Totalbike24 és Totalbike K8 szabályzat

2020.03.06. 09:12 Módosítva: 2020.03.06. 09:29

A 2020-as versenyek szabályai!

1. A versenygép

Csapatonként egy versenymotor lehet, azt kell életben tartani a verseny végéig. Ötvenes robogók lehetnek, az ötvenes alatt azt értjük, hogy a gyári, az ötven köbcentit meg nem haladó blokkon legfeljebb 1 mm túlméret engedélyezett (max. 51,7 cm3), a robogó alatt pedig azt értjük, hogy két kereke van, a hajtás és a motor egy egységet képez és hátul van, valamint a láb trepnin van, és nem lábtartón, illetve a láb a taposóról áttehető a másik oldalra anélkül, hogy a kormány fölé kelljen emelni a lábat. Motorból a kettő- és a négyütemű egyaránt engedélyezett, munkaütem terén a csapat szabadon dönthet.

tb24 befuto megbontas vege 0210

A versenygépre műszaki szempontból a következők vonatkoznak:

- Az eredeti külsőt meg kell tartani, elemeket a saját csavarjainak kell tartania a gyári rögzítési pontokon. Fenn kell lennie a blokkra rögzített sárvédőnek is.
- A szerelőnyílás ablaka kötelező, hogy fent legyen, ha megsérül vagy eltörik, akkor le kell ragasztani a nyílást, vagy pótolni az alkatrészt.
- Az ülésen plusz nyílás kialakítása tilos, a zárszerkezetnek valamilyen formában működnie kell hogy rögzítse az ülést kinyílás ellen
- Az irányjelzőket le kell ragasztani vagy el kell távolítani, a visszapillantókat le kell szerelni, ahogyan a motoron túlnyúló csomagtartókat is.
- A közép- és az oldaltámasz eltávolítható.
- Közúti használatra engedélyezett abroncsok használhatók csak (DOT számosnak kell lennie).
- A gumiméret átmérőben nem változhat, szélességében viszont igen.

