Aprilia GP motor replika az utcákon

2002.04.16. 08:22

 
   
   

Az Aprilia, amelynek marketingesei mindig is nagyon jól használták ki az olasz gyártó sportsikereit, most sem hazudtolták meg magukat. A Honda, a Ducati, és a Suzuki bejelentése után az Aprilia szintén megerősítette azt a hírt, miszerint a vadonatúj 4 ütemű GP motorjának elkészül egy utcai változata is a közeljövőben.

Az Aprilia bennfentesei szerint az utcai gép azonban nem a high-tech 220 lovas háromhengeres erőforrás alapjaira épül, mivel ennek használata meglehetősen sok komplikációt eredményezne, valamint az árát a csillagos egekbe lőné. Ugyanis ennek a szelepeit a hagyományos acélrugók helyett, egy sűrített levegős megoldással zárják, nyitásuk a hagyományos vezérműtengelyekkel történik. A légnyomást, amely a szelepek zárásához szükséges, a központi számítógép vezérli, így ezen keresztül széles tartományban állítható a szelepek zárásának időzítése. A módszer egyik jelentős előnye, hogy a fordulatszám maximuma könnyedén emelhető, mivel nem következik be a szelepek "lebegése", amikor már a rugók nem tudják időben zárni a szelepeket a magas fordulatszám miatt. Ez azonban utcai használatra az előbb említett okok miatt nem ajánlatos.

Azonban a pneumatikus szelepvezérlés nélkül is az RS3 utcai változata elérheti a 175 lóerő körüli teljesítményt. A gép az Aprilia csúcsmodellje lesz, ára a Superbike VB-n induló Haga gépének alapjául szolgáló RSV Mille SP árának a közelében lesz, amely 9 millió környékén van most.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.