CCM - Suzuki együttműködés

2002.02.05. 11:09

 
   
   

Az Angliában igen népszerű, endurókat és supermotokat gyártó CCM Európán kívül keres magának partnert. Egy és kéthengeres, 2003-ban megjelenő újdonságaihoz szüksége van megbízható erőforrásokra.

Az elmúlt pár hónapban a brit gyár tárgyalásban állt a Suzuki-val, hogy különféle motorokat vásárolna tőle, kezdve a DRZ400 erőforrásával. A források ezenkívül más Suzuki blokkokat is megemlítenek, így például az SV650 644 köbcentis V2-esét. A CCM-et az kényszerítette erre a lépésre, hogy a Rotax leállította 604 köbcentis, egyhengeres, négyütemű motorjainak gyártását a múlt év végén. Bár a gyár megvásárolta az összes megmaradt egységet, és képes volt 530 darab blokkot összegyűjteni, de ezek a források egy idő után kimerülnek ugye. Az utolsó darabok valószínűleg a sikeres R30 Supermotoba lesznek beépítve, még az idei modellévben.

A cég sok prototípust tesztelt ez idő alatt, de az egyik legjobb változat a Suzuki DRZ400 erőforrásával szerelt darab volt. Ráadásul a fejlesztési tervek közt szerepel egy könnyű, 400 köbcentis gyári versenyenduró, és még egy supermoto versenygép is a gyári csapatok számára. Ez egy nagyon különleges, egyedi motor lesz, extrém könnyű építéssel, új 48 mm-es fordított teleszkópvillákkal, és nem lehetetlen hogy egy 470 köbcentisre felfúrt DRZ400 blokkal, amely jócskán 55 lóerő felett teljesít. Ugyan ez a négyszelepes, DOHC blokk jóval kisebb lökettérfogatú, mint a kifutó Rotax által gyártott előde volt, de sokkal modernebb annál. Nagyon jól forgatható, nyomatékos, és vízhűtéses (Rotaxé léghűtéses).

Az idei Superbikeren Mettet-ben már láthattunk egy DRZ400 alapokra épült Supermotot. Azt Stefan Chambon számára készítette fel a neves Yoshimura tuningcég. A gép alacsony súlya, és jó fordulatszám felvétele sokszor segítte ki Chambont a szűk kanyarokkal való hadakozásban.