Kövesd élőben a Le Visontát!

2015.07.18. 12:06

Itt követheted élőben a Totalbike huszonnégy órás robogóversenyét.

Dani: Huszonnégy kisrobogó egyszerre egy egészen apró versenypályán, huszonnégy órán át, nyélgázon. Önök a Totalbike hosszú távú robogóversenyének élő közvetítését látják, Visontáról, a Brezova Gokartlandből. A következő órákban, mit órákban, két naptári napon belül, itt követhetik majd a huszonnégy, váltott versenyzővel induló amatőr csapat viszontagságos kalandjait: az éjféli defektjavítást, az életveszélyes kanyarvételeket és mindent, amit most még mi sem tudunk elképzelni, de nagyon is megtörténhet a pályán.

Az elmúlt percekben az összes versenyrobogót ávette a műszaki ellenőrünk, a csapatonként négy versenyző és sajtósaik is kidagadó halántéki erekkel várják a szabadedzés kezdetét. Mindenki megértette, hogy ezen az amatőr versenyen semmi helye a hetvenes tuninghengernek, nem megengedett a versenyfőtengely sem, a közúti közlekedésre alkalmas, ötven köbcentis robogókon kizárólag a varitátort (a robogó automata váltójának fontos alkatrészét), illetve a kipufogót módosíthatták. 

A Le Visonta versenyen nem csak az derül ki, hogy mihez kezdenek az idegi és fizikai megterheléssel a zömében nem robogós pilóták, de az is, hogy mennyire bírja a körülbelül 700 kilométeres versenytávot a legendás Yamaha Jog, amelyet többen is választottak, jobb-e nála egy Minarelli blokkos Aerox LC, de az is, hogy egy mindennél nagyobb testű Gilera Runner 50 vajon előnyt élvez-e a komolyabb futóművével és azzal, hogy szemben a gépek többségével, ezen elöl-hátul tárcsafék van. Készítettünk egy kis galeriát, a bokszban. Ebben nem az összes gépet láthatják, csupán rövid ízelítőt. 

Dávid: Harmincnégy fok, árnyékban. Amíg a vizemet szorongatom, a homlokomon versenyt fut két legördülő izzadságcsepp. Aztán kinézek a pályára és rájövök, nekem valójában kicsit fáznom is kéne hozzájuk képest.

Versenyszellem hat át mindent, amíg bőrruhába öltözve (Szauna? Kispályás vagy…) nyugtatják idegeiket a srácok a szabadedzéssel. Van, aki itt és most szerzi meg alapvető robogós rutinját, ló és lovas most csiszolódnak össze igazán.

Javarészt japán robogók csatáznak, de vannak szemet gyönyörködtető kivételek is. A boxutcában sétálva akadok a jó kedélyű srácokra, akik teljes nyugalomban várják a kezdést. Közismert, ha egy gép olasz, legyen autó, vagy épp robogó, heves érzelmeket vált ki az arra fogékonyakból. Erre itt a legjobb bizonyíték a szemem előtt: emberünk Vespa nyaklánccal koronázza a Vespa tetoválást a combján. Természetesen Vespa ET2 robogón ül, és mindenkit le akar nyomni vele. Két hangos nevetés között sok szerencsét kívánok nekik és megyek a következő sátorhoz. A hangulat pedig csak egyre jobb lesz. A legjobb köridő 1 perc 14 másodperc, a leggyengébb közel 1 perc 50. Van különbség, de korán örülnek a sprinterek, ha nem bírják a hosszú távot.

Jinba ittai, Visonta, jelentkezem még!

Közben már vége is az időmérő edzésnek, az eredménylista ide kattintva pdf-ben olvasható.

