A német Sachs a világ legöregebb működő motorgyára, már amikor éppen létezik. Az 1886-ban alapított cég hosszabb-rövidebb periódusokra beássa magát, hogy aztán újult lelkesedéssel visszatérjen.
Itt a 2013-as szezon cukisága: az MSX125 (Mini Street X-treme 125) a kiskerekű, szabadidős motorkerékpárok tradícióját viszi tovább. Képzeljenek el egy Mini Rigát, amely nem romlik el és megy mint a mérgezett egér – ilyen volt az 1963-as Monkey, az ős Honda, amelyet további ikonikus darabok követtek: a Dax és az Ape.
A 125 köbcentis Star Automatic-kal bővíti robogókínálatát az LML. Az indiai székhelyű gyártó célja az volt, hogy a manuális váltós Star Deluxe-hoz hasonló, ám nem kéziváltós, hanem automata robogót építsenek. Az új modell méreteiben tehát szinte pontosan megegyezik a Deluxe-szal, viszont könnyebb lett annál.
A Keeway négy új típust készül bemutatni a jövő heti EICMA szakvásáron, melyek főbb adatait nyilvánosságra hozta a kiállítás előtt egy héttel, így több figyelem juthat a kínai márka új motorjaira. Városi- és túrarobogó, enduró és roadster modellekkel készülnek a márka standjánál.
Talmácsi Gábor a következő idényben is a cseh Prorace csapatban versenyez a motorkerékpáros Superbike-világbajnokság szupersport kategóriájában.
Minap még az MZ szinte elkerülhetetlen csődjéről számoltunk be, most viszont itt egy határozott életjel: a kölni Intermoton izgalmas prototípust mutattak be. A zöld-ezüst gép az európai bestseller kategóriát, a 125-öst célozza meg – ha véletlenül eljut a sorozatgyártásig, akár még sikertermék is válhat belőle.
Sokat elmond egy körváltós motorka piaci súlyáról, ha ilyen költséges reklámot forgatnak neki. Az indonéziai anyag az egyik legnépszerűbb gépet, a Jupiter MX-et kelleti: a Yamaha 39 százalékos részesedéssel a második legerősebb márka az ottani piacon – csupán a Honda előzi meg 53 százalékkal.
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) 5 millió forintra bírságolta a Magyar Posta Zrt.-t, mivel a robogó-motorkerékpár tenderen nem volt hajlandó szerződést kötni a legjobb ajánlatot tevő, nyertesnek kihirdetett céggel - a határozat a Közbeszerzési Hatóság honlapján jelent meg.
Meglőttek egy motorozó férfit a Győr-Moson-Sopron megyei Barbacson – tájékoztatott a megyei rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese szerdán. Kálmán Gabriella közlése szerint még hétfőn családi házának udvaráról, légpuskájával lőtt rá a motorozó fiatalra egy 67 éves helyi férfi; az áldozat jobb felkarjába, a bőr alá fúródó golyó nyolc napon belül gyógyuló, könnyű sérülést okozott.
Nem lehet elég korán kezdeni: Brad Pitt , az amerikai színész motorral lepte meg 11 éves nevelt gyermekét, Maddox-ot. A családhoz közelálló forrás a brit The Sunnak nyilatkozva elmondta, a srácot már régóta érdeklik a motorok, s mivel Brad híresen nagylelkű és közismert motorgyűjtő, meglepte a fiút.
Továbbra is zuhanásban a magyar motorpiac: a frissen nyilvánosságra hozott adatok alapján a kereskedők idén még rosszabb évet fognak zárni a tavalyi katasztrofális után. A júliusban forgalomba helyezett új motorkerékpárok száma 10,3 százalékkal 218-ra csökkent, január-júliusban pedig 9,2 százalékkal 1296-ra mérséklődött.
Persze van egy másik, ennél lényegesen derűsebb megközelítés is. Ha figyelembe vesszük, hogy 2011-ben hatvan darab új rendőrmotort vásárolt az állam, és azt nem tekintjük a hagyományos piaci forgalom részének, máris pozitív a kép. A flottabeszerzést nem számítva azt mondhatjuk, hogy kismértékű növekedés indult meg a motorkereskedelemben, 19 százalékkal több motorkerékpárt és robogót vásároltak idén, mint az elmúlt évben.
Kedves olvasók,
most, csak itt és csak önöknek tálcán hozzuk a tutit. Hétvégén Perkupán, az végeken tartjuk az idei Belsőség találkozót, ahol együtt mulatunk az olvasóval, totalcaros és totalbike-os műhelytitkokat kottyantva el két sör, két sültkolbász és egy-egy rövid között.
