Intelligens rugózással a fejenátfordulás ellen
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ducati aktív felfüggesztést dolgoz ki verseny
és utcai motorjaira. A gyár vezető versenymérnökei, Claudio
Domenicali és Filippo Preziosi szabadalmaztatták ezt a különleges
rendszert.
Az új rendszer - elsőként Troy Bayliss superbike versenyző motorjára készül - nem változtatja meg radikálisan a 998-ban jelenleg alkalmazott futóművet, hanem azon alapul. Egy nagy sebességű olajszivattyú és hidraulikák helyettesítik a menetes-állító rudat, amivel beállítható a motor magassága.
Egy szenzor érzékeli a fékezőerő nagyságát, a motor sebességét és a kanyarodás szögét. A jelet továbbítja a számítógépnek, ami eldönteni, hogyan változzon meg a hátsó magasság. Az aktív rugózást arra találták ki, hogy segítsen a kemény, egyenes vonalú fékezéseknél. Extrém használat során a dugattyú visszahúz, ezáltal csökken a hátsó rész magassága. Ezzel együtt csökken a súlypont, és sokkal nagyobb fékezőerőt enged alkalmazni anélkül, hogy átbucskázna a motoros az első keréken.
Valószínűleg ezt a megoldást a Ducati négyütemű GP motorján láthatjuk először.