Hírek

Elmész a haverokkal egy amatőr versenyre, aztán megnyeri előled a Dakar egyik királypitonja

január 30., 10:08 Módosítva: 2019.02.14 06:53
34

Sam Sunderland három nappal azután, hogy harmadik lett az idei Dakaron, újra motorra ült, hogy elinduljon egy amatőr versenyen, a Portsmouth Motorcycle Racing Club éves enduróversenyén.

Távolról sincs vége, olvasson még

És akkor a Petronas ismét nekifut a motorsportnak

január 29., 16:00 Módosítva: 2019.02.06 06:18
55

Miután a Tech3 KTM-re váltott, a Yamaha szatellit csapat nélkül maradt a MotoGP-ben, így jól jött, hogy a Petronas, a világ egyik legnagyobb olajtársasága úgy döntött, ismét tesznek egy próbát a motorversenyzéssel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy kutatás szerint a mostani fiatalok fogják sírba tenni a Harley-t

január 29., 09:02 Módosítva: 2019.02.06 06:18
13

Egy kutatás szerint az Y-generáció (vagy hívák millenial generációnak, a lényeg, hogy 1980 és 2000 között született emberek) tehet arról, ha egyszer megszűnik a Harley-Davidson. Ugyanis a felmérés azt mutatja, hogy a nehézsúlyú motorok iránti érdeklődés, vagy éppen ebben az esetben érdektelenség, generációs jelenség, ami különösen súlyosan érinti a Harley-Davidsont és az Indiant.

IMG 7382
Távolról sincs vége, olvasson még
  • Egyre többen motoroznak Magyarországon

    január 28., 12:51 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    427

    Az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól kikért adatok szerint 2017-ben összesen
    10 399-en szereztek motoros jogosítványt, míg 2018-ban minimálisan növekedett ugyanez a szám, ugyanis 10 871 új motoros jogosítványt adtak ki.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Naked motor készült a Panigale V4 blokkjával

    január 25., 09:55 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    14

    Pár napja röppent fel a hír, hogy a Ducati a Pikes Peak-en Carlin Dunne-t egy titkos prototípussal indítja.  Természetesen egyből beindultak a találgatások, hogy vajon milyen masina lesz ez. A legvalószínűbb verzió szerint egy Panigale V4 R alapú streetfighter. Egy ilyen jellegű motort mutatott be egy egyedi motorkerékpárok építésével foglalkozó műhely, az Officine GP Design.

    V4-Penta-Officine-GP-Design-streetfighter-04
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezt nem láttam jönni: a Triumph megmutatta az új Rocket III-at

    január 23., 10:06 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    0

    A Triumph bemutatta az első TFC modellt, vagyis a gyári custom részleg bemutatkozó pályaművét, a Thruxton TFC-t, amely az eddigi Thruxton R-nél drágább, szebb és kívánatosabb. Az angol gyár szóvivője szerint azért van szükség egy ilyen modellre, mert sok motoros szeretne egyedi járművet, de nem mindenki akar belefutni az építés zsákutcáiba vagy lemondani a garanciáról - a TFC sorozat nekik szól.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hamarosan gyártásra kész a Ducati villanymotorja

    január 23., 08:51 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    67

    A Ducati nemsokára, pontosabban a nem túl távoli jövőben bemutatja a saját elektromos motorját, legalábbis a cég vezérigazgatója, Claudio Domenicali ezt nyilatkozta. A villany-Ducatiról szóló pletykák 2017-ben indultak, amikor a Ducati nyugat-európai igazgatója, Edouard Lotté elejtette, hogy terveznek elektromos motort és robogót 2021-től. Ez eddig simán lehetett volna téves is, de a napokban a vezérigazgató is megerősítette, miközben arról beszélt, hogy az elektromos hajtásban látják a jövőt.