Mindkét motorvezető meghalt, amikor segédmotorjukkal frontálisan ütköztek Móricgát külterületén szombaton - közölte a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
Vásárolni nem csak a nőknek öröm: vannak tárgyak, amelyektől a férfiak bankkártyája is finoman remegni kezd a tárcában. A Davida bukósisakok pont ebbe a kategóriába tartoznak: az angol manufaktúra az egyik utolsó, amelyik hagyományos, manufakturális módszerekkel régies kivitelű nyitott sisakokat gyárt.
Azért, mert valakinek csak városba kell kisköbcentis motor, még vágyhat egyediségre. Derek Despain hisz benne, hogy nem csak az óriás customok érdemlik meg a szerető átépítést, hanem a 125-ösök is: a slank Honda CB-je mindent törődést megkapott.
Az elmúlt üzleti évben összesen 13,4 millió motorkerékpárt és robogót adtak el Indiában – ez a szám olyan magas, hogy európai aggyal meg sem tudjuk emészteni. A lendületet meglovagolva a japán cég indiai leányvállalata terjeszkedik: a Suzuki Motorcycle India Private Limited (SMIPL) tegnap bejelentette, hogy újabb motorgyárat épít Haryana tartományban, Rohtak városában.
A Talmácsi Gábor Média közleményét változtatás nélkül közöljük.
Immár az egyik legfontosabb akadálya is elhárult annak, hogy a Hungaroringen ismételten nemzetközi gyorsasági motorversenyeket rendezzenek, miután a FIM által előírt módon és a nemzetközi szövetség által ajánlott, csúszásmentes festékkel újrafestették a mogyoródi pálya rázóköveit, szegélycsíkjait, a teljes boxutca felületét és a rajtrácsot is.
Jelentősen drágulnak a vizsgadíjak – az új árak leginkább a motorosokat sújtják, hiszen körülbelül 250%-os az emelkedés. Ez az új, frissen forgalomba helyezendő járműveket és a használt motorkerékpárokat egyaránt érinti. A segédmotoros kerékpár vizsgáztatása 3090 forintról 5000 forintra emelkedne. A motorkerékpároknál még komolyabb a növekedés: 4360 forintról nőne a vizsgadíj 11000 forintra.
A rendelet sajnos a B125-ös kategóriát is érinti - ugyan a 6640 forintnyi plusz egy több százezres vagy milliós tételnél senkit sem tántorít el a vásárlástól, de ennek ellenére sajnálatos, hogy ezzel a praktikus kategóriával sem tesznek kivételt.
Indiai sajtóértesülések szerint 2013 végére a Triumph belecsap a B125-ös kategóriába. A helyi alkatrész-beszállítók információira alapozott hírek szerint a 250-300 köbcentis gép mellett egy nyolcadliteres is várható az angol cég indiai gyárából.
Európa legnépszerűbb motorja a Honda PCX 125 – 2011-ben ebből adták el a legtöbbet a kontinensen. A start-stopos robogó formája és fogyasztása is nagyon kellemes: az új szezonra a blokkját is átdolgozták.
Minden motor elfogadottsága az arányokon, az egységen múlik. Számos praktikus és technikailag csodálatos gép született az elmúlt százakárhány évben, de amelyek külsejét nem találták el, gyakran eltűntek a süllyesztőben.
Megújul a flotta: az öreg 125-ös Yamahák helyett új motorkerékpárokat vásárolna a Magyar Posta Zrt. (MP) beszerzési igazgatósága. A közbeszerzési eljárás legfeljebb 237 (L1e járműkategóriába sorolt) segédmotor-kerékpárrat és 35 (L3e kategóriájú) motorkerékpárra vonatkozik.
A vég kezdete: a kínai motorok már jól néznek ki. A hosszú évek formai botladozása után végre ráéreztek – a francia piacon frissen megjelenő Mash Seventy a 125-ös kategória egyik legszebbje.
Az utóbbi években világosan kiderült, hogy az ázsiaiak, ha akarnak, már a minőséggel sem állnak hadilábon. Bár nálunk a piac a bevásárlóközpontos motorkák kivételével mereven elutasítja a kínaiakat, de tőlünk nyugatabbra bátran megveszik a kiváló ár-érték arányú gépeket.
Ijesztő mértékben zuhan a motorpiac. Az elmúlt három év is döbbenetes számokat hozott, de a 2012-höz képest mélyebb a gödör. A romló gazdasági helyzet adta vásárlói bizonytalanság lassan a két vállra fekteti a hazai kereskedelmet: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének friss közleménye szerint a 2011. januári bázishoz képest is -46% a visszaesés.
A regionális lapok is felfigyeltek B125-ös népi kezdeményezésünkre. A Békés Megyei Hírlap tegnapi számában foglalkozott a kérdéssel – reméljük az ügyünk így olyanokhoz is eljuthatott, akik eddig nem kerültek kapcsolatba vele.