tb24 vasárnap reggel 0036

- A hengeren a megengedett túlméreten (max. 1 mm, maximum 51,7 cm3) és a csatornák éleinek 45 fokos, legfeljebb 0,2 mm-es letörésén kívül minden módosítás tilos!
- A hengernek ezeket leszámítva a gyárival megegyező paraméterekkel kell rendelkeznie.
- Hengerszettből a gyári mellett a DR Evolution 50-es öntöttvas hengerszett és a Naraku Performance 50-es öntöttvas hengerszett használható
- Ha valaki esetleg olyan típussal indulna, amire ezek nem kompatibilisek, és valamiért a gyári nem elérhető/nem opció, akkor keresse fel Gépátvétel Gábort - lojzi75(kukac)@gmail.com - Facebookon Gábor Lojzi Farkas -, és vele egyeztessetek, ezekben az esetekben henger vizsgálata után eseti döntést hozunk. Ha a típus a paramétereit tekintve (hengerűrtartalom, felömlők száma, portok méretezése) érdemben eltér a gyáritól, akkor nem engedélyezzük, míg ha a teljesítményszintje megfelel a gyárinak, akkor igen.
- A dugattyúnak meg kell egyeznie a gyári paraméterekkel, pl. nem lehet egygyűrűs, vagy nem lehet eltérő a csapszegfurat.
- A karburátornak vagy a típushoz és évjárathoz való gyárinak kell lennie, vagy típustól és évjárattól függetlenül használható a DellOrto PHVA17.5 BD és a DellOrto PHVA17.5 BS karburátor.
- A karburátor testén és a venturi torkon módosítani tilos
- a főfúvókát, a kehelycsövet, a tűt és az úszót a gyártó által az típushoz készített cserealkatrészekkel lehet variálni.
- A szivató átalakítható kéziről automatára és automatáról kézire
- A telisonkás főtengely tilos, a hajtókar sem lehet erősített kivitel.
- Az égéstér nem módosítható.
- A membránház gyári vagy a gyári paraméterekkel megegyező utángyártott lehet, ahogyan a membrán is. A membrán osztása nem változtatható, anyaga és vastagsága viszont eltérhet a gyáritól.
- A légszűrő házon semmilyen módosítás nem lehet se kívül sem belül, csak a szívászajtompító-betét távolítható el belőle, illetve a légszűrőbetét cserélhető
- A karter nem módosítható, egyedül a letört kipufogótartófül hegeszthető vissza.
- A kipufogónak a típushoz gyártott, közúti használatra engedélyezett, abszorpciós kipufogónak kell lennie. A fojtás eltávolítható. A rezós dob tilos!
- A variátor, a szíj, a kontrasztrugó és az indítókuplung és a kuplungharang módosítható.
- A végáttétel és a fedele csak gyári lehet
- A gyújtásalaplapnak és a lendkeréknek gyárinak kell lennie, az elektronika viszont cserélhető olyanra, amelyen külsőleg nem módosítható a gyújtási érték. A gyújtásalaplapon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
- Szívócsonkoknak a gyárival egyezőnek kell lenniük.
- A variátorfedélnek, a felniknek és a dobféknek meg kell felelni a gyárinak, nem kifúrhatók.
- rugóstagból csak olyan használható, melyet a típushoz gyártottak, nem állítható a csillapítása, a rugó egy egységből áll. A gáztartály csak a gyári gátlón engedélyezett, ha gyárilag is rajta volt.
- a rugóstagoknál csak a gyári bekötési pont használható, átalakító és kiemelő használata tilos.
- a használható rugóstagok hossza minimum 180 mm, maximum 330 mm.
- Az első teleszkópvillában az olaj módosítható, ahogyan a rugó is előfeszíthető vagy erősebbre cserélhető. A teleszkópvilla külsejét befolyásoló változtatás tilos.
- A himbarendszerhez csak gyári vagy azzal megegyező paraméterű, alkatrész használható
- A fékcső fémfonatosra cserélhető, illetve ezt biztonsági okból ajánlott is meglépni.
- A fékbetét és fékpofa cserélhető a gyárival megegyező méretűre.
- A fékkaron kikönnyítés/bevágás engedélyezett.
- A fékrendszer többi részének egyeznie kell a gyárival.
- Kormányvégnek zártnak kell lennie, fékkarvédő vagy kézvédő használata nem engedélyezett.
- A motorokba csak kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyag tankolható.
- Az olajpumpának és az olajtartálynak fenn kell lennie, de nem kell működnie, az olajtartályból tilos benzintartályt készíteni.
- Amiről nem esett szó, azok nem módosíthatóak, illetve a gyárival azonos paraméterekkel kell rendelkeznie.
- Verseny közben tilos blokkot vagy vázat cserélni.
- A versenygépre kamerát csak a jármű középvonalában szabad szerelni - éppen úgy, mint a MotoGP-ben.
- A működő féklámpa nem kötelező

A nevezett járművek a verseny előtt gépátvételen esnek át, csak a gépátvételen jóváhagyott járművek mehetnek fel a pályára. A fékkaroknak a gépátvételkor épnek kell lenniük, nem lehet hegyesre törve a végük, ezeket verseny során is balesetbiztossá kell tenni.

A Gépátvételen versenykész állapotú motorral kell megjelenni!

Ha a robogóból bármilyen folyadék folyik, akkor nem vehet részt sem az edzésen, sem a futamon. Ha menet közben következik be a szivárgás, csak az azonnali elhárítása után mehet vissza a pályára.

A verseny során bekövetkező amortizációk után a versenybírók vagy a szervezők döntik el, hogy a jármű folytathatja-e a versenyt, vagy kötelező a javítás – ez eseti döntés, este például világítás nélkül tilos felmenni. Javítás után be kell mutatni a motort műszaki személyzetnek.

Éjszaka csak az a motor mehet, amelyiknek a fényszórója és zárófénye működik, a gyári fényszórókat csak abban az esetben lehet lecserélni, ha olyan szinten sérült, hogy nem javítható. A gyári fényszóró erejénél gyengébb fényű kiegészítő világítás engedélyezett a motor mindkét oldalán, legfeljebb 20 centiméter hosszúságban, mely nem lehet zavaró másokra nézve.

A verseny végén a motoroknak a pályáról egyenesen a parc fermé-be kell hajtani, ahol gyanú esetén a motorokat megbontásos vizsgálatra kötelezzük - olyankor a csapat szerelőjének kell elvégeznie a bontást a helyszínen, és megjelölt alkatrészt be kell mutatnia a szervezőknek. Az ezen megbukókat kizárással, súlyos kihágás esetén eltiltással díjazzuk.