Dani: Amikor egyszerre huszonnégy pilóta rohan huszonnégy robogóhoz, majd egy pillanat múlva egyszerre lódulnak neki, az semmihez sem hasonlítható élmény annak is, aki csak a pálya széléről nézi a versenyt. A Le Visonta pontban három órakor elindult és nem is látszik megakadni az első körök után. Az már most látszik, hogy az 1 perc 13 körüli legjobb edzésidőt produkáló élmenő, a lecsupaszított Aprilia Scarabeóval pokoli nagyokat ver rá az 1 perc 25-30 körüli időkre képes, jellemzően kiskerekű japán robogókat hajtó közepére és arra az úrra, aki egy Malaguti Centróval közel egyötveneket ment.

A szabadedzés tapasztalatait mindenki azonnal felhasználta. Többen fűrészelni kezdték a kis léghűtéses blokk körüli idomrészt, mert állításuk szerint a túlmelegedés jeleit mutatta a gépük. Léghűtés vagy vízhűtés, ez most itt a legnagyobb kérdés, mert a felhők elvonultával még melegebb lett Visontán, és negyven fok árnyékban az hatvan fokot jelent az aszfalt közelében.

Rengetegen eljöttek, hogy drukkoljanak a versenyzőknek, és még most is pont időben van, aki Budapestről jön hamisítatlan robogóversenyt nézni, mivel holnap délutánig nem állunk meg. A Totalbike csapatából Vályi István kezdte a versenyt, és eddig professzionális egyhuszonegyes időkkel tartja biztos helyét a középmezőnyben. A Red Barontól kapott Honda Dio Live ZX hátsó rugóstagjának előfeszítésén állítottak a fiúk a rajt előtt, amúgy nagyon megbízhatóan működik a robogó, amely az egyik legkisebb az egész mezőnyben.

Dani: Tuning különkiadás. Itt ül mellettünk Lojzi a Le Visonta verseny hivatalos gépátvevője, fekete öves robogószerelő, aki csak bólogatott, amikor felidéztem, hogy a Motoralkatresz.eu csapata azonnal javított négy másodpercet a korábbi időeredményén, amikor a robogó gyári, fojtott kipufogóját egy rezonátoros dobra cserélték. A rezonátoros kipufogó működési elve bonyolult, de zseniális. A kétütemű motorok és öblítési viszonyait változtatja meg úgy, hogy magas fordulatszámon felgyorsítja a gázáramlást, ebben a tartományban erősebb lesz a motor, így egy fojtáseltávolítás után egyébként körülbelül hat lőerős robogó további másfél lóerőt nyer, ráadásul élénkebben veszi majd a gázt, mint korábban.

Sokan éltek a lehetőséggel, és kicserélték a kipufogót a rajt előtt, ezzel persze nem csak erőtöbblethez jutottak, de magasabb benzinfogyasztással is számolniuk kell. A magasabb fogyasztás több kiállással jár, szóval nem biztos, hogy mindent megnyer, aki tuningolt. A mezőny kevésbé szerencsés tagja, a Moto 28 Team Suzuki Sephiája korántsem ilyen tudományos. A gép gyári kipufogója valószínűleg tele van olajkoksszal, ezért megfojtja az amúgy sem túl erős motort, ráadásul úgy kanyarodik ki a fekvő henger alól, hogy jobbos kanyarban rendszerint leér. A csapattagok küzdenek rendesen, fúrtak egy lyukat a dob elé a könyökcsőre, így most tizenkettedik helyen állnak.

Közben Pista az utolsó körében elesett az egyik hátsó kanyarban, de szerencsére nem esett baja. A Totalbike Honda Dióján elhajlott a berúgókar, letört a bal oldali fékkar, de mindent megcsináltak a bokszban, tankoltak és most Zomborácz Iván hasít a pályán.

Dávid: Mi a harmadik órához, az eső meg hozzánk közelít. Én kifejezetten várom, mert ami a csapatoknak kihívást jelent, az számunkra csak eseménydúsabbá teheti a versenyt, úgyhogy engedjétek meg a kárörömet a részemről.

