A Moto Guzzi léghűtésben is gondolkodik
Megnyugodhatnak, akik inkább a hagyományos
léghűtéses Guzzi blokkok iránt rajonganak. Bár a Guzzi elszántan
fejleszti az Aprilia segédletével új vízhűtéses erőforrását, de a
cég most megerősítette, hogy nem hagyja abba a léghűtéses blokk
fejlesztését. A hagyományos motor nagy része jelenleg éppen
áttervezés alatt áll a Guzzi mérnökei által, hogy a
környezetvédelemnek is megfelelően léphessen át a 21. századba.
A szakemberek szándéka szerint egy Lambda-szondás, katalizátoros rendszert illesztenének a léghűtéses erőforráshoz, ez pont jól passzolna a Guzzik által évek óta használt benzinbefecskendező rendszerhez. A Guzzi szintén kísérletezik egy hidraulikus szelepemelő módszerrel, amelynél nem szükséges többé szelephézagot állítani, és a szelephézag szinte nulla lehetne. Ez már régóta használatos az autóknál, de motoroknál kevésbé elterjedt. A rendszer előnye a csöndes működés, és a viszonylag karbantartásmentes üzemeltetés. Nem szükséges a szeleptőkék beállítása mindaddig, amíg az olaj rendszeresen cserélve van a rendszerben.
Az egyetlen hátránya a hidraulikus szelepvezérlésnek az extra súly és a megoldás viszonylagos bonyolultsága, valamint hogy magasabb fordulatszámokon korlátozottan használható csak. De ugye a nagy V kettes Moto Guzzi ritkán igényel magas fordulatszámot.