Városi hegymászó
![]() |
|
![]() |
![]() |
A prototípusként fejlesztett Malaguti
Super Climber szintén a Bologna-i Motorshow-n mutatkozott be
a nagyérdeműnek. Egyelőre csak a nagyközönség reakcióit szándékozik
tesztelni vele az olasz gyártó, mielőtt döntenének a
szériagyártásról. A szóvívő szerint meg akarták mutatni, hogyan
gondolkozik a Malaguti a motorkerékpár fogalmáról.
A Malaguti leginkább jóféle robogóiról ismert, valamint gyerekeknek szánt kismotorjaikról. De mint a gyár képviselője megjegyezte: "Sok a szóbeszéd arról a cégnél, hogy a modellpalettát szélesíteni kellene, és mivel a Malaguti egy igen erős márkanév, azon vagyunk hogy terjeszkedjünk."
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Super Climber stílusában az amerikai
döngölt pályás motorversenyek gépeihez hasonlít leginkább.
Ez magyarázza minimalista kinézetét is. A vázat úgy tervezték, hogy
minél többet láttatni engedjen a blokkból. A váz maga egyébként is
különleges, a hátsó része könnyűfémből, míg az első, blokkot tartó
része acélból készült. A hátsó lengővilla sem egyszerű, acél
csővázból áll. A teleszkópvillák hagyományos darabok,
csillapításuk, rugózásuk nem állítható. A hátsó rugóstagok (kettő
darab) közvetlenül a lengővillához kapcsolódnak. A rövid dobbokkal
szerelt, kétoldali kipufogórendszer igazi kis pályamotor külsőt
kölcsönöz motornak.
Az erőforrás a Yamaha XT600E enduró meglehetősen koros, 43 lóerős blokkja. Azonban az egész géphez kicsit furcsán hat a magas majomkapaszkodó jellegű kormány, amely inkább az Easy Rider filmre emlékeztet, mint sem egy körpályás amerikai motorra. A gép végsebessége egyelőre nem ismert.