Vajon győzelemmel tér vissza a kilencszeres világbajnok, vagy az újonc Marquez nyeri a nyitányt? Lorenzo eldöntötte a kérdést, de a többiek sem panaszkodhattak.
A 2013-as MotoGP szezon első versenyeit teljesítették vasárnap este. A futamokat megelőző napokon a két japán óriás, a Honda és a Yamaha szolgáltatta a híreket. Egy ideje tudjuk, a Honda 2014-től ismét „production racer” motorokat kínál, kisebb költségvetésű csapatok számára. Ez már a kilencvenes években is működött, sőt, akkoriban eltérő blokkal, négyhengeres helyett kéthengeres ötszázasokat kínáltak a betétcsapatoknak. Néha őrölten jó eredményt értek el azokkal a motorokkal. Tiszta sor, hogy a blokkhoz ilyen mértékben most nem tudnak hozzányúlni, de Shuhei Nakamoto, a HRC ügyvezető alelnöke elöljáróban elmondta, lesz különbség a blokkok, sőt még a vázak között is. A Honda ezen kívül további hírekkel is szolgált, szerződést hosszabbítottak a Dornával, így 2015-ig ők látják el a Moto2-es kategóriát hatszázas CBR blokkokkal. A különbség annyi, hogy a motorblokkok felkészítését idéntől az ExternPro vállalat végzi. A Parque Tecnólogico de MotorLand Aragón cégcsoporthoz tartoznak, melynek érdekeltségi köreiben találhatjuk az aragóniai versenypályát is.
Szombaton a Yamaha is bejelentéssel készült. Szorosabbra vették kapcsolatukat a Dornával, a bajnokság előremozdításának érdekében, 2014-től 2016-ig M1-es MotoGP blokkokat adnának bérbe csapatoknak. Ezeket a csapatok szabadon használhatnák, és építhetnének köré versenymotort. A hangvillásokat az sem zavarná, ha a vázat más gyár készítené, és úgy állna össze a komplett versenygép.

Vasárnap végül olyan Moto3-as versenyt láttunk, hogy „ihajj”. Katarra átrendeződtek az erőviszonyok, volt olyan versenyző, akit hiába kerestünk az élmezőnyben, és volt olyan, akire nem feltétlenül számítottunk, de hamar rájöttünk, dobogón a helye. Ide sorolnám Marc Marquez öccsét, Alexet is. A tizenhét esztendős, nyurga spanyol előzéseiről lesírt, hogy agresszivitásban alig marad el bátyjától, az utolsó pillanatban sem adta fel. Csapattársával, Alex Rinsszel szinte végig a győzelemért harcoltak, de tapasztalat hiányában erről most lemaradtak. A Marquez fivérek papája tövig rághatta körmét, holott nagyobbik fia MotoGP bemutatkozására készült, a kicsi sem hagyott számára nyugodt perceket. Vinalessel, Salommal és Folgerrel kiegészülve, ők öten már elég korán meglógtak. A németek reménysége, Jonas Folger, egyetlen komolyabb hibát vétett a verseny folyamán, de ez elég volt ahhoz, hogy ritmust veszítsen, így az elsőségért folyó küzdelembe nem szólhatott bele.
Két körrel a verseny vége előtt megkezdődött a tűzijáték, előbb Vinales, végül Salom hajmeresztő előzését bámulhattuk. Utóbbi, mindent egy lapra tett fel, és olyan utolsó kört produkált, hogy első helyét senki nem veszélyeztette. Az utolsó körben Vinales is robbantott, a futam két kiskakasa, Rins és Marquez legfeljebb a dobogó alsó fokáért harcolhatott. Végül Rins lélegzetelállító hajrát indított, és mindössze hat ezreddel maradt le Vinales mögött., így harmadik lett. Az első hat helyen KTM végzett, a hetedik helyen egy Mahindra. A legjobb Hondás, Danny Webb, csak a tizenegyedik helyen ért célba. Folger motorjának vázát, egyébként a Moto2-ben domináló Kalex cég építi.
A Moto2-esek mezőnyének rajtprocedúráját Mike di Meglio motorhibája nehezítette. A francia neve, ezután már csak akkor került az érdeklődés középpontjába, amikor kilökte az egykor szebb napokat is látott Mattia Pasinit. A rajtot Takaaki Nakagami kapta el a legjobban, elég sokáig vezette a versenyt, de nagyjából tíz körrel a leintés előtt Redding és Espargaro is megelőzte. Ezután a verseny kettejükről szólt, Redding mindent megtett a győzelemért. Sebességüket oly mértékben növelték, hogy öt körön belül hét másodpercet adtak a japánnak. Espargaro nem kegyelmezett, és megelőzte az angolt, aki többször megpróbálta visszaszerezni a vezető pozíciót, de végül nem sikerült. Első győzelme így továbbra is várat magára, Espargaro agresszív stílusa pedig ismét bevált. A verseny végén Redding kuplungproblémát is emlegetett, amely még a felvezető körben gyötörte, de minden erejével a következő, austini futamra koncentrál, hogy végre meglegyen a hőn áhított trófea.