Az első két óra statisztikája még csak töredéke a végső, 24 órásnak, de már sikerült a Delirium Racingnek bemutatnia az elérhető legnagyobb pozícióbeli visszaesést. Az időmérőn nagy küzdelemben, de sikerült a Scarabeójukkal (1.13.400) a Big Hero 4 Yamahája (1.13.511) elől elcsenni az első helyet. Ezt tovább faragták, jelenleg 1.11.160-nál járnak, ami annak ismeretében, hogy egyáltalán 1.20 alá menni a 24 indulóból 11 embernek sikerült, igazán elismerésre méltó.

Viszont nem várt fordulat volt, hogy a hátsó kerekük szelepe feladta a harcot, így utolsó helyre csúsztak. Egy óra szerelés következett, mert előbb a belső gumit foltozták, amin lyukat találtak, majd a hibás szelep nem akart kijönni a helyéről. Jelenleg 72 kör hátrányt jelent számukra ez a kis incidens, de mivel nem csak övék a leggyorsabb kör, de ezt folyton javítják is, én egyáltalán nem féltem őket. Ez is jól mutatja, bárkivel bármi történhet, úgyhogy kár jóslatokba bocsátkozni. Főleg ha elér hozzánk egy kis zápor.

Dani: És itt egy újabb dupla sorozat két esésről, Sipos úrtól. Az elsőben egy Suzuki Sephia (az, amelyiknek gondok vannak a kipufogójával) Moto 28 Team robogója szerepel, szörnyű bukás, aztán csodás feltámadás és már mennek is tovább. Ezért is fontos, hogy mindenkinek megfelelő védőruhája van. Komoly sérülésről egyelőre nem tudunk.

A másik sorozatban a Robogómagazin.hu versenyzője egy Piaggio NRG Mc2-vel, egyenesen a gumifalnak csúszik. Ezek a kiváló sportemberek már nagyon spiccen mennek, de még nem fáradtak. Van, aki már túl van a középállvány leszerelésén, ugyanis ez ér le leghamarabb a kanyarban, és a szabályzat nem tiltja, hogy nélküle menjenek a versenyzők.

Dani: Az alábbiakban a Magamura Team rövid videóinterjúját láthatjátok a pályáról éppen letérő versenyzőjükkel. Gépük egy Malaguti Centro, azért különleges, mert ez az egyetlen közepes méretű, tehát 14 colos kerékkel szerelt robogó a mezőnyben.

A kerékméret rendkívül sokat számít a gokartpálya kanyarjaiban, mert bár a tizenhat col körüli, tehát nagykerekű típusok, például az Aprilia Scarabeo vagy Piaggio Liberty sokkal stabilabbak a kanyaríven, az ívváltás elvileg lazább egy tízes kerekű Yamaha Joggal vagy éppen a Totalbike Honda Diójával. Van azonban még egy fontos tényező, ez pedig a robogók szabad magassága, amelyet szintén befolyásol a kerékméret. A kis Centro nem gyors, hiszen a magamurás srácok stabil 1 perc 20-as időkkel, most éppen a tizenötödik helyen állnak, de azt mondják, a célba érkezés a fontos és messze még a vége. A gépet egyébként ötvenezer forintért vásárolták besült hengerrel, mivel az előző tulaj benzint töltött a kétütemű olajtartályába. Egy Malossi hengerszettel orvosolták a problémát, feltettek még egy új első gumit, és levágták az automata váltó burkolatának végét, hogy jobban hűljön a robogó kuplungja. A csapattagok olyan átlagemberek, akik eddig sosem robogóztak rendszeresen, de a verseny tudatmódosító hatása már érzékelhető rajtuk: robogóbolond lett az összes.

Ők és a huszonhárom versenytárs csapat is hosszú órákon át küzd majd egymással itt, a visontai Brezova Gokartland versenypályáján, a kánikula közben megszűnt, ezért most igazán kockázatmentes elindulni hozzánk, az éjszaka nagyon izgalmasnak ígérkezik.

