Beta robogó újdonságok

2002.03.04. 14:27

 
   
   

A jó kezelhetőség, a komfort, és a gazdaságos üzemanyag felhasználás jellemzik a Beta legújabb robogóit. Az Eikon modellek kétféle erőforrással készülnek, 125 és 150 köbcentis hengerűrtartalommal, négyütemű egyhengeres elrendezésben. A kompakt méretekkel rendelkező robogókat meglehetősen karakteres, erős motorokkal látták el a tervezők. Nem csoda, hogy az olasz gyár marketingesei "egy motor szíveként" jellemzik az erőforrásokat.

Az Eikon kompakt mérete révén ideális városi közlekedési eszköz, emellett kiválóan motorizált, és fogyasztása elfogadható. A váz és az idomzat kis mértékben átdolgozásra került, hogy az új motor elférjen. Az Eikon váza a robogóknál használt alapkoncepcióra épül, amelyet a Beta oly sok robogóján alkalmaz sikeresen, és ezt egészítették ki egy megerősített futóművel, amely kiemelkedő egyensúlyt biztosít az új modellek számára.

A "motor szíve" szlogen kétségtelenül megerősítést nyer, mihelyst kipróbálja valaki az Eikon-t. A gép kezelhetősége kitűnő, kormányzása precíz, úgy fekszik az úton a robogó, mint egy nagyobb motorkerékpár. Az Eikon igen jól alkalmazkodik vezetőjéhez, legyen az bármilyen méretű, ugyanis 6 centivel csökkentették az ülésmagasságot, és egy extra támaszt szereltek oldalra. Az áttervezés a kerekeket is érintette, 13 colos, 5 küllős felnik kerültek előre és hátra.

A blokk valójában nem saját gyártmányú, hanem a távol keleti Kymco-tól vásárolja a Beta. Azonban emiatt nincs mit szégyenkeznie, mert a blokk takarékos, jól húz alacsony és közepes fordulatszámon egyaránt. Új légszűrőházat, és kipufogódobot kapott a Kymco blokk, hogy az élvezetes haladás mellett a megbízhatósága is megmaradjon. Az ülés alatti bőséges hely, a csomagtartó kampók, és a felhasználó barát központi állvány már csak a részleteke gazdagítják, de nem elhanyagolhatóak.