Honda V4 és V5 utcai motortervek
A Honda egy teljesen új V4-es, 1000 köbcentis
superbike motoron, és egy szintén vadonatúj, Hayabusa stílusú V5-ös
szupergépen dolgozik. Mindkét motorra jellemző, hogy az új V5-ös
négyütemű GP motorhoz kifejlesztett technológiákból kölcsönöz.
A V4-es superbike a Honda jelenlegi SP-2 jelzésű V2-es superbike gépét fogja leváltani a Superbike Világbajnokság mezőnyében. Erre lehetőséget a 2004-től megváltozó szabályok adnak, mivel az 1000 köbcentis lökettérfogat az összes hengerelrendezés használatát megengedi majd, nem csak a 2 hengeres konstrukciót. (Jelenleg ugye még csak 750 köbcenti a felső határa a négyhengeres gépek lökettérfogatának.) Amikor ennek a versenygépnek az utcai változata megérkezik a bemutatótermekbe, bizony sokan a szívükhöz kapnak a pénztárcájuk helyett. Ugyanis árban a korábbi RC45 V4-es superbike-ra fog hasonlítani, mintsem a viszonylag elfogadható árú SP-2-re.
A Honda új superbike gépe mellett elkezdett dolgozni egy nagy kapacitású hypersport motoron is. Ennek motorja egy V5-ös, 1200-1300 köbcenti körüli erőforrás lenne, és a CBR1100XX Super Blackbird-öt váltaná le. A V5-ös hengerelrendezés előnyt jelentene a legerősebb utcai Honda számára, mivel versenytársai (Kawasaki ZX-12R, Suzuki Hayabusa) csak soros négyhengeres változatokban készülnek. Az új blokk teljesítménye megközelíti majd a bűvös 200 lóerőt!
A gyár úgy tervezi, hogy már idén bemutatja az 1100XX utódját, amely 2003-ban kerülhet a szalonokba. Az idő rövidsége miatt azonban valószínűtlen, hogy ez a V5-ös modell lenne. Ez még várhatóan az elődnek egy alaposan átdolgozott, és 1200 köbcentisre felfúrt verziója lesz, soros négyhengeres motorral. A V5-ös gép bemutatkozására 2005-ig várnunk kell.