Autó vagy motor?

2002.02.25. 11:19

 
   
   

A Corbin tervezőmérnökei alkottak egy igazán érdekes járművet. Merlin, a háromkerekű járgány motor is és autó is. Vagy motor sem és autó sem?

A Merlin motorja egy benzinbefecskendezéses 88 köbhüvelykes Harley-Davidson blokk, ami 75 lóerőt produkál. (A lóerő/tömeg aránya megegyezik a Corvettek által produkált értékkel.) Az erőt egy négysebességes kéziváltó közvetíti az első kerekekhez. Ha már kerekeknél tartunk, mind a három 17 colos, és 205/40-es gumikon gördül.
Levegőhöz a benzinbefecskendező rendszeren keresztül jut a háromkerekű, kipufogni egy direkt erre készült Samson rendszeren pufog ki.

 
   
   

Az első kerekek iker A lengőkaron keresztül, míg a magányos hátsókerék egyoldalú lengőkarral kapcsolódik a járgányhoz.
Az almapiros, mandarin sárga, fekete vagy ezüst színben rendelhető hobbyjármű testét alkotó burkolat térhálós acélrácsra épül. A fülke persze bőrborítást kapott, és a hot-rod stílusú műszereken kívül CD lejátszót is tartalmaz. A hátsó részben kapott helyett az 50 literes tank és a csomagtartó.

A Merlin Roadster együléses. Bár technikailag motorkerékpárnak aposztrofálták, ránézésre szerintem sokkal inkább nyitott sportautó.
Motorkerékpárként azonban olcsóbb a biztosítási díja, olcsóbb az autópálya használati díja (Amerikában, nem nálunk). Viszont a bukósisak használata kötelező benne. Ezen túl nem árt, ha a kertkapu előtt van egy kocsibejáró, és motoros jogsi is szükségeltetik hozzá.

 
   
   

Gyártását előreláthatólag 2002. első felében megkezdik. A járgány mindösszesen 23900 dollárba kerül, amiből az első ezer dollárt a megrendeléskor kell kifizetni. 10000 dollárt akkor, amikor elkezdik a saját Merlinünk gyártását, a maradékot viszont elég szállításkor rendezni.
Aki kedvet kapott hozzá, itt megrendelheti.