Közben Göbölyös Zsolt váltotta Stump Bandit a Totalbike Monkeys Honda Diójának nyergében. Lassan mindenkinek fel kell kapcsolnia a világítást a gépén, csakhogy nagyon eltérő erővel világít a gépek fényszórója.

Dávid: A bográcsok illata belengi az egész környéket, miközben már a szomszédban táncol rá a rendezvény szoknyájára az eső. Két robogószerelés között a sátrak lekötözése és a könnyű dolgok szél elől eldugása uralja most a perceket.

A Totalbike csapata az időjárással mit sem törődve nyargal tovább, Iván rendületlenül húzza a gázt, ami az eredményen is látszik: a 6. helyig hozta fel a stabil 1.18 körüli köridőivel a kis Hondát. Ugyanitt nem csak a pilótáknak, de a gépeknek is elismerés jár, hiszen a tartós 38 fok és a magas páratartalom sem képes az erejüket elfojtani.

A Big Hero 4 Yamahája indulás óta az első helyről néz vissza a többiekre. Ütőkártyáik, a második legjobb köridő és a kiegyensúlyozott teljesítmény eddig tökéletesen működnek. A második helyen a Scooter Team Kimle van két körrel lemaradva, de utánuk jobban elszakad a mezőny. A dobogó harmadik fokára tíz kör hátránnyal a PwC Nyélgáz motorozik fel jelen állás szerint, és félnivalójuk nem sok, mert a többi csapat 14-18 körökkel (és lassabb köridőkkel) üldözi.

Már mindenki a sokadik pilótacserénél jár, illetve a tankolások száma is merőben eltér, ezért kezd a teljesítmény és a vezetési tudás mellett a taktika is komoly szerepet kapni az eredményeknél.

A hangulat töretlen, a közönség csak nőtt még délutánhoz képest is, a büfé pedig már felkészült, hogy az eladási listáján a kávé az első helyre kerül a következő pár órában.

Dani: A robogóverseny nem a férfiak sportja, mert minden gyorsan robogózó férfi mögött egy egész csapat áll. Nők, anyák a gyerekeikkel, és barátnők, akik órák óta támogatják a pilótákat, hogy azok a Le Visonta végéig, tehát további tizenkilenc órán át bírják a rendkívüli megpróbáltatásokat. Van, aki az energiaitalban hisz, mások zsíros és ízes húsokat pörgetnek a grillrácsokon és megint mások egyszerűen alszanak néhány órát egy autóülésen, mielőtt újra fel kell mászniuk a nyeregbe. A következő poszt az egyetlen női versenyzőről és csapatáról szól majd, hiszen tudják, a robogóverseny nem a férfiak sportja, hanem mindenkié.

Dani: Az este mindent megváltoztat a Le Visontán, mert az alig több mint ezer méter hosszú versenypálya részleges kivilágítása ellenére vannak szakaszok, ahol nagy szükség volna jó világításra a robogókon. Ennek ellenére van, aki szinte vakrepülésben, utólag felszerelt bringalámpával közlekedik, mivel nem működik a fényszóró a gépén.

Akinek más elektromos gondjai vannak, spórol az akkumulátorral vagy csereakkut használ és a csapat teherautójáról tölti azt a darabot, ami éppen nincs a robogóban. Egy többmenetes fényszóróállítás után a Totalbike Monkeys elszenvedte mai második esését, ezért kevéssel ezelőtt hosszabban szerelt a csapat a bokszban. Göbölyös Zsolt Motordoktor bukott egyet, a Dión elhajlott a jobb oldali fékkar, és a berúgókar szorulni kezdett, ami kicsit zavaros, hiszen az a robogó bal oldalán található. A karburátor túlfolyt, így a motor indíthatatlanná vált egy időre. Most Pista vezet, mert természetesen nem esett ki a Totalbike.

