Versenykiírás: BSSW Totalbike24 - 2022.

2022.06.16. 13:48

JÓL LÁTOD! IDÉN ÚJRA LESZ!

Mi is ez?

A BSSW Totalbike24 egy 24 órás amatőr robogóverseny, négyfős csapatokkal, széria 50-es robogókkal. A lexikonok úgy jegyzik, hogy a motorverseny, ami 50%-ban Woodstock, 50%-ban Le Mans. Ha nem lennél képben, akkor ajánlom figyelmedbe az első és a legutóbbi versenyről szóló beszámolónkat.

Kapcsolódó
Mi az élet, ha nem ez?

Mi az élet, ha nem ez?

Nettó egy nap extázis és révület, pszichedelikus önismereti túra a legbelső éned körül, drogok nélkül!

Két év kihagyás után újra összerántjuk ezt a bulit, és hogy emeljük a tétet, keményen visszatérünk a gyökerekhez, és az idei versenyt a visontai BSSW pályán rendezzük - az elmúlt években a pályát nagyon szépen rendbe rakták az új tulajdonosok, tavaly ősszel voltunk kipróbálni, és nagyon adta! Szóval jöjjenek a verseny szabályai, hogy tudd, mire vállalkozol. Természetesen mi is indulunk a szerkesztőségi alakulattal!

Nevezés

A verseny 2022. augusztus 13-14-én lesz visontai Black Star Speedway pályán - ott, ahol 2015-ben megrendeztük az elsőt, akkor még LeVisonta néven.

A nevezés vasárnap este indul, itt a totalbike.hu-n fog megjelenni az űrlap. Egy csapat nevezési díja 128 ezer forint, 30 csapatot tudunk beengedni, az ennél több a verseny rovására menne. A nevezésben a beérkezi sorrend dönt. Olvassátok el a szabályzatot, mielőtt neveznétek. Csak annyit ígérünk, mint az elmúlt években: rohadt kemény lesz, de örök élmény, amit az unokáitoknak is mesélni fogtok.

1. A versenygép

Csapatonként egy versenymotor lehet, azt kell életben tartani a verseny végéig. Ötvenes robogók lehetnek, az ötvenes alatt azt értjük, hogy a gyári, az ötven köbcentit meg nem haladó blokkon legfeljebb 1 mm túlméret engedélyezett (max. 51,7 cm3), a robogó alatt pedig azt értjük, hogy két kereke van, a hajtás és a motor egy egységet képez és hátul van, valamint a láb trepnin van, és nem lábtartón, illetve a láb a taposóról áttehető a másik oldalra anélkül, hogy a kormány fölé kelljen emelni a lábat. Motorból a kettő- és a négyütemű egyaránt engedélyezett, munkaütem terén a csapat szabadon dönthet.

A versenygépre műszaki szempontból a következők vonatkoznak:

