Kitaláltunk valami őrültséget: 24 óra Lö Visonta, be mered vállalni?

2015.06.15. 12:04
Rinyálósok inkább maradjanak otthon! Ez a robogóverseny 24 órán keresztül fog tartani.

MÁR NE JELENTKEZZETEK!

Az összes hely betelt, és már a várólista is hosszú, mint egy top fuel dragster!

Néha erősen az az érzésem, hogy a Totalcar egy átmatricázott elmegyógyintézet. Semmilyen más magyarázat nincs arra, amire most készülünk. Július közepén végre bárki igazi motorversenyzőnek érezheti magát, csak éppen nem kell hozzá pénzt mosnia, milliókat beletolni, szponzorokkal egyezkedni, hanem konyhapénzből rajthoz lehet állni. Nem kell hozzá más, mint néhány haver és egy bármilyen ötvenes robogó. Ez eddig a könnyű része, a durva az lesz, hogy a verseny a Le Mans-i hagyományoknak megfelelően 24 órás. Mert ez a lényeg. Lehet bárki gigantikus térdkoptatós májer, ha nem tudja beosztani az erejét, a technikát és a figyelmet!

Mi sem akarunk szájhősnek tűnni, ezért a Totalcar is indít szerkesztőségi csapatot - egyrészt hülye, aki egy ekkora buliból kimarad, másrészt égne a pofánk, ha nem próbálnánk meg becsülettel végignyomni ezt a kihívást. Az egész ötlet eleve háztáji bulinak indult, de aztán beláttuk, úgy az igazi, ha bárki jöhet!

Időpont: 2015. július 18-19 (ez egy szombat-vasárnap)
Helyszín: Brezova-Gokartland (Visonta, Brezova tanya, 3271 - 3-as főút, Brezova leágazás, 87,7 kilométerkő)

Verseny
Az a csapat nyer, aki a 24 óra leteltéig a legtöbb befejezett körrel rendelkezik - értékelés: azonos állás esetén a leállítás pillanatában elfoglalt pozíció számít, ha úgy sem eldönthető, akkor a legjobb köridő dönt.

Rajt
A csapatok robogói a pálya egyik szélén kisorsolt sorban állnak, a rajt pillanatában a versenyzők odaszaladnak, indítóznak, és kezdődik a küzdelem.

Csapatok
Egy csapat egy robogóból, négy pilótából, egy sajtósból és tetszőleges számú segítőből áll. A sajtós dolga közvetíteni a versenyt, az ő feladata felépíteni a csapat imázsát, megírni a bemutatkozó posztjukat, kiszolgálni a rajongókat. A verseny alatt rendszeresen köteles posztolni a verseny Facebook-esemény csoportjába. Hogy emellett tuningmester vagy telemetria-guru az nem számít, fontos, hogy írásképes legyen.

Hogy milyen ütemben és hányszor cserélnek a versenyzők az a csapat magánügye, mindenki úgy taktikázik az erőforrásokkal, annyi időt szán szerelésre, tankolásra, pihenésre, amennyit akar. A pályán viszont egyszerre csak egy ember lehet csapatonként, segítséget csak a depóban fogadhat el.

Média
A versenyt megelőző hónapban minden résztvevő csapat köteles legalább egy - de inkább több - posztban beszámolni a felkészüléséről. Ezeket mi beszerkesztjük és megtalálhatóak lesznek a külön ezen rendezvénynek készített rovatban. A verseny során a csapatok az esemény Facebook-oldalán pörgethetik a tartalmat.

Jármű
Legfeljebb ötven köbcentis, a közúti közlekedés szabályainak megfelelő robogók indulhatnak. Módosítani kizárólag a variátort és a kipufogót szabad - lesz hivatalos, profi gépátvétel, felesleges megpróbálni a linkelést. Hogy tüzesebb, erősebb, de iszákosabb kétüteműekre, vagy a némileg lomhább, de takarékosabb négyüteműekre esik a csapat választása, abba nem szólunk bele, bármelyik stratégia nyerő lehet.

Nevezés Ha megvan a csapat, akkor küldjetek egy emailt ide, a levélben legyen benne a csapat neve - innentől ezen a néven tartunk titeket számon. Mi válaszolunk, elküldjük a számlaszámot, ti pedig megírjátok, hogy pontosan kinek (név, cím, stb... ami ilyenkor kell) adjuk a számlát. Ha bejött a pénz, visszajelzünk, csatoljuk a számlát, benn vagytok a versenyben, és küldhetitek a csapat bemutatkozó posztját!

Nevezési díj 40 000 forint csapatonként, húsz csapatnak van hely. Protekció nincs, ha beérkezett hozzánk a pénz, onnantól él a nevezés. A belépés a nézőknek ingyenes, parkoló van, azzal nem lesz gond.

Biztonság
A Lö Visonta első sorban egy buli, a biztonság viszont nem vicc tárgya, nem lesz vele kecmec. A zárt bukósisak, a bokát is védő lábbeli, a protektoros nadrág, kabát, kesztyű KÖTELEZŐ.
Ugyanúgy kizárjuk azt, aki másokat veszélyeztető módon vezet, mint aki strandpapucsban megy fel a pályára. Ez verseny, meccselni, előzni kell, de aki egyértelműen közveszélyes, annak nincs helye a mezőnyben. Ugyanígy kötelező betartani a pályabírók utasításait és a zászlójelzéseket.

Pálya
Aki ott volt a Faluvégi Faroláson, az tudja, hogy a Visonta Gokartlandet az isten is ilyen célokra teremtette: szép környezet, technikás kanyarok, enyhe szintkülönbségek, izgalmas előzési pontok, tapadós aszfalt, bőséges bukótér.

Nomád élet
Büfé van, WC van, de mindenki úgy él túl, ahogy tud. Sátrazni lehet (helyet biztosítunk), bográcsozni/grillezni ajánlott. Ez elvégre egyszerre verseny, találkozó és rockfesztivál.

Menetrend
Július 18.:
9:00-tól gépátvétel
12:00-tól Szabadedzés
15:00-kor rajt

Július 19.:
15:00-kor lefújjuk a versenyt
17:00-kor eredményhirdetés.

Moped91 Motul