A szurkolótábor nagyrészt sátrakba és kocsikba húzódva töltődik a holnapi hajrára, de állandó a mozgás, hiszen csapatonként 3-4 fő biztos, hogy mindig ébren van. A büfé egy visszatérő találkozási pont lett, mint az éjszakai városunk szívcsakrája, adagolja a kávét.

Dani: Az éjszaka eddigi legnagyobb harcosai a Delirium Racing tagjai. Tudják, ők a csupasz Aprilia Scarabeóval versenyző csapat, amelynek tagjai közt többen igazi motorversenyzők, ezért olyan csodálatos íveket rajzolnak a visontai pályán, hogy abból mindenki tanulhat, aki körülöttük, de főleg mögöttük motorozik. A Delirium nagyon peches: eddig egyszer buktak, de olyan szerencsétlenül, hogy Fábián az éppen pályán lévő versenyzőjük kénytelen volt a pálya túlsó végéből visszatolni a motort a bokszba, mert nem tudta beindítani. Az esésnél akkora ütést kapott a motor berúgókar-tengelye, hogy az egész indítószerkezet beljebb mozdult a helyéről, így a variátorházban lévő fogasív összeakadt a főtengelyt mozgató fogaskerékkel, majd menet közben darált és megállította a motort.

A deknit és a berúgót legalább ötször szerelték szét és össze, több mint 30 percet veszítettek, pedig már éppen kezdték ledolgozni a korábbi defektjük miatt begyűjtött hetven körös hátrányt. Így kerül nehéz helyzetbe a legjobb időket produkáló csapat az éjszaka kellős közepén. Tanulhatunk a történetkből, a szerelők, a versenyzők és senki más sem adta fel, egy pillanatig sem gondolták, hogy kieshetnek. Küzdöttek és most megint kint vannak a pályán. Ezúttal Viki vezeti a Scarát, természetesen ő is motorversenyző és ő is csodás kanyarívekkel oktatja a többieket. Még a mezőny végén vannak, de ez nem marad így sokáig.

A versenyt hajnali négy körül a másik nagy esélyes Big Hero 4 vezeti. Jártam a bokszukban, ahol a szerelő éppen egy tartalék váltót állított össze, szükség esetére. Van egy másik komplett robogójuk is, azon kísérletezik ki a beállításokat, melyeket aztán a versenyben lévő Yamahára Jog ZR-re ültethetnek át. Ez nem robogócsere, az nem volna szabályos. Inkább csak egy profi megoldás, amihez rajtuk kívül senki más nem nyúlt, mert más csak egy robogót hozott a Le Visontára. A mezőnyben töretlenül jön felfelé a kezdetben komoly gondokkal küzdő Moto 28 Team Suzukija, most éppen a hetedik helyen állnak.

Az időmérést végző Chronomoto szakemberei összeállítottak egy jó kis anyagot arról, hogy melyik csapat hányszor állt ki eddig, mennyi ideig szerelt, tankolt vagy tanácstalankodott és két kiállás közt mennyi időt töltött a pályán a versenyből eddig eltelt tizennégy óra során. A részleteket ide kattintva olvashatják.

Dávid:

Éjjel megengedtem magamnak 2 óra alvást, de a versenycsapatok akkor is és most is kivétel nélkül kint vannak a pályán. Egyesek nagyon szigorúan veszik a versenyzést és minden tizedmásodpercre kényesen rámásznak, így a tizenötödik óra után is, és vannak, akik tényleg a legelső helyre rakták az élmények szerzését – minden más csak másodlagos.

Utóbbira a legjobb példa az OIL-MS csapata, amelynek tagjaival még épp napfelkelte előtt elegyedtem beszélgetésbe. Ők hajtják a mezőny legidősebb gépét, egy 1986-os Honda Aero 50-est. Kiss Lajos, a csapatkapitány tulajdona a gép, aki még 2006-ban vásárolta a már akkor sem fiatal robogót.

