Új KTM motor kémfotók
Ezek a kémfotók a legfrissebbek, amelyek azt
bizonyítják, hogy a KTM aktívan dolgozik egy a cég új V2-es
erőforrását használó supermoto szerű gép fejlesztésén. Az első
utcai gép, amely megkapja a most
Párizs-Dakar győztes versenyenduró erőforrását egy a Duke
II-höz hasonló motorkerékpár lesz. Mint tudjuk, a KTM nagyon erős
az enduró és krosszmotorok terén, de most szándékában áll az utcai
gépek tortájából egy nagyobb szeletet kihasítani. Ezért ha ez az
első V2-es modell sikeres lesz, még több, erre a blokkra épülő
modellel találkozhatunk majd a KTM típusválasztékában.
A blokk specifikációjában nincs túl sok meglepetés, ismerve az LC8 hajtóművét. A 75 fokos V2-es az egyik legkönnyebb és legkisebb méretű darab a maga nemében. Súlya mindössze 58 kg. Talán azért lett épp 75 fokos, mert ez méretében kisebb, mint a Ducati 90 fokos erőforrásai, de nincs szüksége olyan erőteljes kiegyensúlyozásra sem, mint a 60 fokos Aprilia blokknak.
A 942 köbcentis motor 102 lóerő körül produkált, amikor a rövidesen megjelenő LC8 Adventure enduróhoz illesztették. De az első teszteken, még mielőtt az LC8-hoz visszavették volna a teljesítményt, könnyedén teljesített az erőforrás 130 lóerőt is. Így az új supermotoban a két érték közötti teljesítményű blokkot találhatunk majd. Ezenfelül elég erős még ahhoz is, hogy a KTM akár egy utcai superbike gépbe is beépíthesse.
A nagy enduró 189 kg-os, de várhatóan a supermoto verzió ennél sokkal könnyebb lesz, könnyebb mint a vetélytársak bármelyike. A motor váza acél térhálós elrendezésű, és úgy tűnik sokban hasonlít ebben az LC8 Adventure-höz. Azonban az első és hátsó futómű teljesen megváltoztatja a motor kinézetét.
Az összes KTM motor gyárilag WP futómű
alkatrészekkel szerelve érkezik, és ebben az új naked bike sem fog
különbözni. De amíg a terepre szánt KTM motoroknak hosszú rugóútjai
vannak, addig a Duke LC8 superbike stílusú felfordított
teleszkópvillákat, és progresszív áttételen át kapcsolt hátsó
rugóstagot kapott. A hátsó alumínium lengővilla az Adventure-éhez
hasonlatosnak tűnik. A kerekek a 640 Duke-éval mutatnak
azonosságot, de nyílván szélesebb hátsó mérettel, a nagyobb
lóerőszám miatt.
Az első fékrendszer egy duplatárcsás Brembo Goldline, amellyel a megállás nem okozhat problémát. A sok ragasztószalag valószínűleg egy újfajta üzemanyagtank formatervet rejti el a kíváncsi szemek elől, vagy csak egyszerűen még nem készültek el vele. Az első lámpák szintén az Adventure darabjaira emlékeztetnek, amely vagy a modellcsalád egységes kinézetét szolgálja majd, vagy pedig csak a prototípus ideiglenes felszerelése. A KTM kész a 950-es Adventure kibocsátására, amely várhatóan a 2003-as modellév első új darabja lehet, kb 3.2 millió forintos árával. A naked bike - supermoto egyveleg röviddel az enduró megjelenése után landolhat a szalonokban, várhatóan hasonló áron.