A Guzzi is vizeskedik
A Moto Guzzi 2002. végéig új motort mutat be,
amely
a gyár történetében először vízhűtéses V2-es blokkot fog
használni. Ez a motorgyártók történetében az egyik
legradikálisabb lépés, amióta a Harley bemutatta a V-Rod-ban saját
vízhűtéses erőforrását. A Moto Guzzi megtöri védjegyének számító,
keresztben álló, léghűtéses, V2-es blokk használatának hosszú
folyamatát.
Az új blokkal szerelt sportmotor a 2002-es Intermoton kerülhet a nagyközönség elé Münchenben. Az új Guzzi továbbra is megtartja V2-es blokk keresztben álló formáját, de a hengerszöge 75 fokra csökken. Az új blokk azonban nem is annyira új, mivel ezt fejlesztette az olasz gyár 1998-ban a Superbike Világbajnokságra készülődve. Ez azonban félbe maradt, mikor a tavalyi évben az Aprilia átvette a gyárat. Ivano Beggio, az Aprilia főnöke, most újra fel akarja éleszteni a motort.
A VA10 jelölésű egység várhatóan 165 lóerőt produkál a verseny változatban, és 135 lóerő körül az utcai verzióban. A blokk különben már 1999-ben problémamentesen futott, de mostanáig csendben folytak a fejlesztések. Az Aprilia mindig azon volt, hogy a Guzzi név ne vesszen a feledés homályába. Idén is számos új modellt mutattak be a Milánói Motorshow-n a neves olasz motorgyár 80. születésnapját ünnepelvén.
Az erőforrást valójában versenyzésre tervezték, ezért műszaki felépítése igen fejlett: hengerenként 4 szelep, dupla vezérműtengely és kettős kipufogó kiömlőnyílás. Mindez, mint azt a Cosworth munkája is mutatja, elősegíti az égéstermékek minél gyorsabb távozását a hengerekből. A benzinbefecskendezés ma már alapkövetelmény, akárcsak a vízhűtés, így mindkettőt megkapta az új fejlesztés. A kardántengely hajtotta hátsókerék helyett, a könnyebb lánchajtás veszi át a meghajtás szerepét.
A váltóban _- Yamaha R1-hez hasonlóan - két tengely található, egyik a másikon elrendezéssel, hogy a blokk hossza, és így a tengelytáv is rövidebb lehessen.
Az eredeti prototípus 1000 köbcentis volt, de az utcai verziók 1200 és 1400 köbcenti közötti lökettérfogatban jelennek meg. Az Aprilia tervei szerint ugyanis a Guzzi két új motort mutat be az új blokkal: egy könnyű 1200-es sportmotort, és egy nehezebb 1400-as cruiser-t. Mindkettő megjelenése a 2002-es év végére várható, és 2003-ban kerülhetnek sorozatgyártásba.
A léghűtéses gépek gyártását azonban nem hagyja abba a Guzzi. A modellpalettán maradnak ezek a darabok is, hogy a tradicionális vásárlók igényeit ki tudja elégíteni a gyár. A két fajta blokk párhuzamosan szerepel majd a különféle modellekben. A Harley vevők közül sokan gutaütést kaptak a vízhűtéses blokk bemutatásakor, azonban a Guzzi vásárlók nagy része valószínűleg már nagyon várja az új motorokat, mert jelenleg a cég szekere igencsak elakadt.