 DSC04203

Amikor meglátta a Le Visonta versenykiírását, rögtön tudta, hogy ezen részt kell vennie. Először lecsúszott a szabad helyekről, aztán verseny előtt három héttel kapta a visszajelzést, hogy mégis minden rendben, beférnek az indulók közé. Rögtön megindult a pótalkatrész vadászat, és szerencsére találtak is egy idősebb urat aki bontásra kínált egy öreg AF09-es Tactot. Lajos kicsit úgy érzi, túl is készülték a versenyt, mert lényegében egy komplett robogónyi (hangsúlyozottan gyári minőségű) alkatrész van mögöttük az autóban, így bármit meg tudnak oldani egy kiállás során. Félve hozzáteszi, hogy a gáz vagy a fékbovden szakadása jelenthetné a verseny végét, mert az pont nincs, de egy kis izgalomra mindenkinek szüksége van. Alig hét órával a verseny vége előtt még semmihez nem kellett hozzányúlni a mezőny legöregebb robogóján, és a többi csapattal ellentétben szerelni sem igazán kellett eddig semmit, mert senki nem esett el. A robogó az eredetinél könnyebb variátorgörgőket kapott a váltójába, mert ezekkel érezték jobbnak a teljesítményt. Illetve egyszer kuplungot cseréltek, mert pont a 30-40 kilométer közti sebességnél hagyott gondolkodási időt magának a gép. 55-öt képesek kicsiszolni az Aeróból, így legjobb idejük 1 perc 22 másodperc.

Fájón jegyzi meg a csapatkapitány, hogy bár műszakilag tökéletesen megfelel az öreg robogó a versenyszabályoknak, de a hátsó lámpa típusidegen, egy kortárs Tactról tették át, hogy emelje az Aero (hátsó) fényét. Sok órája fekszik már az alkatrészkeresésben, de csak egyszer sikerült egy bontott gyárit találnia a neten. A szépséghiba sejthető: harminckilencezerért vesztegették - inkább nem vette meg. A verseny végével ugyanúgy éli tovább a dolgos hétköznapokat a robogó, nincs megállás, úgyhogy ha valakinél esetleg van elfekvőben egy hátsó lámpa, jelezze.

Eredetileg az OIL-MS céges csapataként indultak volna, de a nyaralások közbeszóltak, végül a sajtós (Zsuzsi) és ő maradt csak a cégből. A hiányzó tagokat gyorsan pótolta Lajos bátyja, Roland és utóbbi kollégája, Géza, akik hivatásos futárok. A negyedik pilóta szerepét Tomi, egy volt osztálytársa vállalta – számára sem volt idegen a két kerék. Végül az olajipari karbantartással, üzemanyag-tároló telepek üzembiztonságával foglalkozó cég szép gesztusként ugyanúgy mögéjük állt teljes támogatásával, mintha csak mérnök emberekből állnának, ezzel biztosítva számukra a részvételt. Ezúton is köszönik!

A tizedmásodperceket kergetők viszont a cikk írása alatt újból körrekordot mentek: A Big Hero 4-nek a 740. körükben 1.11.137-tel sikerült a Delirium Racing 1.11.160-a alá beférniük. És még mondja valaki, hogy nincs kiélezett küzdelem.

Most visszaadom a szót Daninak, amíg a táskás szemeimmel és egy szendviccsel elvegyülök a reggeli forgatagban.

Dani:

Nem sokkal ezelőtt közepesen súlyos baleset történt a Le Visonta versenyen. A 10-es rajtszámmal induló Sons of Mevlevik csapat apriliás versenyzője elcsúszott egy célegyenestől távoli kanyarkombinációban és megsérült a lába. Versenyzőtársai azonnal a segítségére siettek, így elsőként a korábbi posztunkban bemutatott öreg Hondával induló csapat egy tagja húzta le a mozdulatlan pilótát az aszfaltról. A többiek is lelassítottak, mielőtt a rendezők leállították a futamot és mindenkit letereltek a pályáról.