  • Az eredeti külsőt meg kell tartani, elemeket a saját csavarjainak kell tartania a gyári rögzítési pontokon. Fenn kell lennie a blokkra rögzített sárvédőnek is.
  • A szerelőnyílás ablaka kötelező, hogy fent legyen, ha megsérül vagy eltörik, akkor le kell ragasztani a nyílást, vagy pótolni az alkatrészt.
  • Az ülésen plusz nyílás kialakítása tilos, a zárszerkezetnek valamilyen formában működnie kell hogy rögzítse az ülést kinyílás ellen
  • Az irányjelzőket le kell ragasztani vagy el kell távolítani, a visszapillantókat le kell szerelni, ahogyan a motoron túlnyúló csomagtartókat is.
  • A közép- és az oldaltámasz eltávolítható.
  • Közúti használatra engedélyezett, mintával rendelkező abroncsok használhatók csak (E-jelesnek, DOT számosnak kell lennie).
  • A gyári felni kötelező, nem módosítható, a gumiméret viszont szabadon választható.
  • A hengeren a megengedett túlméreten (max. 1 mm, maximum 51,7 cm3) és a csatornák éleinek 45 fokos, legfeljebb 0,2 mm-es letörésén kívül minden módosítás tilos!
  • A hengernek ezeket leszámítva a gyárival megegyező paraméterekkel kell rendelkeznie.
  • Hengerszettből a gyári mellett a DR Evolution 50-es öntöttvas hengerszett és a Naraku Performance 50-es öntöttvas hengerszett használható.
  • Ha valaki esetleg olyan típussal indulna, amire ezek nem kompatibilisek, és valamiért a gyári nem elérhető/nem opció, akkor keresse fel Gépátvétel Gábort - lojzi75(kukac)gmail.com - Facebookon Gábor Lojzi Farkas -, és vele egyeztessetek, ezekben az esetekben henger vizsgálata után eseti döntést hozunk. Ha a típus a paramétereit tekintve (hengerűrtartalom, felömlők száma, portok méretezése) érdemben eltér a gyáritól, akkor nem engedélyezzük, míg ha a teljesítményszintje megfelel a gyárinak, akkor igen.
  • A dugattyúnak meg kell egyeznie a gyári paraméterekkel, pl. nem lehet egygyűrűs, vagy nem lehet eltérő a csapszegfurat.
  • A karburátornak vagy a típushoz és évjárathoz való gyárinak kell lennie, vagy típustól és évjárattól függetlenül használható a DellOrto PHVA17.5 BD és a DellOrto PHVA17.5 BS karburátor.
  • A karburátor testén és a venturi torkon módosítani tilos
  • A főfúvókát, a kehelycsövet, a tűt és az úszót a gyártó által a típushoz készített cserealkatrészekkel lehet variálni.
  • A szivató átalakítható kéziről automatára és automatáról kézire
  • A telisonkás főtengely tilos, a hajtókar sem lehet erősített kivitel.
  • Az égéstér nem módosítható.
  • A membránház gyári vagy a gyári paraméterekkel megegyező utángyártott lehet, ahogyan a membrán is. A membrán osztása nem változtatható, anyaga és vastagsága viszont eltérhet a gyáritól.
  • A légszűrő házon semmilyen módosítás nem lehet se kívül sem belül, csak a szívászajtompító-betét távolítható el belőle, illetve a légszűrőbetét cserélhető
  • A karter nem módosítható, egyedül a letört kipufogótartófül hegeszthető vissza.
  • A kipufogónak a típushoz gyártott, közúti használatra engedélyezett, abszorpciós kipufogónak kell lennie. A fojtás eltávolítható. A rezós dob tilos!
  • A variátor, a szíj, a kontrasztrugó és az indítókuplung és a kuplungharang módosítható.
  • A végáttétel és a fedele csak gyári lehet
  • A gyújtásalaplapnak és a lendkeréknek gyárinak kell lennie, az elektronika viszont cserélhető olyanra, amelyen külsőleg nem módosítható a gyújtási érték. A gyújtásalaplapon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
  • Szívócsonkoknak a gyárival egyezőnek kell lenniük.
  • A variátorfedélnek, a felniknek és a dobféknek meg kell felelni a gyárinak, nem kifúrhatók.
  • Rugóstagból csak olyan használható, melyet a típushoz gyártottak, nem állítható a csillapítása, a rugó egy egységből áll. A gáztartály csak a gyári gátlón engedélyezett, ha gyárilag is rajta volt.
  • A rugóstagoknál csak a gyári bekötési pont használható, átalakító és kiemelő használata tilos.
  • A használható rugóstagok hossza minimum 180 mm, maximum 330 mm.
  • Az első teleszkópvillában az olaj módosítható, ahogyan a rugó is előfeszíthető vagy erősebbre cserélhető. A teleszkópvilla külsejét befolyásoló változtatás tilos.
  • A himbarendszerhez csak gyári vagy azzal megegyező paraméterű, alkatrész használható
  • A fékcső fémfonatosra cserélhető, illetve ezt biztonsági okból ajánlott is meglépni.
  • A fékbetét és fékpofa cserélhető a gyárival megegyező méretűre.
  • A fékkaron kikönnyítés/bevágás engedélyezett.
  • A fékrendszer többi részének egyeznie kell a gyárival.
  • Kormányvégnek zártnak kell lennie, fékkarvédő vagy kézvédő használata nem engedélyezett.
  • A motorokba csak kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyag tankolható.
  • Az olajpumpának és az olajtartálynak fenn kell lennie, de nem kell működnie, az olajtartályból tilos benzintartályt készíteni.
  • Amiről nem esett szó, azok nem módosíthatóak, illetve a gyárival azonos paraméterekkel kell rendelkeznie.
  • Verseny közben tilos blokkot vagy vázat cserélni.
  • A versenygépre kamerát csak a jármű középvonalában szabad szerelni - éppen úgy, mint a MotoGP-ben.
  • A működő féklámpa nem kötelező

A nevezett járművek a verseny előtt gépátvételen esnek át, csak a gépátvételen jóváhagyott járművek mehetnek fel a pályára. A fékkaroknak a gépátvételkor épnek kell lenniük, nem lehet hegyesre törve a végük, ezeket verseny során is balesetbiztossá kell tenni.

A Gépátvételen versenykész állapotú motorral kell megjelenni!

Ha a robogóból bármilyen folyadék folyik, akkor nem vehet részt sem az edzésen, sem a futamon. Ha menet közben következik be a szivárgás, csak az azonnali elhárítása után mehet vissza a pályára.