A királykategória versenyét óriási izgalommal várta mindenki. Vajon mit tartogat Marquez, és tényleg visszatér Rossi? Az olasznak meggyűlt a baja az új kvalifikációs rendszerrel, egyszer forgalom hátráltatta, egyszer pedig letért a pályáról az új gumikkal. A hetedik helyről várta a rajtot, ami a Ducatis időket idézte. Csapattársa, Lorenzo pole pozícióból, a betétcsapatnál versenyző másik Yamahás, Crutchlow a második helyről indult. A rajt után Lorenzo rögtön az élre állt, a többiek csak asszisztáltak.

Rossi hamar összekapta magát, az első kör végén már a harmadik helyért csatázott Doviziosóval, amikor türelmetlensége hibát eredményezett, és lesodródott az ívről. A dobogó ekkor veszett fejszének tűnt, visszaesett a hetedik helyre, majd beszorult Bradl mögé, mialatt az élboly kíméletlenül eltávolodott. Dovizioso kezdeti fellángolása hamar alábbhagyott, ő saját hibáján kívül veszített pozíciókat. A hatodik körben rendeződtek a sorok, Lorenzo magabiztosan vezette a versenyt, őt Pedrosa, az újonc Marquez és Crutchlow követte. Az angol, kanyarokban egyértelműen gyorsabb volt a két Repsol Hondánál, de az egyenesekben nem tudta felvenni azok tempóját, így nem volt reális esélye előzni.
A hetedik körben Rossinak sikerült megelőzni Bradl-t, a német ezután nem sokkal bukott. A kilencszeres világbajnok helyzete még a tizenkettedik körben is reménytelennek tűnt, a dobogós helyért csatázó triótól négy másodpercre volt, de a köridőkön látszott, irgalmatlan hajrába kezdett. Hat körrel a futam vége előtt megkezdődött a helyezkedés, az újonc Marquez gond nélkül előzte tapasztalt csapattársát, Pedrosát. Ezen a ponton Rossi is felzárkózott, egy körrel később Crutchlow-t utasította maga mögé, aki illetődöttségében elfékezte magát a célegyenes végén. Az angol így végleg kiszállt a dobogóért vívott küzdelemből.
Négy körrel a vége előtt megtört a jég, Rossi előbb Pedrosát, majd Marquezt is megelőzte, a Doktor visszatért, de Marquez nem adta könnyen magát, generációk harcának voltunk szemtanúi. Az újonc minden gondolkodás nélkül visszaelőzte az olaszt, akinek minden tudására szüksége volt, hogy végül megszerezze a második helyet. Marquez az utolsó körben mindent megpróbált, de Rossi sikervágya ezúttal legyőzhetetlen volt, az utolsó csepp üzemanyagot is kisajtolta a Yamahából, amely a levezető körben megállt. A bajnok sokat fizetett forrófejűségéért, győzelemre esélye sem volt, de azt hiszem, így is végtelenül boldogan állt a dobogóra. Marquez cseppet sem veszített agresszivitásából, nem esett hasra, hogy egykori példaképeivel kellett csatázni, legendás motorossá válhat egyhamar. A Ducatik nem javultak, a hetedik és tizedik hely között értek célba. Lorenzóról csak szuperlatívuszokban beszélhetünk, nem kérdéses, célja a címvédés.

Hosszú idő után ismét olyan versenyt láthattunk, amelyért nem sajnáljuk az évi közvetítési díjat. Bár lehet, hogy a verseny csak akkor verseny, ha Rossit az első háromban láthatjuk?