 DSC04239

A futamot biztosító mentősök azonnal megkezdték a sérült ellátását, így most már szakértő kezekben van és várja, hogy Gyöngyösről újabb mentő érkezzen hozzá, hogy kórházba szállítsa. A huszonnégy órás robogóverseny szabályzata szerint az idő tovább fogy ilyenkor is, de a kényszerpihenő idején minden csapat a bokszban várja, hogy továbbengedjék a futamot, melyből még hat óra van hátra. Kérdés, hogy ebből mennyit tölthetnek majd a pályán a robogósok, hiszen visszaengedni is csak rendezett körülmények közt lehet őket. Ez a hat óra mindenképpen az eddigi legkegyetlenebb lesz, hiszen a kánikula ismét tetőzik majd és minden versenyző sok száz kilométert tett már meg, nyélgázon, tegnap délután három óra óta.

A rendezők fél tíz előtt négy perccel továbbengedték a teljes mezőnyt, a Le Visonta tovább folytatódik és mivel a balesetben érintett Sons of Mevlevik csapat Aprilia SR-je harcképes maradt, eggyel kevesebb pilótával bár, de ők is visszatértek a pályára.

Dani:

Szinte megmerevedett a sorrend a teljes, még mindig hiánytalanul a pályán hasító csapatok közt a Le Visonta huszonnégy órás robogóversenyen. A futamot kicsit kevesebb, mint másfél óra múlva intik le amikor ezt írom, ezért itt az ideje egy kis esélylatolgatásnak. Az már világos, hogy a mezőnyben öt olyan társaság is van, amelynek tagjai vagy valódi motorversenyzők, vagy nyugodtan lehetnének azok, a képességeik alapján. Az első helyen mintegy harminc kör előnnyel robog a Big Hero 4, Yamaha Jogjukat már nagyon nehéz lenne befogni még akkor is, ha esetleg éppen most, a vége felé romlana el először, igazán. Az eddigiek alapján, és a szerelőjük elszántságát látva erre nem mernék pénzt tenni. Ezek a srácok 1 perc tizenegyes időket többször is, és most sem adják alább 1:14-nél. Úgy spórolnak, hogy még mindig csak kevesen tudnák őket megverni egy időmérő edzésen.

 07190321

Amit néhány poszttal ezelőtt írtam, most ismét erősen érzem. A tíz colos kerekű, egészen kistestű, japán belpiacos Yamaha mögött atom stabilan megy a Scooter Team Kimle Aprilia Scarabeója. Az ő legjobb körük ugyan éppen megfelel az élmenők aktuális köridejének, és most csak egyhuszonyegyeket produkálnak, de huszonöt körös előnnyel nekik sincs mitől félniük. A Scarabeo tökéletes választás ide, Visontára. Sehol nem ér le, sehol nem akad fel, így elesni ezzel a géppel nem lehet és a féktávok is pontosabbak lehetnek, mert a nagykerekű robogók csúszáshatárait könnyebb kitapasztalni.

A PwC Nyélgáz embereinek Aprilia SR50-e szintén nem mai és nem is megkímélt robogó, de jól választottak, mert ez a robogó mások alatt is jól teljesít. A multicégtől nevező versenyzők a Le Visonta harmadik órájától szinte mindig ugyanott mennek. Nem akarnak ők lenyomni "majdnemversenyzőket" egyszerűen behoznák az Apriliát a sorozatos 1 perc 20 másodperc alatt időkkel. És így tovább, a teljes további mezőnyben 5-10 körös különbségekkel követik egymást a csapatok. Az sem számít, hogy egyesek óránként váltják egymást, mások akár két órát vagy még többet kint töltenek a pályán.