    Ducati Zero Concept
    Ducati Zero Concept
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Titkos prototípust indít a Ducati a Pikes Peak-en

    január 22., 14:43 Módosítva: 2019.02.14 06:53
    37

    Még van öt és fél nyugodt hónap a Pikes Peak felfutóig, de már megjelent a nevezési lista, amit figyelmesen olvasva feltűnt pár érdekesség. 

    Például gyanítható, hogy a Ducati előáll egy új Streetfighter modellel, amelyben akár a Panigale V4 blokkja is lehet. Mindenesetre a Ducati legnagyobb Pikes Peak pilótája, Carlin Dunne-t az Exhibition Powersport kategóriában nevezték, amely a nem szériamotorok műfaja - itt indult pl. annak idején Guy Martin is a turbós GSX-R-rel - és a motorjához nem adtak meg típust, csak annyit írtak mellé, hogy "2019 Ducati TBD" - vagyis egyelőre még titok. Nagy dobásra azért kell számítani, mert ezzel a Ducatinak az lehet a célja, hogy az abszolút rekordot visszaszerezzék a KTM-től, amire a gyengébb Multistrada 1260-nal kevesebb lenne az esélyük, mint egy 200 lóerős prototípussal.

    pikes2
    Távolról sincs vége, olvasson még

    250-nél is több lóerőt tud a Ducati új versenymotorja

    január 22., 09:45 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    181

    A Ducati kezdte a 2019-es MotoGP versenymotorok leleplezését egy svájci bulival, ahol felvonult a két gyári pilótájuk - Dovizioso és Petrucci -, és bemutatták a Desmosedici GP19-et.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Az ötvenes évek sebességrekordere újra rekordot dönthet

    január 21., 16:49 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    27

    Las Vegasban a Bonhams aukciós háznál is tudják, hogy aki már a szezon elejétől élvezni szeretné új motorját, az még télen megveszi. No persze az itt kalapács alá kerülő motorok nagy része valószínűleg egy kilométert sem fog már megtenni lábon, de így is sok örömet okozhatnak már a puszta birtoklásukkal is. A hamarosan következő aukción 128 masinát kínálnak, melyek közül a legérdekesebb talán egy igazi ritkaság, az első eladott Vincent Black Lightning lesz.

    2005-ben teljes restauráláson esett át, így remek állapotnak örvend
    2005-ben teljes restauráláson esett át, így remek állapotnak örvend
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lesz motorkiállítás, csak a Hungexpo nélkül

    január 21., 14:52 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    774

    Tavaly két héttel a rendezvény előtt fújták le a Budapest Motor Fesztivált, mert a szervezők nem tudtak megegyezni a kiállítókkal, és idén, január 10-én egy közlemény jelent meg a Hungexpo tulajdonában lévő motorshow.hu oldalon, amelyben tájékoztatták a közönséget, hogy 2019-ben sem lesz Budapest Motor Fesztivál. Viszont megcsinálják mások, más néven.

    EOS55361

     

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A KTM nagyon megnyerte a Dakart

    január 17., 17:14 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    85

    A KTM gyári csapata hozta el az első három helyet, Toby Price-nak ez a második győzelme, a második a tavalyi győztes, Matthias Walkner lett, a harmadik pedig a két évvel ezelőtti bajnok, Sam Sunderland. A negyedik és ötödik helyért járó díj is Mattighofenben landol, ezeket a Husqvarna két pilótája, Pablo Quintanilla és Andrew Short gyűjtötték be.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Műszaki hiba miatt bukta az idei Dakart a Honda

    január 16., 12:12 Módosítva: 2019.01.24 06:57
    42

    Vehetjük, úgy a hogy a Dakar eldőlt, azt már tudjuk, hogy milyen motor nyeri, már csak a színe a kérdés: az első négyben három KTM és egy Husqvarna maradt. A nyolcadik szakasz átrendezte a mezőnyt, két nappal a vége előtt Ricky Brabec kiesése igazi dráma volt a Honda számára. Az amerikai motoros az élen állt és biztonságos előnyt gyűjtött össze, aztán 56 kilométer után megállt a motorja - karrierje során másodjára esik ki motorhiba miatt, 2018-ban a 13. szakaszon búcsúzott a mezőnytől.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért nincs KTM RC790?

