Egy gyilkos kis utcai gép készül az olaszoknál

2002.06.03. 13:28

 
   
   

A Ducati bemutatta új Supermono programjának vérforraló terveit. A lényeg nem más, mint egy feltöltött, egy hengeres 570 köbcentis motor, amely 110 lóerőt nyom a hátsó kerékre. Az ördögi szerkezetet Compressore-nek keresztelték az olaszok, amely a könnyű súlyt kombinálja a nagy teljesítménnyel, és a gazdaságossággal. Legalábbis ez az, amit Russel Savory állít, akinek nagyobb gyakorlata van a feltöltős egy hengeres erőforrásokkal, mint bárki másnak a Brit motorkerékpár iparban.

1992-93-ban a Yamaha megbízást adott neki, hogy fejlesszen ki egy feltöltős XTZ660-at. Valószínűleg a Compressore kifejlesztésében is szerepet játszott, mint konzultáns. Savory visszautasította, hogy megerősítse a feltételezéseket, de elmondta: "A Supermono sokkal erősebb, mint az XTZ. Most kb. 80 lóerőt képes teljesíteni, de egy modern Testastretta hengerfejjel 110 lóerő feletti teljesítmény sem elképzelhetetlen. Képzeljenek el egy könnyű, egyhengerest ilyen mennyiségű lóerővel. Ez egy abszolút gyilkos utcai motor, kevés ellenfele lenne kanyargós utakon. Egyből vennék magamnak is egyet!"

A Ducati angol főnöke megerősítette a hírt, miszerint folynak a munkálatok egy Supermono projekt keretében. Elmondása szerint a motor fejlesztés alatt áll, és nagy az érdeklődés iránta. Majd meglátjuk mi fog az egészből kisülni. Sajnos egyelőre többet nem mondhatott.