 07190008

Az aszfalt hőmérséklete hatvanöt fok, vagyis nagyon forró. A tapadással nincs gond, és látszik az is, hogy sem a középmezőnyben, például ott, ahol a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetem diákjai mennek klasszikus Jog Artistic Specjükkel, nem akarnak nagy csatákba bonyolódni a versenyzők. Ne feledjük, az összesen valamivel több mint ezerkétszáz körös versenyen minden csapat mind a négy pilótájának jut több mint háromszáz, egyenként egy kilométeres kör a kanyargós pályán. Az első helyezett huszonkét óra után 982 körön volt túl, az utolsó öreg hondás együttes pedig 676-on. Ha valami, ez biztosan erősen szimbolizálja a mezőny tagjai közti különbséget, de pont ez a szép, mert robogózni csodálatos dolog, elkezdeni nagyon kevés pénzből is lehet és most már senki nem mondhatja, hogy a filléres robogó biztosan tönkre megy. Nem megy az sem és a jelek szerint a kínai-magyar Motowell Crogen RS sem, amelyet a Scooterapex csapat hajt az ötödik helyen. A Totalbike Monkeys jelenleg a tizedik helyen versenyez, Bandival a nyeregben. Most már ők is takarékoskodnak a géppel, hiszen szép eredmény ez is, de meg kell tartani a végéig.

 07190255
Meglepetés: A heroikus, sokszoros kieső és visszatérő Delirium Racing csupaszított Scarabeója folyamatosan vágja át magát a megcsontosodott mezőnyön, minden órában hoznak egy-két helyezést, ők a leggyorsabbak. Az utolsó helyről visszajöttek és most tizenötödikek. Ehhez a profi pilóták és az 1 perc 10 másodperchez közeli köridők kellenek. Női versenyzőjük Kiss Viki közben elárulta, hogy a Honda CBR650F Európakupában indul. Most is derűs, ahogy a többiek is, mert a robogóverseny a nyár nagy élménye.
 
Dani: 

Valaki a végén hangosan megkérdezte: nem lehetne még egy napot menni? Ezt már senki nem vette komolyan, hiszen amikor ma délután háromkor a leggyorsabb versenyző megtette 1074. körét a visontai Brezova-Gokartland egy kilométeres pályáján, egy olyan rendkívüli verseny ért véget, amelyhez hasonló már rég volt Magyarországon.

A robogósok nem motorosok, illetve nem csak azok, a robogósok bárkik, akárkik: néha profi versenyzők, máskor közgazdászok, egyetemisták, pizzafutárok, szerelők, apák, barátok, a barátaink. A robogózás összehoz mindenkit, akinek jelent valamit a motorizáció ma, Magyarországon. A Le Vistonta 24 órás robogóverseny új fejezetet nyitott a Totalbike.hu történetében. Érezte ezt mind a huszonnégy csapat, a csapatok összes pilótája, köztük az abszolút győztes Big Hero 4 legénysége: Nagy Gábor, Anda Csaba, Flegár György és Horváth Tamás is, akik parádés sportteljesítménnyel és rátermett szervizháttérrel megmutatták, egy egészen gyakori és olcsó, ötven köbcentis kismotorral is lehet hatalmas és jó hangulatú futamokat csapni.

A második helyen a Scooter Team Kimle, a harmadikon ezúttal a PwC Nyélgáz végzett. Az első Le Visonta 24 órás robogóversenyen a kisebb-nagyobb balesetek és bukások ellenére minden csapat célba ért, sőt, az egyetlen műszaki hibás gépet, egy Malaguti Centrót is betoltak a célba a lovasai. Hiába, a robogózásnál hangulatosabb és barátibb körversenyt elképzelni is nehéz. Minden résztvevőnek gratulálunk, hatalmas teljesítményt nyújtottak pusztán a kitartásukkal és sportszerűségükkel is. Köszönjük a közreműködést támogatóinknak, a mentősöknek és a professzionális időmérőknek, valamint a Visontai Brezova-Gokartland csapatának. Így nem is kérdés, 2016-ban folytatnunk kell a most megkezdett hagyományt. A robogózás mindenkié, vigyázzanak magukra.

És íme a videó a 24 órás Le Visonta robogóverseny befutójáról:
 
Moped91 Motul