A Ducati előállt legújabb fejlesztésű GP motorjával

2002.02.08. 13:38

 
   
   

A 989 ccm-es, négyhengeres, V - akarom mondani L - elrendezésű motorblokk az új GP szabályok maximális kihasználását célozza meg. Mivel a Ducatinak a Honda 990 köbcentis öthengeres, a Suzuki négyhengeres V blokkjával kell megküzdenie, ésszerűen feladták a két henger hozta 10 kg súlyelőnyt, és létrehoztak egy jóval erősebb motort, amiben az előzőekben tervezett két ovál helyett négy hengeres dugattyú zakatol.

A Ducati motorok híresek nem hétköznapi vezérlésükről. A tervezők igyekeztek most is valami újat alkotni. A hengerenként négy szelepet két vezérműtengely és fogaskerekekkel irányított Desmodromic vezérlés alakiztatja. Egyszerre két verzió fejlesztése is folyamatban van. A legnagyobb különbség a kettő között a gyújtási sorrend. Az egyik a konvencionális gyújtási sorrend, a másik a "Twinpulse", ahol a két-két dugattyú egyszerre mozog.

 
   
   

A 988 ccm-es, 16 szelepes Desmo vezérléses motor 220 lónyi erőt termel a főtengelyen. Ekkor a fordulatszámmérő mutatója a 16000-en túl lesz. A legnagyobb nyomatékot 14000-nél adja le, kereken 100 Nm szaggatja majd az aszfaltot. Ehhez az üzemanyagot Magneti Marelli hengerenkénti befecskendező tolja az égéstérbe. A gázokat pedig Termignoni kipufogó rendszeren keresztül üríti a megelőzött versenytársak orra alá.

Hogy melyik verziónál állapodnak meg, az a tesztek során dől majd el. A motor tesztelése májustól indul dyna padon, júliustól pedig már a versenypályákon. Először a 2003-as MotoGP-n áll rajthoz előre láthatólag mindjárt két csapattal.