A verseny során bekövetkező amortizációk után a versenybírók vagy a szervezők döntik el, hogy a jármű folytathatja-e a versenyt, vagy kötelező a javítás – ez eseti döntés, este például világítás nélkül tilos felmenni. Javítás után be kell mutatni a motort műszaki személyzetnek.

Éjszaka csak az a motor mehet, amelyiknek a fényszórója és zárófénye működik, a gyári fényszórókat csak abban az esetben lehet lecserélni, ha olyan szinten sérült, hogy nem javítható. A gyári fényszóró erejénél gyengébb fényű kiegészítő világítás engedélyezett a motor mindkét oldalán, legfeljebb 20 centiméter hosszúságban, mely nem lehet zavaró másokra nézve. Ennek funkciója, hogy a csapat éjjel könnyebben szemmel tudja tartani a versenyzőjét, illetve baleset esetén könnyebben észlelhető legyen a motor.

A verseny végén a motoroknak a pályáról egyenesen a parc fermé-be kell hajtani, ahol gyanú esetén a motorokat megbontásos vizsgálatra kötelezzük - olyankor a csapat szerelőjének kell elvégeznie a bontást a helyszínen, és megjelölt alkatrészt be kell mutatnia a szervezőknek. Az ezen megbukókat kizárással, súlyos kihágás esetén eltiltással díjazzuk.

Villanyrobogók

Értékelésen kívül helyt adunk olyan csapatoknak, akik kísérleti jelleggel elektromos robogóval indulnak. Ezeknek meg kell felelniük a közúti szabályoknak és legfeljebb 4 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkezhetnek. Rájuk bizonyos szempontból szigorúbb, más szempontból lazább szabályok vonatkoznak, például a versenyen kívüliség miatt náluk lehet licenszes versenyző, de éppen a kísérletiség miatt szigorúbb biztonsági szabályoknak kell megfelelniük, például a boxutcában csak pilótát cserélhetnek, akkumulátor-cserélhez ki kell állniuk a Szigetszer Szervizponthoz. Ha villanymotoros csapatot indítanál, jelentkezz a zivan(kukac)totalbike.hu címen, a tárgyból pedig derüljön ki, hogy a TB24-ről a villanymotorról van szó. Kijelölünk egy töltőpontot, és csak ott tölthetők. A versenygépeknél a végsebesség kiüthető, a 4 kW névleges teljesítmény fix.

2. Csapat

Egy csapat egy sajtósból és legfeljebb négy versenyzőből áll. A Totalbike24-en akár egyedül is indulhatsz, de hidd el, előny, ha megvagytok négyen.

Minden csapatnak létre kell hoznia egy Facebook oldalt, amelyen a sikeres nevezést követően el kell kezdeni a csapat bemutatását, a versenygép leleplezését, illetve folyamatosan kell tudósítaniuk a csapat körüli dolgokról. A versenyek ideje alatt a csapatok sajósai hozzáférést kapnak a verseny FB oldalához, ahol a verseny alatt tudósítaniuk kell a csapatuk állásáról.

A csapatok 10 darab karszalagot kapnak, amivel be lehet lépni a bokszutcába. Ebből négy nyilván a pilótáknak szükséges, különben nem mehetnek fel a pályára, a másik hatot a csapat segítői között kell szétosztani - így ők tudnak segíteni a pilótacserélénél vagy a gyors szereléseknél.

A karszalagot viselők semmilyen módon nem akadályozhatják a bokszutcában való közlekedést és minden esetben, amikor a versenyzőjük beáll, azonnal balra húzódva, a jobb sávot üresen tartva kötelesek elvégezni a gyors karbantartást, tankolást. Tankoláshoz le kell állítani a versenygépet, járó motornál tankolni tilos. A tankolásnak biztonságosnak kell lennie, a benzint csak kannából, gyorstankolóból lehet tölteni.

Az 1-2 percnél több időt igénybe vevő szerelési, karbantartási munkálatokra azonban kizárólag a paddockban kerülhet sor, elkerülve így a tumultust a bokszutcában! A bokszutca teljes területén szigorúan tilos a dohányzás! Az este beálltával mind a versenyzőknek mind pedig szervizzónában tartózkodóknak láthatósági mellényt kell viselniük.

A csapatok a paddockban kijelölt helyre építhetik fel a bázisukat, ezeket a szervezők osztják ki. A paddock területe nyitott mindenki előtt, ajánlatos vigyázni és őrizni az értéktárgyakat.

A nézők a versenypályára semmilyen körülmények között nem léphetnek be, fotósok is csak láthatósági mellényben a versenybírák és a szervezők engedélyével.

A nevezést követő visszalépés esetén nincs módunk visszautalni a nevezési díjat, tehát csak akkor nevezz, ha komolyak a szándékaid - ezzel azokat a csapatokat védjük, akik valóban ott lennének a rajtrácson.