    január 16., 10:40 Módosítva: 2019.01.24 06:57
    19

    Stefan Pierer már nyíltan beszélt arról, hogy mennyire inspirálóan hatott rá a VW csoport platformstratégiája, és a KTM 790 Duke már ennek szellemében született, és a sportos naked alapjaira azóta már felhúztak két további modellt, a KTM 790 Adventure és Adventure R-t. Ezeken felül volt már szó egy túra-supermotóról is, de eddig nem esett szó az RC790-ről. Pedig nem lenne hülyeség, nézzük meg csak, mennyire izgalmas tárgy a Kramer 790 Duke alapú pályagépe. 

    KTM RC8
    KTM RC8
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Egyre stabilabban vezeti a Honda a Dakart

    január 15., 13:59 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    31

    A Dakar hetedik szakasza szinte végig mért szakasz volt, 323 kilométer speciál mellett mindössze 64 kilométer összekötő szakasz volt - lényegében egy csillagtúra volt San Juan de Marcona körül a hegyekben. A Nasca-vonalak régiójáról beszélünk, szóval a nap első száz kilométerén folyóhomokon mentek, aztán beértek a hegyek közé, ahol sziklás talajon kellett szlalomozni és szűk katlanokban kellett eligazodni, majd a nap végén ismét dűnéken kellett szörfözni - navigáció szempontjából ez utóbbi volt a legnehezebb.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Anatómiai rokonság lesz a Triumph Rocket III és a Ducati Panigale között

    január 14., 16:20 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    14

    Már lehetett tudni, hogy a Triumph egy új Rocket III-on dolgozik, és most további részletek derültek ki. Például már biztosra vehetjük, hogy a régiből egyedül a három henger marad - a 2,3 literes, 145 lóerős blokk helyett egy új, 2500-as, legalább 160 lóerős rettenetet tesznek bele.

    rock3
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Sunderland kimaxolta a sportszerűséget a Dakaron

    január 14., 12:43 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    49

    A Dakar ötödik szakaszát az különböztette meg az eddigiektől, hogy előző este a versenyzők nem vehették igénybe a csapatuk segítségét, és maguknak kellett elvégezniük minden karbantartást, illetve egy közös bivakban aludtak. Többen kitértek arra, hogy ilyenkor fantasztikus a hangulat, de bulika ide vagy oda, kemény volt a másnap: 431 kilométer összekötő mellett 345 kilométer mért szakaszt kellett teljesíteniük.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A KTM felvásárolta régi partnerét, a Kiskát

    január 14., 09:46 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    24

    Az, hogy a Husqvarnák és a KTM-ek jól néznek ki, egyértelműen a Kiska studió érdeme, ez pedig a nagy szerepet játszik az eladásokban - az sem véletlen, hogy a Husqvarna Vitpilen is az ő rajzasztalukról pattant ki. Éppen ezért az osztrák gyártó 50%-ra növeli részesedését a vállalatban, derül ki a 2018-as pénzügyi jelentéséből.

    A Duke formáját is a Kiskánál alkották meg
    A Duke formáját is a Kiskánál alkották meg
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Este nem segíthettek a szerelők a Dakar versenyzőinek

    január 11., 11:51 Módosítva: 2019.01.13 08:36
    30

    Az idei rövid Dakar első maratoni szakaszát teljesítette a mezőny, aminek a lényege, hogy a nap végén nem vehetik igénybe a csapat segítségét és alkatrésztartalékait, maguknak kell intézniük a karbantartásokat és a jármű felkészítését. A mezőny is kétfelé vált, a motorok és a quadok Arequipából Moquegua felé vették az irányt, az autók, a kamionok és az atv-k pedig Tacnába indultak.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Változó szelepvezérlést kaphat a Honda CBR1000RR

