Suzuki B-King: 250 lóerő 6 millió forintért, vagy 175 lóerő 4 millióért?
Már beszámoltunk arról, hogy a hétvégén zajlott
Angliában az Ally Pally show, a szigetország egyik legérdekesebb és
legnagyobb látogatottságú motorkiállítása és vására. Az eseményt
még színvonalasabbá tette, hogy a Suzuki standon ott virított a
Tokiói Motor Show-n debütáló monstrum, a B-King.
Bár ahogy azt megírtuk, ez a motor
teljességgel koncepciómotorként épült. A motorosoknak annyira
tetszik a mezítelen, és meglehetősen agresszív külsejű gép,
hogy egyre másra küldték a leveleket, mikor kezdik el a B-King
gyártását.
A Suzuki elgondolkozott a sorozatgyártás lehetőségén, és
most megszavaztatta a vásárlóként igen potenciális angol
közönséget, hogy milyen formában kerüljön gyártásba a motor.
Az egyik lehetőség, hogy megtartják a
turbót, amivel nem kevesebb, mint 250 lóerő gazdájává válhat a
tulajdonos. Ennek azonban ára van, potom 15000 font, ami cirka
6 millkának felel meg. Ezzel szemben feltöltő nélkül jóval
alacsonyabb árat tudnának kikalkulálni, de még így is igen erős
gépezetnek számítana a B-King. A gyári Hayabusa blokk 175
lóerőt produkál, amivel a legerősebb naked bike lenne a piacon.
A motorosokat az elvesztett lóerőkért kárpótolná a zsebükben
maradt 2 millió forint.
A szavazásra február 3-án került sor, és
nem könnyítette meg a Suzuki gyár helyzetét, mert éppen
fele-fele arányban szavaztak az olcsóbb, de gyengébb, és a
drágább, de brutál erős gépre.
Sajnos abban nem reménykedhetünk, hogy az Inter Wheel-en megszavaztatnak bennünket is, mivel a kiállítás után visszavitték a motort Japánba, ezzel egyelőre európai pályafutásának vége is szakadt.