Triumph TT600R kémfotó
A 600-as sportgépek közt a kétévente esedékes
modellfrissítés, és a 4 évente esedékes új modell már elfogadott
ciklussá vált a japán gyártók esetében. Így aztán a Triumph nem tud
mit tenni, követnie kell a piac nagy részét uraló japánokat. Őszre
megérkezik az új TT600 immáron egy R betűvel kiegészítve.
Egy lesifotósnak sikerült lekapnia a TT600R egyik tesztpéldányát, amelynek valószínűleg a gyáriak nem nagyon örültek. Ha eltekintünk a régi fejidomtól és az üzemanyagtanktól, -ezek csak álruhák -, látható, hogy a motor mechanikusan az új TT600R, és a sport verzió faridoma van rajta. Annyi talán kivehető, hogy a TT kissé teltkarcsú formája sokkal élesebb, kecsesebb lesz. Elől a lámpa formája a hátsólámpáéval fog egy ívet húzni, és feltehetőleg valami szögletes formát találtak ki rá a dízájnerek.
A végső verzió igen sportos futóművet kap, a mostani kissé sporttúrással ellentétben. A hajtómű várhatóan 100-105 lóerő körül teljesít a hátsó keréken mérve. A cég reméli, hogy a motor súlyát a jelenlegi 170 kg-ról 160 kg közelébe tudják szorítani. A Triumph szándékai szerint gyártaná tovább a jelenlegi modellt is, mint egy lágyabb verzióját a 600-as sport kategóriának, hasonlóan a Honda-hoz. Az új modell neve esetleg Daytona 600 is lehet, felhívva a figyelmet az eltérő specifikációra.
Az újdonság idén szeptemberben jelenik meg valamelyik motorkiállításon, a boltokba pedig az eredeti tervek szerint 2003 tavaszán kerülne. Ezt azonban a Triumph gyárban az év elején pusztító tűzvész késleltetheti.