Haga replika az Aprilia-tól

2002.06.12. 10:42

 
   
   

Noriyuki Haga versenyzési stílusa meglehetősen egyedi a Superbike VB mezőnyében. Győzni vagy meghalni, ez utóbbit néha majdnem szó szerint értelmezi. Nem csoda, hogy japánon kívül is számos szurkolót szerzett ezzel magának. Nemrégiben az Aprilia gyári csapatában versenyző japán pilótának megjelent egy utcai replika motorja, amelyet először a VB box utcájában tűnt fel a sajtó számára.

Mindössze 300 darab replikát épít az Aprilia, amelyek közül mindegyiket személyes szignójával lát el a hátsókerék csúsztatás szamurája. Az ára kb. 300.000 forinttal lesz drágább, mint a széria RSV Mille, de ezért a pénzért igen sokat ad a gyár. A legfontosabb egy komplett Akrapovic kipufogó rendszer, titán hátsódobokkal. Az új benzinbefecskendezést vezérlő chip, és a 16 fogas első fogaskerék (ez eggyel kisebb, mint a szérián) szintén hozhat jó pár másodpercet a köridőkben a Haga replikások számára a versenypályán. Az Aprilia állítása szerint a széria 130 lóerő helyett 133-at találunk az 1000 köbcentis V2-esben. Azonban a középtartományban, 6000 percenkénti fordulaton ez a növekedés még jelentősebb, közel 10 lóerőt erősödött itt a bicaj.

A fényezés természetesen teljesen megegyezik Haga idei versenyszíneivel. Rajta vannak a szponzorok logói, csakúgy mint a híres 41-es rajtszám, valamint Haga fémtáblába gravírozott aláírását is megtalálhatjuk a felső villahídra ragasztva. Az idomzat szénszálas kinézete szintén a versenygépére hajaz. Még maga Haga is meg volt lepve, milyen jól sikerült a róla elnevezett replika, ezért megkérte a gyáriakat, hogy az első összeszerelt példányt egyből Japánba küldjék, a saját otthonába. A motoros fenomén elmondta: "Nagyon boldog vagyok, hogy szerezhettem egyet a saját replikámból. Soha nem volt még ilyenem ezelőtt. Alig várom, hogy lássak embereket az utcákon ezeken motorozni."