Új Rotax blokkok motorkerékpárok számára
A Rotax új erőforrások egész szériáját
szabadalmaztatta, amelyeket motorkerékpárok számára fejlesztett ki
az osztrák gyártó. A sorozatban egy 610 köbcentis egyhengeres, egy
1000 köbcentis soros, kéthengeres, egy 1000 köbcentis V2-es, és egy
igen érdekes, soros háromhengeres blokk található, amelynek
lökettérfogata 1000 és 1500 köbcenti között változhat.
A közös jellemzőjük a kompakt felépítés, a vízhűtés és a hengerenkénti négyszelepes hengerfej. A háromhengeresnek még feltöltős verziója is készült, amelyet eredetileg nagy vízi járművekbe szán a gyártó. A V2-es blokkot tervezik még motoros hószánba is beépíteni. Ennek ellenére a szabadalmi dokumentumokban a sorozat összes tagjáról az áll, hogy motorkerékpárok számára fejlesztették ki őket.
Az osztrák gyár évek óta bizonyít erőforrásaival a piacon, és sok más cég részére fejleszt utcai és versenymotorokat. A legutóbbi munkáiból érdemes megemlíteni a BMW F650 és a testvérmodell Aprilia Pegaso egyhengeres blokkjait, valamint az Aprilia híres V2-es erőforrását, amely a Mille különféle változataiban szolgál. A Rotax segítségével fejlesztik a Moto Guzzi új generációs vízhűtéses erőforrását is.