3. A versenyzők

Mivel a Totalbike24 továbbra is deklaráltan amatőr verseny, csak olyanok indulhatnak, akiknek nincs, és az elmúlt öt évben nem is volt érvényes licenszük semmilyen motoros szakágban, vagyis a versenyzőknek ahhoz, hogy a csapatukat értékeljük, 2016. december 31. óta licenszmentesnek kell lenniük. Ez alól a napi licensz, a harmadosztályú licensz és a MAMI Kupán való részvétel jelent kivételt.

Ezen felül be kell tartaniuk a szabályokat, a szervezők és a pályabírók utasításait és rendelkezéseit, rendelkezniük kell olyan jogosítvánnyal, amivel vezethetik a versenygépüket, valamint a 18 év alatti versenyzőknek írásos szülői engedélyre van szükségük. A pályára ittas vagy más módon beállt ember nem mehet fel.

Előfordulhat olyan, hogy valakit leintünk a pályáról ellenőrzésre, ez soha nem ok nélkül történik.

Vitás esetben a szervezők eseti döntést hoznak, amit a csapatoknak és a versenyzőknek el kell fogadniuk.

4. A versenyzők felszerelése

A motoros ruházat terén továbbra is megköveteljük a teljes védőfelszerelést. A bukósisaknak az ECE 22.05 szabványnak megfelelő, állvédős sisaknak kell lennie. Leszerelhető vagy felhajtható állvédőjű sisakot csak lehajtott/felszerelt állvédővel lehet használni. Ebbe belefér a krosszsisak, de az csak védőszemüveggel együtt legális. A dzsekinek motoros dzsekinek kell lennie, gerinc-, könyök- és vállprotektorral. Protektoring használható, de csak úgy, ha fölötte motoros dzseki van. Protektoros kesztyű szintén kötelező, ahogyan térdprotektorral ellátott motoros nadrág is – ennél is megengedett a protektornadrág és a rávett motoros nadrág. A farmer és a külön térdvédő viszont nem. A lábra a bokát is védő motoros csizma kötelező. A különálló gerincvédő nagyon ajánlott, ahogyan a bőrruha is. A sisakra kívülre semmilyen eszköz nem szerelhető.

A versenyzők felszerelését gépátvételkor be kell mutatni, azt is vizsgálni fogjuk, a gépátvételen megbukó motoros felszerelést a verseny végéig zároljuk. Verseny közben várható szúrópróba-szerű ellenőrzés, aki ezen megbukik, azt kizárjuk.

5. Szabályok

A rajtnál a pálya egyik szélén a leállított motorú robogó (ha nincs rajta kitámasztó, állhat ott egy segítő, aki tartja a motort, de másba, tehát az indításba vagy az elrajtolásba viszont nem avatkozhat be), a másik oldalon a versenyzők, akik a rajtpisztoly eldördülésére odafutnak a géphez, és indulhat a verseny. A pálya szélén a robogók sorrendjét a szabadedzésen elért legjobb idők alapján állítjuk össze.

A motorversenyzés veszélyes üzem, ezért oda kell figyelni a biztonságra és a pályabírók jelzéseire. Pályabíró jelzése az adott pályaszakaszra, vagyis a következő pályabírói állomásig érvényes.

A zászlójeleket be kell tartani: sárga: veszély van, lassíts, előzni tilos, piros: lelassítani, és lépésben kiállni a bokszba, mert baj van, sárga-piros csíkos zászló: csúszik a pálya, pl. olaj került rá, kockás zászló: ki kell állni a bokszba, mert vége a versenynek.

A motor saját erejéből csak a boxutcánál hagyhatja el a pályát, ha üzemképtelenné válik, akkor használható más kijárat.

A piros zászlós szakasz után a verseny folytatódik, az így eltöltött idő beleszámolódik a 24 órába, és a csapatokat az aktuális sorrend szerint engedjük fel a pályára 2 másodperces időközökben. A verseny alatt az orvosi ellátás folyamatosan biztosított. Abban az esetben, ha a mentőautó elhagyja a területet, és nincs ott a váltás, a futamot felfüggesztjük, majd annak beérkezésekor újraindítjuk a fent leírtaknak megfelelően. A sárga zászlónál előzőket súlyos esetben kizárjuk, enyhébb esetben bokszáthajtásos büntetést kapnak.

A versenyzőknek törekedniük kell a biztonságos, a többieket feleslegesen nem veszélyeztető viselkedésre, a pályán a hátulról érkezőnek kell vigyáznia az előtte haladóra.

6. Értékelés

Az a csapat nyer, amely 24 óra leteltéig a legtöbb befejezett körrel rendelkezik. Körazonosság esetén a legjobb köridő dönt.

A verseny támogatója:

Az oldalról ajánljuk

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25