Villanyrobogók:

Értékelésen kívül helyt adunk olyan csapatoknak, akik kísérleti jelleggel elektromos robogóval indulnak. Ezeknek meg kell felelniük a közúti szabályoknak és legfeljebb 4 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkezhetnek. Rájuk bizonyos szempontból szigorúbb, más szempontból lazább szabályok vonatkoznak, például a versenyen kívüliség miatt náluk lehet licenszes versenyző, de éppen a kísérletiség miatt szigorúbb biztonsági szabályoknak kell megfelelniük, például a boxutcában csak pilótát cserélhetnek, akkumulátor-cserélhez ki kell állniuk a Szigetszer Szervizponthoz. Ha villanymotoros csapatot indítanál, jelentkezz a zivan(kukac)totalbike.hu címen, a tárgyból pedig derüljön ki, hogy a TB24-ről a villanymotorról van szó. Kijelölünk egy töltőpontot, és csak ott tölthetők. A versenygépeknél a végsebesség kiüthető, a 4 kW névleges teljesítmény fix.

2. Csapat

Egy csapat egy sajtósból és legfeljebb négy versenyzőből áll. A Totalbike24-en akár egyedül is indulhatsz, de a Totalbike K8-on meg kell lennie a minimum három versenyzőnek.

Minden csapatnak létre kell hoznia egy Facebook oldalt, amelyen a sikeres nevezést követően el kell kezdeni a csapat bemutatását, a versenygép leleplezését, illetve folyamatosan kell tudósítaniuk a csapat körüli dolgokról. A versenyek ideje alatt a csapatok sajósai hozzáférést kapnak a verseny FB oldalához, ahol a verseny alatt tudósítaniuk kell a csapatuk állásáról.

A csapatok 10 darab karszalagot kapnak, amivel be lehet lépni a bokszutcába. Ebből négy nyilván a pilótáknak szükséges, különben nem mehetnek fel a pályára, a másik hatot a csapat segítői között kell szétosztani - így ők tudnak segíteni a pilótacserélénél vagy a gyors szereléseknél.

A karszalagot viselők semmilyen módon nem akadályozhatják a bokszutcában való közlekedést és minden esetben, amikor a versenyzőjük beáll, azonnal a jobbra húzódva, a bal sávot üresen tartva kötelesek elvégezni a gyors karbantartást, tankolást. Tankoláshoz le kell állítani a versenygépet, járó motornál tankolni tilos. A tankolásnak biztonságosnak kell lennie, a benzint csak kannából, gyorstankolóból lehet tölteni.

Az 1-2 percnél több időt igénybe vevő szerelési, karbantartási munkálatokra azonban kizárólag a paddockban kerülhet sor, elkerülve így a tumultust a bokszutcában! A bokszutca teljes területén szigorúan tilos a dohányzás! Az este beálltával mind a versenyzőknek mind pedig szerizzónában tartózkodóknak láthatósági mellényt kell viselniük.

A Szigetszer Kft. biztosít egy minőségi szerszámokkal felszerelt, szabadon és ingyenesen használható szervizsátrat, ahol szükség esetén bármilyen javítás elvégezhető.

A csapatok a paddockban kijelölt helyre építhetik fel a bázisukat, ezeket a szervezők osztják ki. A paddock területe nyitott mindenki előtt, ajánlatos vigyázni és őrizni az értéktárgyakat.

A nézők a versenypályára semmilyen körülmények között nem léphetnek be, fotósok is csak láthatósági mellényben a versenybírák és a szervezők engedélyével.

A nevezést követő visszalépés esetén nincs módunk visszautalni a nevezési díjat, tehát csak akkor nevezz, ha komolyak a szándékaid - ezzel azokat a csapatokat védjük, akik valóban ott lennének a rajtrácson.

3. A versenyzők

Mivel a Totalbike24 továbbra is deklaráltan amatőr verseny, csak olyanok indulhatnak, akiknek nincs, és az elmúlt öt évben nem is volt érvényes licenszük semmilyen motoros szakágban, vagyis a versenyzőknek ahhoz, hogy a csapatukat értékeljük, 2014. december 31. óta licenszmentesnek kell lenniük.

Ezen felül be kell tartaniuk a szabályokat, a szervezők és a pályabírók utasításait és rendelkezéseit, rendelkezniük kell olyan jogosítvánnyal, amivel vezethetik a versenygépüket, valamint a 18 év alatti versenyzőknek írásos szülői engedélyre van szükségük. A pályára ittas vagy más módon beállt ember nem mehet fel.