Moto3 végeredmény
1 | 25 | 39 | Luis SALOM | SPA | Red Bull KTM Ajo | KTM | 151.1 | 38'26.859 |
2 | 20 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team Calvo | KTM | 151.0 | +0.417 |
3 | 16 | 42 | Alex RINS | SPA | Estrella Galicia 0,0 | KTM | 151.0 | +0.423 |
4 | 13 | 12 | Alex MARQUEZ | SPA | Estrella Galicia 0,0 | KTM | 151.0 | +0.701 |
5 | 11 | 94 | Jonas FOLGER | GER | Mapfre Aspar Team Moto3 | Kalex KTM | 151.0 | +0.916 |
6 | 10 | 63 | Zulfahmi KHAIRUDDIN | MAL | Red Bull KTM Ajo | KTM | 149.9 | +17.489 |
7 | 9 | 44 | Miguel OLIVEIRA | POR | Mahindra Racing | Mahindra | 149.9 | +17.566 |
8 | 8 | 61 | Arthur SISSIS | AUS | Red Bull KTM Ajo | KTM | 149.8 | +19.355 |
9 | 7 | 31 | Niklas AJO | FIN | Avant Tecno | KTM | 149.2 | +28.966 |
10 | 6 | 7 | Efren VAZQUEZ | SPA | Mahindra Racing | Mahindra | 149.2 | +28.995 |
11 | 5 | 99 | Danny WEBB | GBR | Ambrogio Racing | Suter Honda | 149.2 | +29.440 |
12 | 4 | 41 | Brad BINDER | RSA | Ambrogio Racing | Suter Honda | 149.2 | +29.499 |
13 | 3 | 53 | Jasper IWEMA | NED | RW Racing GP | Kalex KTM | 148.5 | +39.216 |
14 | 2 | 10 | Alexis MASBOU | FRA | Ongetta-Rivacold | FTR Honda | 148.5 | +39.415 |
15 | 1 | 5 | Romano FENATI | ITA | San Carlo Team Italia | FTR Honda | 148.5 | +39.451 |
16 | 8 | Jack MILLER | AUS | Caretta Technology - RTG | FTR Honda | 148.5 | +39.797 | |
17 | 65 | Philipp OETTL | GER | Paddock TT Motion Events | Kalex KTM | 147.8 | +50.846 | |
18 | 19 | Alessandro TONUCCI | ITA | La Fonte Tascaracing | Honda | 147.8 | +51.093 | |
19 | 9 | Toni FINSTERBUSCH | GER | Kiefer Racing | Kalex KTM | 147.8 | +51.218 | |
20 | 22 | Ana CARRASCO | SPA | Team Calvo | KTM | 147.8 | +51.266 | |
21 | 58 | Juanfran GUEVARA | SPA | CIP Moto3 | TSR Honda | 147.8 | +51.329 | |
22 | 84 | Jakub KORNFEIL | CZE | Redox RW Racing GP | Kalex KTM | 147.6 | +53.745 | |
23 | 4 | Francesco BAGNAIA | ITA | San Carlo Team Italia | FTR Honda | 147.6 | +54.691 | |
24 | 3 | Matteo FERRARI | ITA | Ongetta-Centro Seta | FTR Honda | 147.6 | +54.948 | |
25 | 66 | Florian ALT | GER | Kiefer Racing | Kalex KTM | 147.5 | +55.236 | |
26 | 57 | Eric GRANADO | BRA | Mapfre Aspar Team Moto3 | Kalex KTM | 147.0 | +1'03.601 | |
27 | 29 | Hyuga WATANABE | JPN | La Fonte Tascaracing | Honda | 145.8 | +1'23.040 | |
28 | 77 | Lorenzo BALDASSARRI | ITA | GO&FUN Gresini Moto3 | FTR Honda | 145.8 | +1'23.178 | |
Kiesett | ||||||||
17 | John McPHEE | GBR | Caretta Technology - RTG | FTR Honda | 148.6 | 2 kör | ||
32 | Isaac VIÑALES | SPA | Ongetta-Centro Seta | FTR Honda | 147.4 | 11 kör | ||
89 | Alan TECHER | FRA | CIP Moto3 | TSR Honda | 145.4 | 16 kör | ||
23 | Niccolò ANTONELLI | ITA | GO&FUN Gresini Moto3 | FTR Honda | 0 kör |
Moto2 végeredmény
1 | 25 | 40 | Pol ESPARGARO | SPA | Tuenti HP 40 | Kalex | 159.2 | 40'31.782 |
2 | 20 | 45 | Scott REDDING | GBR | Marc VDS Racing Team | Kalex | 159.2 | +0.844 |
3 | 16 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | Italtrans Racing Team | Kalex | 158.5 | +12.098 |
4 | 13 | 77 | Dominique AEGERTER | SWI | Technomag carXpert | Suter | 158.0 | +18.910 |
5 | 11 | 36 | Mika KALLIO | FIN | Marc VDS Racing Team | Kalex | 158.0 | +18.933 |
6 | 10 | 60 | Julian SIMON | SPA | Italtrans Racing Team | Kalex | 158.0 | +19.018 |
7 | 9 | 3 | Simone CORSI | ITA | NGM Mobile Racing | Speed Up | 158.0 | +19.230 |
8 | 8 | 15 | Alex DE ANGELIS | RSM | NGM Mobile Forward Racing | Speed Up | 158.0 | +19.452 |
9 | 7 | 80 | Esteve RABAT | SPA | Tuenti HP 40 | Kalex | 157.9 | +20.219 |
10 | 6 | 19 | Xavier SIMEON | BEL | Desguaces La Torre Maptaq | Kalex | 157.9 | +20.972 |
11 | 5 | 81 | Jordi TORRES | SPA | Mapfre Aspar Team Moto2 | Suter | 157.8 | +21.674 |
