Ducati S4 versenygép utcai változatban
A Ducati kiadta Monster S4 versenygépének egy
utcai változatát, amely egybevág a Monster S4 versenysorozat
kezdetével. A márkabajnokságban kizárólag a pályára lecsupaszított
és speciálisan átalakított Monster S4-esek vehetnek részt. Azonban
az utcai változattal sem jár rosszul a vásárló, mert 4 millió
forint körüli árában több mint 1.2 millió forint értékű
extrafelszerelés foglaltatik benne, és alig 800.000 forinttal kerül
többe, mint a széria S4.
Az utcai S4 replika specifikációja teljesen megegyezik az S4 versenygépével. Mindkét verzió szénszálas Termignoni versenydobokkal, szénszálas alsó bogárvédő idommal (amely egyben zárt olajtartályként funkciónál a pályán, ha esetleg a blokkból szivárogna a motorolaj), kormány-lengéscsillapítóval, szénszálas utas ülésborítással, verseny lábtartókkal, Regina versenylánccal, Pirelli sportgumikkal, szénszálas sarokvédővel, szénszálas fejidommal, és komplett matricakészlettel van ellátva, hogy teljes értékű versenygépként funkcionálhasson. A hátsódobok, és a módosított számítógép vezérlés 7 lóerő többletet jelent, így most már 108 lóerővel gazdálkodhat az S4 versenyreplika pilótája.
A Ducati bejelentése szerint a GSE Racing, amely Neil Hodgson motorját készíti fel a Superbike VB futamaira, fogja felkészíteni az összes versenymotort a Monster Challenge-re, amelyet a Brit Superbike bajnokság betétfutamaiként szándékoznak megrendezni 2002-ben. A versenyzőknek 6 millió forintnyi részvételi díjat kell befizetniük a sorozat kezdete előtt, de ez fedezi a versenydíjakat, és a motorok felkészítését, javítását. A Ducati szállítja majd az összes motort a versenypályákra, a versenyzőknek csak a kulcsot kell elfordítaniuk és aztán hajrá.
Érdekesség, hogy minden verseny előtt egy kalapból húzzák ki aktuális versenymotorjuk kulcsát a pilóták. A sorozat végén minden versenyző megtarthat magának egyet az év során használt Ducati S4-esekből.