Előfordulhat olyan, hogy valakit leintünk a pályáról ellenőrzésre, ez soha nem ok nélkül történik.

Vitás esetben a szervezők eseti döntést hoznak, amit a csapatoknak és a versenyzőknek el kell fogadniuk.

tb24 befuto elvis 0010

4. A versenyzők felszerelése

A motoros ruházat terén továbbra is megköveteljük a teljes védőfelszerelést. A bukósisaknak az ECE 22.05 szabványnak megfelelő, állvédős sisaknak kell lennie. Leszerelhető vagy felhajtható állvédőjű sisakot csak lehajtott/felszerelt állvédővel lehet használni. Ebbe belefér a krosszsisak, de az csak védőszemüveggel együtt legális. A dzsekinek motoros dzsekinek kell lennie, gerinc-, könyök- és vállprotektorral. Protektoring használható, de csak úgy, ha fölötte motoros dzseki van. Protektoros kesztyű szintén kötelező, ahogyan térdprotektorral ellátott motoros nadrág is – ennél is megengedett a protektornadrág és a rávett motoros nadrág. A farmer és a külön térdvédő viszont nem. A lábra a bokát is védő motoros csizma kötelező. A különálló gerincvédő nagyon ajánlott, ahogyan a bőrruha is. A sisakra kívülre semmilyen eszköz nem szerelhető.

A versenyzők felszerelését gépátvételkor be kell mutatni, azt is vizsgálni fogjuk, a gépátvételen megbukó motoros felszerelést a verseny végéig zároljuk. Verseny közben várható szúrópróba-szerű ellenőrzés, aki ezen megbukik, azt kizárjuk.

5. Szabályok

A rajtnál a pálya egyik szélén a leállított motorú robogó (ha nincs rajta kitámasztó, állhat ott egy segítő, aki tartja a motort, de másba, tehát az indításba vagy az elrajtolásba viszont nem avatkozhat be), a másik oldalon a versenyzők, akik a rajtpisztoly eldördülésére odafutnak a géphez, és indulhat a verseny. A pálya szélén a robogók sorrendjét a szabadedzésen elért legjobb idők alapján állítjuk össze.

A motorversenyzés veszélyes üzem, ezért oda kell figyelni a biztonságra és a pályabírók jelzéseire. Pályabíró jelzése az adott pályaszakaszra, vagyis a következő pályabírói állomásig érvényes.

A zászlójeleket be kell tartani: sárga: veszély van, lassíts, előzni tilos, piros: lelassítani, és lépésben kiállni a bokszba, mert baj van, sárga-piros csíkos zászló: csúszik a pálya, pl. olaj került rá, kockás zászló: ki kell állni a bokszba, mert vége a versenynek.

A motor saját erejéből csak a boxutcánál hagyhatja el a pályát, ha üzemképtelenné válik, akkor használható a másik két kijelölt kijárati pont.

A piros zászlós szakasz után a verseny folytatódik, az így eltöltött idő beleszámolódik a 24 órába, és a csapatok az aktuális sorrend szerint lesznek felengedve a pályára 2 másodperces időközökben. A verseny alatt az orvosi ellátás folyamatosan biztosított. Abban az esetben, ha a mentőautó elhagyja a területet, és nincs ott a váltás, a futamot felfüggesztjük, majd annak beérkezésekor újraindítjuk a fent leírtaknak megfelelően. A sárga zászlónál előzőket súlyos esetben kizárjuk, enyhébb esetben bokszkiállásos büntetést kapnak.

A versenyzőknek törekedniük kell a biztonságos, a többieket feleslegesen nem veszélyeztető viselkedésre.

6. Értékelés

Az a csapat nyer, amely 24 óra leteltéig a legtöbb befejezett körrel rendelkezik. Körazonosság esetén a legjobb köridő dönt.

Mivel két verseny már egy versenysorozat, a szezon végén összevont bajnokot hirdetünk. A versenyek pontrendszere a következő:

Helyezés Totalbike K8 a pontok Totalbike24-en a pontok
1 30 40
2 24 33
3 21 28
4 19 24
5 17 21
6 15 19
7 14 17
8 13 15
9 12 13
10 11 11
11 10 10
12 9 9
13 8 8
14 7 7
15 6 6
16 5 5
17 4 4
18 3 3
19 2 2
20 1 1