12 | 4 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Came Iodaracing Project | Suter | 157.8 | +22.084 |
13 | 3 | 23 | Marcel SCHROTTER | GER | Desguaces La Torre SAG | Kalex | 157.8 | +22.093 |
14 | 2 | 18 | Nicolas TEROL | SPA | Mapfre Aspar Team Moto2 | Suter | 157.8 | +22.496 |
15 | 1 | 24 | Toni ELIAS | SPA | Blusens Avintia | Kalex | 156.9 | +36.677 |
16 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Jir Moto2 | Motobi | 156.9 | +36.697 | |
17 | 11 | Sandro CORTESE | GER | Dynavolt Intact GP | Kalex | 156.5 | +41.857 | |
18 | 52 | Danny KENT | GBR | Tech 3 | Tech 3 | 156.3 | +45.295 | |
19 | 4 | Randy KRUMMENACHER | SWI | Technomag carXpert | Suter | 156.2 | +47.673 | |
20 | 33 | Sergio GADEA | SPA | Interwetten Paddock | Suter | 155.8 | +54.197 | |
21 | 9 | Kyle SMITH | GBR | Blusens Avintia | Kalex | 155.5 | +59.245 | |
22 | 44 | Steven ODENDAAL | RSA | Argiñano & Gines Racing | Speed Up | 155.2 | +1'02.713 | |
23 | 72 | Yuki TAKAHASHI | JPN | IDEMITSU Honda Team Asia | Moriwaki | 155.1 | +1'04.294 | |
24 | 7 | Doni Tata PRADITA | INA | Federal Oil Gresini Moto2 | Suter | 154.5 | +1'14.017 | |
25 | 17 | Alberto MONCAYO | SPA | Argiñano & Gines Racing | Speed Up | 153.1 | +1'37.009 | |
26 | 97 | Rafid Topan SUCIPTO | INA | QMMF Racing Team | Speed Up | 147.6 | 1 kör | |
Kiesett | ||||||||
14 | Ratthapark WILAIROT | THA | Thai Honda PTT Gresini Moto2 | Suter | 154.2 | 5 kör | ||
88 | Ricard CARDUS | SPA | NGM Mobile Forward Racing | Speed Up | 157.3 | 12 kör | ||
54 | Mattia PASINI | ITA | NGM Mobile Racing | Speed Up | 155.7 | 12 kör | ||
95 | Anthony WEST | AUS | QMMF Racing Team | Speed Up | 144.7 | 13 kör | ||
49 | Axel PONS | SPA | Tuenti HP 40 | Kalex | 154.2 | 17 kör | ||
96 | Louis ROSSI | FRA | Tech 3 | Tech 3 | 153.4 | 17 kör |
MotoGP végeredmény
1 | 25 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 166.4 | 42'39.802 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 166.0 | +5.990 |
3 | 16 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 166.0 | +6.201 |
4 | 13 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 165.8 | +9.473 |
5 | 11 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 165.2 | +18.764 |
6 | 10 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 165.0 | +22.148 |
7 | 9 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 164.8 | +24.355 |
8 | 8 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | Ducati | 164.8 | +24.920 |
9 | 7 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 164.0 | +37.124 |
10 | 6 | 11 | Ben SPIES | USA | Ignite Pramac Racing | Ducati | 163.5 | +44.908 |
11 | 5 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | 163.2 | +49.809 |
12 | 4 | 14 | Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | ART | 162.8 | +56.495 |
13 | 3 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | FTR | 162.0 | +1'09.599 |
14 | 2 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | ART | 161.9 | +1'10.742 |
15 | 1 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Avintia Blusens | FTR | 161.8 | +1'13.600 |
16 | 71 | Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | 160.8 | +1'29.444 | |
17 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 160.5 | +1'34.341 | |
18 | 52 | Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | 160.5 | +1'34.683 | |
Kiesett | ||||||||
5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | 161.9 | 7 Laps | ||
9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | 160.5 | 10 Laps | ||
6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 164.8 | 14 Laps | ||
38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 162.4 | 18 Laps | ||
67 | Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | FTR Honda | 149.2 | 21 Laps | ||
17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | ART | 0 Lap |