki a hihetetlen tempóban fejlesztett négyütemű gépek
pilótáinak, így akár Rossinak is az orrát. Katoh legnagyobb
problémája egyébként a hátsó kerék
állandó kipörgése volt. Ezen nincs mit csodálkozni,
hiszen mindössze 58 kg-ot nyom a japán motoros fenomén, és ezt
a súlyt, valamint a motor 135 kg-ját egy 190 lóerős blokk tolja
ki a világból.
A jerez-i teszten részt vett a jövő évi 250-es csapat két tagja, Roberto Rolfo és Emilio Alzamora, valamint a jövőre szintén egy gyári Honda NSR500-al versenyző holland Jürgen van den Goorbergh is. A hollandus ideje a kétütemű géppel és az új Bridgestone gumikkal még nem volt annyira biztató, de állítása szerint még megszokást igényel az óriási erő, ami a V4-es blokkban ébred.