Autó vagy motor?
A Corbin tervezőmérnökei alkottak egy igazán
érdekes járművet. Merlin, a háromkerekű járgány motor is és autó
is. Vagy motor sem és autó sem?
A Merlin motorja egy benzinbefecskendezéses 88
köbhüvelykes Harley-Davidson blokk, ami 75 lóerőt produkál. (A
lóerő/tömeg aránya megegyezik a Corvettek által produkált
értékkel.) Az erőt egy négysebességes kéziváltó közvetíti az első
kerekekhez. Ha már kerekeknél tartunk, mind a három 17 colos, és
205/40-es gumikon gördül.
Levegőhöz a benzinbefecskendező rendszeren keresztül jut a
háromkerekű, kipufogni egy direkt erre készült Samson rendszeren
pufog ki.
Az első kerekek iker A lengőkaron keresztül,
míg a magányos hátsókerék egyoldalú lengőkarral kapcsolódik a
járgányhoz.
Az almapiros, mandarin sárga, fekete vagy ezüst színben
rendelhető hobbyjármű testét alkotó burkolat térhálós acélrácsra
épül. A fülke persze bőrborítást kapott, és a hot-rod stílusú
műszereken kívül CD lejátszót is tartalmaz. A hátsó részben kapott
helyett az 50 literes tank és a csomagtartó.
A Merlin Roadster együléses. Bár technikailag
motorkerékpárnak aposztrofálták, ránézésre szerintem sokkal inkább
nyitott sportautó.
Motorkerékpárként azonban olcsóbb a biztosítási díja, olcsóbb
az autópálya használati díja (Amerikában, nem nálunk). Viszont a
bukósisak használata kötelező benne. Ezen túl nem árt, ha a
kertkapu előtt van egy kocsibejáró, és motoros jogsi is
szükségeltetik hozzá.
Gyártását előreláthatólag 2002. első felében
megkezdik. A járgány mindösszesen 23900 dollárba kerül, amiből az
első ezer dollárt a megrendeléskor kell kifizetni. 10000 dollárt
akkor, amikor elkezdik a saját Merlinünk gyártását, a maradékot
viszont elég szállításkor rendezni.
Aki kedvet kapott hozzá,
itt
megrendelheti.