    január 10., 15:44 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    58

    Úgy tűnik, hogy a Honda egy változó szelepvezérléses CBR-t tervez, legalábbis erre utal a legújabb szabadalmi rajzuk, amelyen egy változó szelepvezérléses soros négyhengeres látható. A Hondának nagy tapasztalata van a változó szelepvezérlésekben, gondoljunk csak a VFR800 sorozatra, és sportmotoroknál sem szokatlan a megoldás, a Suzuki GSX-R1000 is egy, a Hondáétól eltérő, de nagyon ötletes VVT technológiát használ.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kiesett a Honda esélyese

    január 10., 13:00 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    25

    A Dakar 3. etapja keményen megszűrte a mezőnyt, a San Juan-Arequipa szakasz 331 mért kilométere és a hozzá tartozó 467 km összekötő sok versenyzőnek betett - ezúttal az igazán dörzsölt, türelmes pilóták tudtak jól helyezkedni. A 2000 méter körüli magasság, folyóhomok és hatalmas dűnék adták a kihívásokat. Xavier de Soultrait (Yamaha) két nap szenvedés után jól vette az akadályokat, és megnyerte a szakaszt. A második Pablo Quintanilla (Husqvarna) lett, aki ezzel vezeti az összesítést, eddig övé a legkiegyensúlyozottabb teljesítmény.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Még mindig a BMW R 1200 GS a legnépszerűbb használt motor

    január 10., 09:45 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    62

    A Datahouse 2018-as, a magyarországi használt motor forgalomba helyezési statisztikájából kiderül, hogy tavaly is a naked bike volt a sláger, majdnem a minden negyedik (24,57%) motor ilyen volt. A nagyrobogók is stabilan tartották a második helyet (15,95%), illetve továbbra is a túraendurók (10,56%) a harmadikok és a túramotorok (6,67%) a negyedikek.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Szorongatja a Honda a KTM-et a Dakaron

    január 9., 15:23 Módosítva: 2019.01.21 08:30
    0

    Hétfőn elindult a Dakar, amely lehangoló módon a verseny történelmében először nem lép át országhatárt: Peru fővárosából, Limából indul, és ott is ér véget, ráadásul csak 10 szakaszból áll, vagyis a szokásosnál rövidebb is. Kopik a verseny presztízse - még ha a versenyigazgató, az ötszörös Dakar-győztes Marc Coma mindent megtesz, hogy a korábbi éveknél is nehezebb útvonalat és trükkösebb navigációt találjon ki.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Minden túlzás nélkül: a Harley-nál új korszak kezdődött

    január 9., 12:47 Módosítva: 2019.02.06 06:18
    39

    2019 fontos év lesz a Harley-Davidson történetében, ugyanis most van az a pont, amikor a legendásságból és a hagyományokból, egy szóval a múltból élő amerikai márka masszívan a jövő felé fordul. Egyrészt végre beérett a Livewire projekt, gyártásra kész az első elektromos motorjuk, amely 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és egy feltöltéssel 170 kilométert képes megtenni - ezzel együtt beindult az előrendelés, így tudjuk, hogy 8,9 millió forintot kell letenni azért, hogy 2020-ban elsők között kapj belőle.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Három dolog, ami miatt jónak ígérkezik az idei MotoGP szezon

    január 4., 14:29 Módosítva: 2019.01.13 08:33
    0

    Az elmúlt pár évben igazán áldottnak érezhették magukat a motorsport-buzik, rendkívül izgalmas szezonok vannak mögöttünk - több olyan futam is volt, ami után úgy álltam fel, hogy na, ezekért a pillanatokért néz az ember egész életen át sporteseményeket. És ha minden igaz, jövőre sem fog lekonyulni az ív.  Legalábbis három jel biztosan erre mutat.

    jorge-lorenzo-jerez-test-motogp?fit=3000%2C2001&ssl=1
    Távolról sincs vége, olvasson még